Gå til innhold

Hvor og hvordan har du /dere tilbrakt ferien 2018

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

En ferie  er på hell hos for mange og de er    begynt å tenke på veien tilbake til kvardagen m/ jobb ,skolebenken o.s.v.  Noen har feriert  i  utlandet og noen har feriert på hytta i fjellet ,bobilen ,båtferie.    Eller  kanskje har de rett og slett  tilbrakt noen hyggeleg dager av ferien   saman med slekt å venner hjemme. 

-    I 1960 årene)var det  vanleg at slekta  kom tilbake og ferierte på  slektsgården

.-  På 1970 tallet vart det etterhvert flere  som flere fekk råd til å kjøpe bil og teltferie vart  populert.

-  På 1980  tallet kom   flere m/ campingvogner m/ fortelt , Combicamp og hyttestandarden vart hevet m/ kjøleskap ,Tv og annen luksus.

- På 1990    sydenferier blei attraktivt, og campinvogna blei parkert v/ campingpl., båtferier  

-   År 2000 har m.a.  bobilsalget tatt heilt av, Mange har fått råd til m.a. å reise på Crusieferie, Leiligheter  i syden og sydenferie / storbyferie.

Ferieplaner og feriemåter endres m /jevne mellomrom .   Spent på hvordan folk felst kommer til å tilbringe feriene de neste 10 -20 årene. Teltferie synes etterkvart å bli populert igjenn blandt barnefamilier medan den eldre genrasjon kjører rundt i bobilen.   

Kanskje kunne du tenkt deg å delt noen ferieminner fra sommeren 2018 med andre.

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært hjemme og på hytta, kjempekos! Har vært mye i utlandet de siste årene så feriene liker vi å tilbringe på hytta i Norge.

Skrevet

Vi var i København. Kjørte bilen inni fergen, og bodde 4 netter på hotel. Vi var på Zoo og Tivoli. Helt nydelig for barna på 2 og 4 år, og oss foreldrene. Vi kjørte hjem gjennom Sverige.

AnonymBruker
Skrevet

Brukte feriedagene fra den ene jobben til å jobbe over 100% i ekstrajobben.

Anonymkode: 857b8...0b9

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Vært i København, Nederland, Hellas og Norge. Resten av ferien har blitt brukt på jobb og masteroppgave.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har reist rundt i England med barna. Har vært ved sjøen, i innlandet, tatt tog og kommet både til riktig og gal by , har spist masse fish 'n' chips, har sett oss om i gamle byer, plukket fossiler på stranda, bodd i mange airbnb'er og gamle hotell, og vært noen dager i London til slutt. Veldig vellykket ferie :)

Anonymkode: 7a8b3...530

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2018 den 16.08, Anonym Bruker skrev:

En ferie står er på hell hos og mange er forlengst   begynt å tenke på veien tilbake til kvardagen m/ jobb ,skolebenken o.s.v.  Noen har feriert  i  utlandet og noen har feriert på hytta i fjellet ,bobilen ,båtferie.    Eller  kanskje har de rett og slett  tilbrakt noen hyggeleg dager av ferien   saman med slekt å venner hjemme. 

-    I 1960 årene)var det  vanleg at slekta  kom tilbake og ferierte på  slektsgården

.-  På 1970 tallet vart det etterhvert flere  som flere fekk råd til å kjøpe bil og teltferie vart  populert.

-  På 1980  tallet kom   flere m/ campingvogner m/ fortelt , Combicamp og hyttestandarden vart hevet m/ kjøleskap ,Tv og annen luksus.

- På 1990    sydenferier blei attraktivt, og campinvogna blei parkert v/ campingpl., båtferier  

-   År 2000 har m.a.  bobilsalget tatt heilt av, Mange har fått råd til m.a. å reise på Crusieferie, Leiligheter  i syden og sydenferie / storbyferie.

Ferieplaner og feriemåter endres m /jevne mellomrom .   Spent på hvordan folk felst kommer til å tilbringe feriene de neste 10 -20 årene. Teltferie synes etterkvart å bli populert igjenn blandt barnefamilier medan den eldre genrasjon kjører rundt i bobilen.   

Kanskje kunne du tenkt deg å delt noen ferieminner fra sommeren 2018 med andre.

Denne oversikten var litt morsom. Jeg har vært med på, og kjenner igjen de fleste (1960, 1970, 1980, 1990) Fra ca 2005 har jeg stort sett feriert i den norske fjellheimen. Vandret fra hytte til hytte, eller leid oss inn på en hytte for et par uker. :) 

Anonymkode: b37ec...5b7

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne oversikten var litt morsom. Jeg har vært med på, og kjenner igjen de fleste (1960, 1970, 1980, 1990) Fra ca 2005 har jeg stort sett feriert i den norske fjellheimen. Vandret fra hytte til hytte, eller leid oss inn på en hytte for et par uker. :) 

Anonymkode: b37ec...5b7

Fulgt  eindel m/ Monsen  på tur på NRK sommertv.  Mye flott norgesreklame, skulle gjerne likt å blitt med på en tilsvarende tur.

AnonymBruker
Skrevet

3 uker rundreise på cuba, og skal 1 uke til Kreta i høst.

Anonymkode: 5b410...1f4

Skrevet

2 uker i Troms på familiehytta i sommer og så blir det 2 uker til USA i høstferien.

Anonymkode: bee24...5d5

Skrevet

Noen uker i Danmark, og par uker på Sørlandet. Alene i DK og familieferie på Sørlandet. 

Til høsten, november drar jeg en tur, men vet ikke hvor. Har en ide, kanskje jeg får med en venn. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Årets tur for min del var et besøk i Laos. I løpet av årene har jeg vært innom de fleste av landene i sør-øst Asia og det var spennende å besøke dette landet for å se hvordan det var i forhold til nabolandene. Jeg var på sykkeltur i Luang Prabang, kayak på elven i Vang Vieng og besøkt templer i Vientiane. Fikk også klatret opp til en topp utenfor Vang Vieng for å se på det kule landskapet i området - se bilde 🙂

IMG_8366.JPG

• Liker 4
Skrevet

Her tilbrakte vi noen dager med kajakk padling, og så en tur nordover til LS i Stjørdal. Var innom Sverige på veien hjem. Vi koser oss i combicamp :)

Anonymkode: 12859...21b

Gjest Vil ikke
Skrevet

3 uker i Hellas. Fartet litt rundt og har både vært på øyer og på fastlandet.

Skrevet

I sommer var vi i Albania. Et land som anbefales før masseturismen overtar. 

Anonymkode: 19610...66c

• Liker 1
Skrevet

Tur til Wengen i januar for å se verdenscupen i Alpint. Innlagt ekstra dag med en fantastisk togtur, hvor høydepunktet var strekket Zweisimmen - Monteraux. I VIP sete helt forran i toget med panoramavindu rett forran meg.

Biltur til Vestlandet i juli, med Stavanger, Bergen og Lom, flott tur med masse fjelloverganger og ferger.

Tur til EM i friidrett i Berlin, inkludert leiebil med Munchen som utgangspunkt. Først tur over de sveitsiske alper før kursen ble satt mot Berlin og EM. Høyeste hastighet jeg oppnådde var 215 km.

Skal til London og Gran Canaria senere iår.

Skrevet

Fottur i den norske fjellheimen, ingenting slår en slik ferie, for oss. 

Anonymkode: e642e...945

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Har vært på rundreise i Telemark :) Og på hytta en tur.

Endret av AthenaRavenLuna
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Vi var i Malaga. I tillegg til å gå på stranden, på flamenco-show og gjøre litt sightseeing i selve byen, dro vi også på dagstur til Alhambra i Granada og Caminito del Rey.

Endret av Flying Aubergine
Skrevet

Januar tur til Wengen i Sveits for å se verdenscupen i Alpint (Lauberhornrennen)

Juli biltur på Vestlandet

August tur til EM i friidrett i Berlin inkludert biltur på Authobahn i Tyskland og over sveitsiske alpepass

November tur til London for å se ATP sluttspillet i tennis.

Desember tur til Gran Canaria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...