Gjest Anonym Bruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 (endret) En ferie er på hell hos for mange og de er begynt å tenke på veien tilbake til kvardagen m/ jobb ,skolebenken o.s.v. Noen har feriert i utlandet og noen har feriert på hytta i fjellet ,bobilen ,båtferie. Eller kanskje har de rett og slett tilbrakt noen hyggeleg dager av ferien saman med slekt å venner hjemme. - I 1960 årene)var det vanleg at slekta kom tilbake og ferierte på slektsgården .- På 1970 tallet vart det etterhvert flere som flere fekk råd til å kjøpe bil og teltferie vart populert. - På 1980 tallet kom flere m/ campingvogner m/ fortelt , Combicamp og hyttestandarden vart hevet m/ kjøleskap ,Tv og annen luksus. - På 1990 sydenferier blei attraktivt, og campinvogna blei parkert v/ campingpl., båtferier - År 2000 har m.a. bobilsalget tatt heilt av, Mange har fått råd til m.a. å reise på Crusieferie, Leiligheter i syden og sydenferie / storbyferie. Ferieplaner og feriemåter endres m /jevne mellomrom . Spent på hvordan folk felst kommer til å tilbringe feriene de neste 10 -20 årene. Teltferie synes etterkvart å bli populert igjenn blandt barnefamilier medan den eldre genrasjon kjører rundt i bobilen. Kanskje kunne du tenkt deg å delt noen ferieminner fra sommeren 2018 med andre. Endret 8. august 2018 av Anonym Bruker
Tanuki Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Vi har vært hjemme og på hytta, kjempekos! Har vært mye i utlandet de siste årene så feriene liker vi å tilbringe på hytta i Norge.
Wonders Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Vi var i København. Kjørte bilen inni fergen, og bodde 4 netter på hotel. Vi var på Zoo og Tivoli. Helt nydelig for barna på 2 og 4 år, og oss foreldrene. Vi kjørte hjem gjennom Sverige.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Brukte feriedagene fra den ene jobben til å jobbe over 100% i ekstrajobben. Anonymkode: 857b8...0b9 1
Gjest Linaria Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Vært i København, Nederland, Hellas og Norge. Resten av ferien har blitt brukt på jobb og masteroppgave.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Vi har reist rundt i England med barna. Har vært ved sjøen, i innlandet, tatt tog og kommet både til riktig og gal by , har spist masse fish 'n' chips, har sett oss om i gamle byer, plukket fossiler på stranda, bodd i mange airbnb'er og gamle hotell, og vært noen dager i London til slutt. Veldig vellykket ferie Anonymkode: 7a8b3...530 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 På 4.8.2018 den 16.08, Anonym Bruker skrev: En ferie står er på hell hos og mange er forlengst begynt å tenke på veien tilbake til kvardagen m/ jobb ,skolebenken o.s.v. Noen har feriert i utlandet og noen har feriert på hytta i fjellet ,bobilen ,båtferie. Eller kanskje har de rett og slett tilbrakt noen hyggeleg dager av ferien saman med slekt å venner hjemme. - I 1960 årene)var det vanleg at slekta kom tilbake og ferierte på slektsgården .- På 1970 tallet vart det etterhvert flere som flere fekk råd til å kjøpe bil og teltferie vart populert. - På 1980 tallet kom flere m/ campingvogner m/ fortelt , Combicamp og hyttestandarden vart hevet m/ kjøleskap ,Tv og annen luksus. - På 1990 sydenferier blei attraktivt, og campinvogna blei parkert v/ campingpl., båtferier - År 2000 har m.a. bobilsalget tatt heilt av, Mange har fått råd til m.a. å reise på Crusieferie, Leiligheter i syden og sydenferie / storbyferie. Ferieplaner og feriemåter endres m /jevne mellomrom . Spent på hvordan folk felst kommer til å tilbringe feriene de neste 10 -20 årene. Teltferie synes etterkvart å bli populert igjenn blandt barnefamilier medan den eldre genrasjon kjører rundt i bobilen. Kanskje kunne du tenkt deg å delt noen ferieminner fra sommeren 2018 med andre. Denne oversikten var litt morsom. Jeg har vært med på, og kjenner igjen de fleste (1960, 1970, 1980, 1990) Fra ca 2005 har jeg stort sett feriert i den norske fjellheimen. Vandret fra hytte til hytte, eller leid oss inn på en hytte for et par uker. Anonymkode: b37ec...5b7 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Denne oversikten var litt morsom. Jeg har vært med på, og kjenner igjen de fleste (1960, 1970, 1980, 1990) Fra ca 2005 har jeg stort sett feriert i den norske fjellheimen. Vandret fra hytte til hytte, eller leid oss inn på en hytte for et par uker. Anonymkode: b37ec...5b7 Fulgt eindel m/ Monsen på tur på NRK sommertv. Mye flott norgesreklame, skulle gjerne likt å blitt med på en tilsvarende tur.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #9 Skrevet 9. august 2018 3 uker rundreise på cuba, og skal 1 uke til Kreta i høst. Anonymkode: 5b410...1f4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #10 Skrevet 10. august 2018 2 uker i Troms på familiehytta i sommer og så blir det 2 uker til USA i høstferien. Anonymkode: bee24...5d5
Atea Skrevet 10. august 2018 #11 Skrevet 10. august 2018 Noen uker i Danmark, og par uker på Sørlandet. Alene i DK og familieferie på Sørlandet. Til høsten, november drar jeg en tur, men vet ikke hvor. Har en ide, kanskje jeg får med en venn.
gard Skrevet 9. oktober 2018 #12 Skrevet 9. oktober 2018 Årets tur for min del var et besøk i Laos. I løpet av årene har jeg vært innom de fleste av landene i sør-øst Asia og det var spennende å besøke dette landet for å se hvordan det var i forhold til nabolandene. Jeg var på sykkeltur i Luang Prabang, kayak på elven i Vang Vieng og besøkt templer i Vientiane. Fikk også klatret opp til en topp utenfor Vang Vieng for å se på det kule landskapet i området - se bilde 🙂 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #13 Skrevet 9. oktober 2018 Her tilbrakte vi noen dager med kajakk padling, og så en tur nordover til LS i Stjørdal. Var innom Sverige på veien hjem. Vi koser oss i combicamp Anonymkode: 12859...21b
Gjest Vil ikke Skrevet 9. oktober 2018 #14 Skrevet 9. oktober 2018 3 uker i Hellas. Fartet litt rundt og har både vært på øyer og på fastlandet.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #15 Skrevet 10. oktober 2018 I sommer var vi i Albania. Et land som anbefales før masseturismen overtar. Anonymkode: 19610...66c 1
Kjetil E Skrevet 10. oktober 2018 #16 Skrevet 10. oktober 2018 Tur til Wengen i januar for å se verdenscupen i Alpint. Innlagt ekstra dag med en fantastisk togtur, hvor høydepunktet var strekket Zweisimmen - Monteraux. I VIP sete helt forran i toget med panoramavindu rett forran meg. Biltur til Vestlandet i juli, med Stavanger, Bergen og Lom, flott tur med masse fjelloverganger og ferger. Tur til EM i friidrett i Berlin, inkludert leiebil med Munchen som utgangspunkt. Først tur over de sveitsiske alper før kursen ble satt mot Berlin og EM. Høyeste hastighet jeg oppnådde var 215 km. Skal til London og Gran Canaria senere iår.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #17 Skrevet 10. oktober 2018 Fottur i den norske fjellheimen, ingenting slår en slik ferie, for oss. Anonymkode: e642e...945
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. oktober 2018 #18 Skrevet 10. oktober 2018 (endret) Har vært på rundreise i Telemark Og på hytta en tur. Endret 10. oktober 2018 av AthenaRavenLuna
adventureinacup Skrevet 22. november 2018 #19 Skrevet 22. november 2018 (endret) Vi var i Malaga. I tillegg til å gå på stranden, på flamenco-show og gjøre litt sightseeing i selve byen, dro vi også på dagstur til Alhambra i Granada og Caminito del Rey. Endret 22. november 2018 av Flying Aubergine
Kjetil E Skrevet 23. november 2018 #20 Skrevet 23. november 2018 Januar tur til Wengen i Sveits for å se verdenscupen i Alpint (Lauberhornrennen) Juli biltur på Vestlandet August tur til EM i friidrett i Berlin inkludert biltur på Authobahn i Tyskland og over sveitsiske alpepass November tur til London for å se ATP sluttspillet i tennis. Desember tur til Gran Canaria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå