dillyduzit Skrevet 4. august 2018 #21 Del Skrevet 4. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, går du på noen medisiner mot det og har du noen smerter når du får anfall (om det er det det kalles)? Anonymkode: 0d6ff...d11 Ingen smerter, ingen medisiner, bruker dog øyedråper som hjelper. Merker at det kommer i perioder hvor jeg er mer stresset og glemmer å bruke dråpene (ikke at det har noe å si). Får tåkesyn og blir noe svimmel i den grad av at det er svært vanskelig å fokusere. Innimellom kan jeg se lysglimt, nesten som lyn, eventuelt fallende små sirkler. Har jeg en liten murring i hodet er det mitt tegn på migrene, uten murring er det øynene som får migrenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #22 Del Skrevet 4. august 2018 11 minutter siden, Gnå skrev: Nei, optikeren min sier man kan få det uten smerter også. Jeg gjør det. Noen får bare uklart syn, noen kan føle seg litt småkvalme etterpå. Da så. Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #23 Del Skrevet 4. august 2018 10 minutter siden, applestories skrev: Jeg opplever innimellom at det synet på det ene øyet blir uklart. Skjer det om morgenen kan jeg mistenke at jeg har linsene på feil øye og at det tok litt tid før jeg oppdaget det. Det skjer omtrent en gang annenhvert år at jeg blander dem. De andre gangene går det seg til igjen uten at jeg legger så veldig merke til det, siden det bare er ett øye av gangen. Har brukt linser i 19 år, sterk minustryrke. Åja, skjønner. Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #24 Del Skrevet 4. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke å ha smerter. Jeg har øyemigene, uten hodepine. Bare masse masse synsforstyrrelser. Anonymkode: 89f7e...f41 Ok. Er det noen andre synsforstyrrelser man kan oppleve enn å få uklart syn? Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #25 Del Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, dillyduzit skrev: Ingen smerter, ingen medisiner, bruker dog øyedråper som hjelper. Merker at det kommer i perioder hvor jeg er mer stresset og glemmer å bruke dråpene (ikke at det har noe å si). Får tåkesyn og blir noe svimmel i den grad av at det er svært vanskelig å fokusere. Innimellom kan jeg se lysglimt, nesten som lyn, eventuelt fallende små sirkler. Har jeg en liten murring i hodet er det mitt tegn på migrene, uten murring er det øynene som får migrenen. Okay. Husker du hvilke øyedråper det er du bruker? Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #26 Del Skrevet 4. august 2018 Nylig oppståtte problemer med synet skal man få sjekket hos optiker. De henviser videre til øyelege om det skulle være behov for det. Får du problemer med synet når du er sliten eller anspent? Øyemusklene kan også bli anspent og slitne. Personer med ME og PTSD sliter f.eks med synsproblemer. Anonymkode: 038c2...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #27 Del Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nylig oppståtte problemer med synet skal man få sjekket hos optiker. De henviser videre til øyelege om det skulle være behov for det. Får du problemer med synet når du er sliten eller anspent? Øyemusklene kan også bli anspent og slitne. Personer med ME og PTSD sliter f.eks med synsproblemer. Anonymkode: 038c2...aad Nei, jeg har ikke lagt noe spesielt merke til at jeg får noe mer problemer med synet om jeg er sliten eller anspent. Det med at øynene mister fokuset slik at det blir uklart skjer hele tiden uavhenging av hvordan jeg har det. Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 4. august 2018 #28 Del Skrevet 4. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, så bra. Har du dårlig syn? Anonymkode: 0d6ff...d11 Jeg har briller på ca -1 og skjeve hornhinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #29 Del Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, Duff skrev: Jeg har briller på ca -1 og skjeve hornhinner. Ok. Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #30 Del Skrevet 4. august 2018 Jeg får det hvis jeg ikke spiser på noen timer. Hjelper for meg med litt frukt som snacks for å holde blodsukkeret oppe. Anonymkode: 0f783...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #31 Del Skrevet 4. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg får det hvis jeg ikke spiser på noen timer. Hjelper for meg med litt frukt som snacks for å holde blodsukkeret oppe. Anonymkode: 0f783...910 Åja, det virker logisk. Tror ikke det er slik for meg, jeg kan i alle fall ikke huske at det har noen sammenheng med når jeg har spist. Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #32 Del Skrevet 4. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke lagt noe spesielt merke til at jeg får noe mer problemer med synet om jeg er sliten eller anspent. Det med at øynene mister fokuset slik at det blir uklart skjer hele tiden uavhenging av hvordan jeg har det. Anonymkode: 0d6ff...d11 Uansett bør du ta kontakt med lege eller optiker. Synet skal man ikke tulle med. Det kan også være symptomer på noe annet. Gå heller en gang for mye til optiker, om så bare for å få bekreftet at dette er helt normalt. Anonymkode: 038c2...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #33 Del Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uansett bør du ta kontakt med lege eller optiker. Synet skal man ikke tulle med. Det kan også være symptomer på noe annet. Gå heller en gang for mye til optiker, om så bare for å få bekreftet at dette er helt normalt. Anonymkode: 038c2...aad Ja, jeg tenkte å ringe når legekontoret åpner på mandag og bestille en time hos fastlegen for å ta det opp med han. Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 4. august 2018 #34 Del Skrevet 4. august 2018 Jeg har tåkesyn, men ikke mer enn to-tre ganger i måneden. Det varer rundt en halvtime til en time. Tenker ikke på det som om det er noe jeg får gjort med det, annet enn at jeg ikke får kjørt bil/lest/ gjort noe som krever noe særlig konsentrasjon før det er over. Jeg vet jo det går over så er bare å sette seg ned å vente. Ergerlig om jeg skal rekke noe vel og merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #35 Del Skrevet 4. august 2018 5 minutter siden, making.a.mess skrev: Jeg har tåkesyn, men ikke mer enn to-tre ganger i måneden. Det varer rundt en halvtime til en time. Tenker ikke på det som om det er noe jeg får gjort med det, annet enn at jeg ikke får kjørt bil/lest/ gjort noe som krever noe særlig konsentrasjon før det er over. Jeg vet jo det går over så er bare å sette seg ned å vente. Ergerlig om jeg skal rekke noe vel og merke. Har du vært hos lege? Så fall hva fikk du beskjed om? Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 4. august 2018 #36 Del Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært hos lege? Så fall hva fikk du beskjed om? Anonymkode: 0d6ff...d11 Har ikke det. Regner ikke med at det blir gjort noe med når det er såpass sjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #37 Del Skrevet 4. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok. Er det noen andre synsforstyrrelser man kan oppleve enn å få uklart syn? Anonymkode: 0d6ff...d11 Jeg har migrene med aura. Jeg har også til tider tåkesyn/vansker med å fokusere. Det er faktisk to forskjellige ting. Tror aldri i verden en nevrolog ville kalt tåkesyn for migrene. Bestill time hos optiker. Anonymkode: 78703...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #38 Del Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, making.a.mess skrev: Har ikke det. Regner ikke med at det blir gjort noe med når det er såpass sjelden. Ok, ser den. Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #39 Del Skrevet 4. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har migrene med aura. Jeg har også til tider tåkesyn/vansker med å fokusere. Det er faktisk to forskjellige ting. Tror aldri i verden en nevrolog ville kalt tåkesyn for migrene. Bestill time hos optiker. Anonymkode: 78703...6f1 Ok, det skal jeg gjøre. Burde jeg bestille time hos både fastlege og optiker eller holder det å gå til bare en av dem? Hvem burde jeg såfall velge? Anonymkode: 0d6ff...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #40 Del Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, det skal jeg gjøre. Burde jeg bestille time hos både fastlege og optiker eller holder det å gå til bare en av dem? Hvem burde jeg såfall velge? Anonymkode: 0d6ff...d11 Velg optiker. En lege vet litt om alt, men optikere er spesialister på synet. Optikere sender deg direkte videre til øyelege om det skulle være behov for det. Anonymkode: 038c2...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå