Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er ei jente på 20 år som studerer Sosialt Arbeid. Er litt snakk om det å ta Master etter endt Bachelor, bla. fordi lønnen vil øke.

Det jeg lurer på er om dette er garantert? Det kommer jo helt an på stillingen man får, og jeg lurer egnt. på om det å ta Master kanskje kan føre til at enkelte arbeidsgivere ikke gir jobb fordi de da også må betale deg mer. 

Hva tenker dere? Er litt nysgjerrig, for dette er noe jeg ikke kan noe om. Er veldig redd for å ikke få jobb etter studiet!

Anonymkode: 788b7...32c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er ei jente på 20 år som studerer Sosialt Arbeid. Er litt snakk om det å ta Master etter endt Bachelor, bla. fordi lønnen vil øke.

Det jeg lurer på er om dette er garantert? Det kommer jo helt an på stillingen man får, og jeg lurer egnt. på om det å ta Master kanskje kan føre til at enkelte arbeidsgivere ikke gir jobb fordi de da også må betale deg mer. 

Hva tenker dere? Er litt nysgjerrig, for dette er noe jeg ikke kan noe om. Er veldig redd for å ikke få jobb etter studiet!

Er selv sosionom og ta en Master for å øke kompetansen, mener jeg er bortkastet. Man stiller ikke noe sterkere enn de med en Bachelor. Man kan evt ta etterutdanning etter noen år om det er et felt du er interessert i.

Anonymkode: a145d...37a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller tatt etterutdanning om noen år

Anonymkode: 29dc5...845

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du stiller sterkere med master i jobbsøkerprosessen ettersom de fleste ku  har bachelor. Men hvis stillingen ikke krever master, så kommer du heller ikke til å få høyere lønn. Men som sagt det blir lettere å få jobb.

Hva vil du jobbe som?

Anonymkode: 77d90...873

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ubegripelig at ikke norsk skolevesen enda ikke har funnet norske ord for idiotuttrykkene "Master" og "Bachelor"

Anonymkode: 0819e...80a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ubegripelig at ikke norsk skolevesen enda ikke har funnet norske ord for idiotuttrykkene "Master" og "Bachelor"

Hvorfor må vi ha en norsk variant av de ordene? Blir bare upraktisk og kostbart å måtte gå gjennom med et slikt forslag

Anonymkode: 7227f...8b4

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg glatt droppet. Få deg jobb.. og så ta videreutdanning om noen år - MYE mer relevant for en arbeidsgiver

Anonymkode: 39965...6e5

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva trenger vi nye uttrykk for? Alle vet hva det betyr, både i Norge og i utlandet.

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke automatisk høyere lønn ved en master. Det er ingen regler som sier at en master skal tjene mer enn en bachelor.

Med en master så stiller du sterkere enn de med bachelor når du søker jobb, men du får nok ingen høyere lønn. Det kan dog hende at du er kvalifisert til jobber som krever master og som kanskje har høyere lønn.

Ikke vær bekymret for at du ikke får jobben fordi de føler de må gi deg høyere lønn.

AnonymBruker
Skrevet

Det heter master, bachelor og sosialt arbeid. Altså ikke blokkbokstav.

Anonymkode: 67982...d50

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på. Først og fremst vil master kvalifisere deg for andre og høyere stillinger enn bachelor. Er dette en type stillinger du ønsker? I tilfelle må du ta master. 

Ellers kan master være et konkurransefortrinn også i andre stillinger. Men det er et «men» her. Det er ikke sikkert at du får høyere lønn hvis stillingen ikke krever master. De kan også se på deg som overkvalifisert og/eller ikke ønske å betale deg høyere lønn (hvis dette er aktuelt, kommer an på stillingen). 

Det finnes mao ikke ett enkelt svar på dette spørsmålet som gjelder for alle situasjoner.

Anonymkode: 103d1...421

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...