AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Leste nylig på en blogg at denne bloggeren jobber deltid som tilsynsfører i barnevernet. Hun studerer ved to ulike fagskoler ved siden av, i tillegg til et par andre deltidsjobber. I tillegg er denne bloggeren forfatter. Jeg stusser over at personer uten relevant utdanning og arbeidserfaring får denne stillingen. Det må være et veldig stort ansvar. Ut fra det lille jeg har lest, går jobben ut på å observere hvordan barn har det i fosterhjem, rapportere skriftlig og samhandle med disse barna. Jeg syntes det høres merkelig ut at en ung person, som sagt uten relevant utdanning får denne stillingen. Noen som vet, som vil forklare? Gjerne litt mer om hva jobben går ut på. Anonymkode: 86694...6ae
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Mamma var det da jeg var liten. Hun hadde ingen utdanning. Vet ikke så mye om hva hun gjorde annet enn å besøke familier som hadde barn i fosterhjem. Anonymkode: 0af98...a10 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Tilsynsføring er oppdrag, ikke jobb. Det kreves ingen utd. De skal besøke barnet i fosterhjemmet, og snakke med det. De følger gjerne ferdige maler med spm/tema de skal ta opp. De er en uavhengig tredjepart. Barneverntjenesten fører selv egne jevnlige besøk, og der vil evt utfordringer bli fanget opp (hvis det var det du undret deg over) Anonymkode: 5a7cf...436 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 Vedkommende fører sikkert tilsyn ved samær. Noe som nå har blitt strengere regler regler for og ikke-ansatte i barnevernet kan ikke lengre føre tilsyn alene Anonymkode: a8615...596 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tilsynsføring er oppdrag, ikke jobb. Det kreves ingen utd. De skal besøke barnet i fosterhjemmet, og snakke med det. De følger gjerne ferdige maler med spm/tema de skal ta opp. De er en uavhengig tredjepart. Barneverntjenesten fører selv egne jevnlige besøk, og der vil evt utfordringer bli fanget opp (hvis det var det du undret deg over) Anonymkode: 5a7cf...436 I de fleste kommuner er tilsynsfører for omsorgsbarn en fast jobb som krever utdannelse Anonymkode: a8615...596
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I de fleste kommuner er tilsynsfører for omsorgsbarn en fast jobb som krever utdannelse Anonymkode: a8615...596 Nei det er det ikke Anonymkode: 5a7cf...436 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er det ikke Anonymkode: 5a7cf...436 Neivel. Jeg kan rette meg selv: Min erfaring, som ansatt i barneverntjenesten, er at etter det for noen år siden kom nye regler for økonomisk fordeling mellom omsorgskommune og bostedskommune har de fleste kommuner valgt å kommunalt ansette egnet tilsynsfører Anonymkode: a8615...596
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #8 Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neivel. Jeg kan rette meg selv: Min erfaring, som ansatt i barneverntjenesten, er at etter det for noen år siden kom nye regler for økonomisk fordeling mellom omsorgskommune og bostedskommune har de fleste kommuner valgt å kommunalt ansette egnet tilsynsfører Anonymkode: a8615...596 Fint at du rettet deg selv. Det at enkelte kommuner velger denne løsningen, endrer ikke faktum at oppdrag som tilsynsfører i seg selv ikke krever formell utdanning. Anonymkode: 5a7cf...436 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste nylig på en blogg at denne bloggeren jobber deltid som tilsynsfører i barnevernet. Hun studerer ved to ulike fagskoler ved siden av, i tillegg til et par andre deltidsjobber. I tillegg er denne bloggeren forfatter. Jeg stusser over at personer uten relevant utdanning og arbeidserfaring får denne stillingen. Det må være et veldig stort ansvar. Ut fra det lille jeg har lest, går jobben ut på å observere hvordan barn har det i fosterhjem, rapportere skriftlig og samhandle med disse barna. Jeg syntes det høres merkelig ut at en ung person, som sagt uten relevant utdanning får denne stillingen. Noen som vet, som vil forklare? Gjerne litt mer om hva jobben går ut på. Anonymkode: 86694...6ae Tror du legger for mye ansvar i hva en tilsynsfører er, har som oppgave og funksjon. Dermed dømmer du ut fra manglende kunnskap og erfaring. Anonymkode: c779c...061 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #10 Skrevet 4. august 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende fører sikkert tilsyn ved samær. Noe som nå har blitt strengere regler regler for og ikke-ansatte i barnevernet kan ikke lengre føre tilsyn alene Anonymkode: a8615...596 Dette er også bare tull. Hvor er lovendringen som bestemmer dette? Anonymkode: 5a7cf...436
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #11 Skrevet 4. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste nylig på en blogg at denne bloggeren jobber deltid som tilsynsfører i barnevernet. Hun studerer ved to ulike fagskoler ved siden av, i tillegg til et par andre deltidsjobber. I tillegg er denne bloggeren forfatter. Jeg stusser over at personer uten relevant utdanning og arbeidserfaring får denne stillingen. Det må være et veldig stort ansvar. Ut fra det lille jeg har lest, går jobben ut på å observere hvordan barn har det i fosterhjem, rapportere skriftlig og samhandle med disse barna. Jeg syntes det høres merkelig ut at en ung person, som sagt uten relevant utdanning får denne stillingen. Noen som vet, som vil forklare? Gjerne litt mer om hva jobben går ut på. Anonymkode: 86694...6ae En bekjent er tilsynsfører. Har ingen annen jobb enn å være tilstede under samværet (mor og datter). Ingenting skriftlig eller et spesielt ansvar eller noe slikt. Hun er ikke utdannet i det. Anonymkode: 440fb...c89
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12 Skrevet 4. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er også bare tull. Hvor er lovendringen som bestemmer dette? Anonymkode: 5a7cf...436 Det kom i vår et skriv fra fylkesmannen og fra Bufdir https://www.bufdir.no/Bibliotek/RettsdataStartPage/Rettsdata/?grid=gBUFDIRz2D2018z2E04z2E30 Anonymkode: a8615...596
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #13 Skrevet 4. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kom i vår et skriv fra fylkesmannen og fra Bufdir https://www.bufdir.no/Bibliotek/RettsdataStartPage/Rettsdata/?grid=gBUFDIRz2D2018z2E04z2E30 Anonymkode: a8615...596 Det er ingenting i denne tolkningsuttalelsen som tilsier at barneverntjenesten/saksbehandlere selv ikke kan føre tilsyn under samvær. Anonymkode: 5a7cf...436
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 4. august 2018 #14 Skrevet 4. august 2018 (endret) slettet❤️❤️ Endret 3. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #15 Skrevet 4. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting i denne tolkningsuttalelsen som tilsier at barneverntjenesten/saksbehandlere selv ikke kan føre tilsyn under samvær. Anonymkode: 5a7cf...436 Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev: 'ikke-ansatte i barnevernet kan ikke lengre føre tilsyn alene'. Anonymkode: a8615...596
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #16 Skrevet 4. august 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev: 'ikke-ansatte i barnevernet kan ikke lengre føre tilsyn alene'. Anonymkode: a8615...596 Da så. Gikk litt fort i lesingen. Anonymkode: 5a7cf...436
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #17 Skrevet 4. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da så. Gikk litt fort i lesingen. Anonymkode: 5a7cf...436 Det er greit😊 Anonymkode: a8615...596
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå