Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva jeg gjør? tja...merker jo at en blir sløv av å være ledig da. Får gjort mere hjemme da en er i jobb. Nå blir alt et ork.

Er aktiv a-søker på nett hele dagen. Leter opp arb.givere osv....aetat sine sider. Går til butikken.

Den var vel litt hovmodig fra studenntspiren: går det an å være ledig i dag? ja som 45 åring er det fult mulig. Det er mange av oss. Så vær snill å steng av den tonen der til oss du. Vent til du får noen år på baken. Så vidt jeg vet er det også vanskelig for ferdigutdannede å få jobb,men det gjelder jo ikke deg.

Du er heldig som bor slik til at du får flere jobber på en gang.At du er ung og sprek. du har sikkert masse unger hjemme også som venter mens du springer rundt på div jobber.

Lærer dere ingenting under studiene om det virkelige livet. ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Om jeg får jobb i full stilling som hjemmehjelp, så tar jeg den ikke. Jeg har mere i dagpenger.

Nå har je gått ned 15000 i forhold til lønn, så jeg har faktisk ikke råd til å jobbe som hjemmehjelp heller.

Det dreier seg om økonomi også. med store huslån og alle utgifter som følger med, så blir det slik.

<<<<Det kom brått på meg at jeg ble arb.ledig, så jeg må sørge for at vi ikke går fra HUS OG HAVNER PÅ SOSIALEN.

Gjest Lalai
Skrevet

Hva får dere som får dagpenger egentlig "per dag"?

Og hva må dere gjøre for å få disse dagpengene?

Jeg synes det er synd at folk ikke får fulltidsjobber, det eneste jeg får er ekstrajobber, men fulltidsjobbene er vanskelige å få fatt på må jeg si :cry:

Skrevet

Jeg har 15700 pr mnd brutto i arbeidsledighetstrygd. Tja, hva vi må gjøre? For å motta dagpenger så krever jo Aetat at en skal være aktiv jobbsøker så en forsøker jo så godt en kan. Men Aetat har aldri vært i kontakt med meg for å sjekke om jeg virkelig gjør det.

Jeg synes det er synd at folk ikke får fulltidsjobber, det eneste jeg får er ekstrajobber, men fulltidsjobbene er vanskelige å få fatt på må jeg si :cry:

Ja, det er virkelig frustrerende at det er sånn. Jeg kunne nok ha tatt en deltidsjobb, det hadde vertfall vært veldig godt å gjøre noe fornuftig. Men igjen, så vil det jo være et økonomisk spørsmål. Dersom jeg f.eks jobber mer enn 50% på en uke, så vil jeg miste resten av stønaden den uken. Og det hadde jo vært greitt det dersom jeg hadde hatt en full arbeidsuke. Men dersom jeg en uke hadde f.eks jobbet 51% så hadde jeg ikke fått dagpenger for resten. Og for at det skulle ha lønnet seg så måtte jeg jo ha en "ok" timelønn. Og så hadde det jo vært kjedelig å måtte ha sagt nei til å jobbe dersom en risikerer å ha "halv inntekt" på en uke.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har i underkant av tusenlappen pr.dag. Jeg gjør det som kreves av meg. Er aktiv med å søke. Hva mer kan jeg gjøre? så går dager til å få en meningsfyllt dag. Det er fort gjort å ramle av lasset og bli passiv når en kommer i en slik situasjon.

Skrevet

jeg er hjemme med mitt minste barn, og bruker en del av dagen på henne. Jeg sitter mye på internett å søker jobb, leter etter jobber og registrerer cv. Ellers rydder jeg og så er jeg innom kvinneguiden når jenta sover.

Jeg har søkt alt av ledige stillinger som jeg har kompetanse til å klare, men har ikke fått meg jobb.ikke deltidsjobb engang. Tror noe av jobben er at jeg er tilflytter, og svært få kjenner til meg i det hele tatt, så jeg blir nok litt anonym i søknadsbunken. På jobbintervju har jeg fått inntrykk av at de syns det er et problem at jeg har barn, selv om jeg hevder at det ikke kommer til å bli noe stort problem, og somregel ser de barna kun som mitt ansvar, ikke mannen min sitt også. De lurer på hvordan jeg skal kunne komme meg på jobb i tide, særlig om vinteren når jeg må levere barn til barnehage og dagmamma! Den ene sa rett ut at de heller ville ha folk som ikke har unger!

Jeg kunne godt tatt den "drittjobb", for jeg ser ikke på en jobb som mer "drittjobb" enn en annen bortsett fra dørsalg. Men det er mange jobber jeg ikke kan ta pga helseproblemer, men jeg søker på de allikevel, og nevner ikke et ord om problemene mine. Det er mye bedre for meg økonomisk å slite meg gjennom prøvetid og få fast ansettelse og risikerer å bli langtidssykemeldt enn å sitte hjemme.

Syns det er synd at folk tror at om man har gått arbeidsledig lenge så er det sin egen feil, og at man ikke tar de jobbmulighetene som kommer, og at man har for høye krav, for det stemmer overhode ikke med veldig mange av oss! Det kan ha med sted man bor, hjemmesituasjon/fleksibilitet, erfaring og utdanning og mye mer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt på siden; men satt på spissen: her jeg bor blir jeg nærmest "anmeldt" til sosialkontoret for å ønske å flytte fra stedet og ikke bli sosialklient. Får jo ikke dagpenger etter studier, og må da på sosialen om jeg skal bo her. Men de dekker jo heller ikke penger til dekking av studielån. Og jobber finnes ikke her. Slik er det å bo på bygda!

Skrevet
Tror noe av jobben er at jeg er tilflytter' date=' og svært få kjenner til meg i det hele tatt, så jeg blir nok litt anonym i søknadsbunken. [/quote']

Kanskje du kan levere søknadene personlig istedet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er fordelen med å ansette noen med småbarn?

Skrevet
Hva er fordelen med å ansette noen med småbarn?

Det jeg har opplevd med meg selv og også med andre som har fått barn er at man blir flinkere til å se andres behov, er mindre egoistisk, og mer løsningsorientert, og flink til å takle å måtte konsentrere seg om flere ting på en gang...

Muligens også blir man flinkere å stå opp om morra'n, man må gjennom flere ritualer før man kommer på jobb, og der dermed kvitt morratrøttheten når man endelig er på jobben, og kommer antageligvis også lettere i tide, forsover seg aldri og fester lite

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, jeg er en av gjestene som har skrevet over her (rett etter KATTAstrofes innlegg)!

- Nå vil jeg bare oppmuntre dere medarbeidsledige litt! - I løpet av bare 2 dager nå har jeg

1) Fått tilbud om et kortere vikariat som jeg har akseptert (begynner rett over påske)

2) Blitt så godt som tilbudt et lengre vikariat (mer enn et år) et sted jeg har jobbet før

3) Blitt forespurt om nok et langt vikariat et annet sted via vikarbyrå

4) Blitt tipset om å søke på en kjemperelevant jobb

Nå er det ikke noe annet som er spikret enn det korte vikariatet, men der får jeg sjansen til å jobbe med/lære mer om et felt jeg har ønsket meg praksis/kunnskap i - og det kommer godt med!! - Og noe av dette andre "bør" dette ned i min favør.

Føler jeg "plutselig" er inne i en positiv trend, med masse positive tegn sånn på en gang. Men det er jo ikke noe som er helt ut av det blå når jeg tenker meg om - her er det virkelig lagt ned hardt grunnarbeid over lang tid. 8)

Så las oss stå på, kjære medsøstre (og evt. -brødre), - kanskje ordner det seg for "snille jenter"!! :):):)

Gjest Catwoman
Skrevet
Litt utenfor tema, men hvordan er det mulig å være arbeidsledig idag? Jeg er student og har dermed ingen fullført utdannelse, men jeg har likevel fått alle jobbene jeg har søkt på. For tiden har jeg to jobber i tillegg til studiene, og tilbud om to jobber til om jeg vil, men jeg har rett og slett ikke kapasitet til mer nå.

Det fins masse jobber der ute for folk som er interessert i å jobbe for lønna og ikke er redd for å ta i et tak! Det går jo an å ha en såkalt "drittjobb" mens man venter på drømmejobben?

Du har vært heldig, jeg var også heldig som fikk den første jobben jeg søkte på.

Men det er ikke alltid like lett å få seg jobb. Selv om man er villig til å ta hva som helst og man virkelig legger i en innsats for å fiinne seg en jobb

Gjest Anonymous
Skrevet

..det var jeg som startet denne tråden..og NÅ har jeg fått jobb!! Har hatt en del krav til ny jobb, men endelig kom jeg over drømmejobben og har fått tilbud blant 200 søkere!! Er så glad, så glad...så ja; det ordner seg til slutt for snille piker:)

Gjest Anonymous
Skrevet

GRATULERER Trådstarter!!! :klappe::):):)

Det var gode nyheter og helt sikkert el fortjent! - Og jeg - jeg er gjesten som skrev at det kanskje ordner seg for snille jenter....! :ler::ler::ler:

Skrevet
..det var jeg som startet denne tråden..og NÅ har jeg fått jobb!! Har hatt en del krav til ny jobb' date=' men endelig kom jeg over drømmejobben og har fått tilbud blant 200 søkere!! Er så glad, så glad...så ja; det ordner seg til slutt for snille piker:)[/quote']

Gratulerer! Og så drømmejobben i tilegg, det må kjennes utrolig bra. Ønsker deg lykke til meg jobben! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Før jeg begynte å studere det jeg studerer nå, hadde jeg begge de to jobbene jeg har nå, og kombinerte dem slik at jeg jobbet fulltid og vel så det. Jeg tjente så jeg klarte meg, og fikk i tillegg mange nye venner via jobbene. Men dersom det er bedre for folk å gå å dasse hjemme enn å ta en lavtlønnet jobb, så værsågod!

Det sosiale aspektet ved å ha en jobb er vel så viktig for meg som det å tjene grisegodt.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg som skrev siste innlegg.

Skrevet

Jeg tjente så jeg klarte meg, og fikk i tillegg mange nye venner via jobbene. Men dersom det er bedre for folk å gå å dasse hjemme enn å ta en lavtlønnet jobb, så værsågod!

Kan være jeg antar litt for mye her. Men er det inntrykket du har, at folk heller vil gå hjemme å dasse?

Det sosiale aspektet ved å ha en jobb er vel så viktig for meg som det å tjene grisegodt.

Det tror jeg de fleste arbeidssøkende vil være enig i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...