Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på om det er flere der ute som er i samme situasjon som meg..? Jeg har nå vært arbeidsledig i ca 6 mnd! og har kommet så nær, så nær i mange jobb-prosesser. men føler jeg har maks uflaks. Dette er utrolig deprimerende og går skikkelig inn på meg. Jeg har flere års arbeidserfaring, god utdannelse, er i min beste alder og føler jeg har et vinnende vesen. Er det flere der ute?? Det hadde i så fall vært en liten trøst:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også arbeidsledig. Har vært det siden nyttår, altså i vel 3 måneder.

Jeg søker på mange jobber i tillegg til at jeg prøver å få meg jobb gjennom Adecco eller Manpower, men det er ikke enkelt.

Det er så mange søkere på hver jobb. Jeg var heldig å bli plukket ut til intervju på en jobb forrige uke. Det var hele 290 søkere, men jeg fikk ikke jobben.

Så da er det bar å se fremover. Det dukker nok opp noe annet. Det gjelder å være optimist! :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er også arbeidsledig. Har vært det siden nyttår, altså i vel 3 måneder.

Vært arbeidsledig så lenge at du har glemt hvordan man teller til 2 også, ser jeg...

Skrevet

Ja, har vært arbeidsledig siden oktober i fjor. Og det mest fornuftige å si om det er dette:

:murvegg::murvegg::murvegg::murvegg::murvegg: :murvegg::murvegg::murvegg: :murvegg: :murvegg::murvegg: :murvegg::murvegg: :murvegg:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er også arbeidsledig, men skal på intervju i morgen :hoppe:

Skrevet
Jeg er også arbeidsledig, men skal på intervju i morgen :hoppe:

Hvordan gikk det? :-)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvordan gikk det? :-)

Joda, overlevde. Føler det gikk greit, og jeg fikk fortalt hvem jeg er og hva jeg kan. De var veldig hyggelige. De skulle ha endel flere på intervju, og jeg får beskjed i løpet av neste uke. Koselig at du spurte, L@dy :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!!! Du er ikke alene! Dette var noe jeg også kunne ha skrevet!

Har akkurat vært i et vikariat nå hvor jeg var langt overkvalifisert og hadde altfor lite å gjøre, men er nå ledig!! - Føler også at jeg har hatt mange sjanser og absolutt burde hatt napp på opptil flere av dem, men har hatt en utrolig uflaks (vennene mine skriver også under på den!). Til og med ting som så godt som har vært i boks har glippet, og jeg har virkelig følt det som om alt og alle har rottet seg sammen mot meg!

Akkurat nå sløver jeg litt, før jeg tar meg i nakken som mange ganger før og prøver igjen.

:tunge1::tunge1::tunge1:

Ja, hva ellers kan man gjøre? Ikke gi opp håpet i alle fall...

Skrevet

har vært arbeidsledig så lenge at jeg mister dagpengene om 3uker!!! :o

Har søkt og søkt og søkt og atter søkt på alt av ledige jobber jeg er kompetent til å klare, har vært på utallige jobbintervjuer, men dit og ikke lengere...lurer på hva som er feil med meg...blir så irritert når jeg har søkt på sparkjøp og obs foreksempel, og ikke fått jobben, og så ser jeg at de som jobber der yter forferdelig dårlig service, faktisk så ille at det stod om det i avisa...og her sitter jeg hjemme med mitt gode og smittende humør(mulig det ikke er tydelig og smittende her inne da men...) og min trang til å yte service og hjelpe folk så godt jeg kan... sukk...

Men nå skal jeg flytte tilbake der jeg kommer fra, og kanskje sjansen er større for å få jobb når jeg bor på et sted der folk iallefall kjenner meg av utseende, eller foreldrene mine og andre folk kjenner meg... Her har jeg ingen å vise til, og blir kanskje anonym under søknadsprosessen?...

Skrevet
 har vært på utallige jobbintervjuer, men dit og ikke lengere...lurer på hva som er feil med meg...

Jeg har også vært på mange intervjuer, og jeg merker at jeg mister litt "gnisten", og det merkes nok på intervju. Kan det være noe sånt? Å være arbeidsledig lenge, samtidig som en skal være "superentustiastisk" ovenfor arbeidsgiver er ikke alltid like lett.

Har også venner/bekjente som har vært arbeidsledig lenge og ikke vært på et eneste intervju en gang. Det er nesten sånn at en etterhvert føler en har "klart det" bare fordi en har kommet seg til jobbintervjuet. :-?

Men nå skal jeg flytte tilbake der jeg kommer fra, og kanskje sjansen er større for  å få jobb når jeg bor på et sted der folk iallefall kjenner meg av utseende, eller foreldrene mine og andre folk kjenner meg...  

Får håpe det ordner seg vertfall. Det gjør jo alltid det, men dessverre så tar det avogtil litt tid. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Her også. Vert hjemme tre mnd nå og tærer på humøret. Var kjekt de tre første ukene for da var det skikkelig vinter med dårlig vær.

Nå? Deppa og trist,blakk og tenker kronisk på penger.

leser om en som mister retten med penger om tre uker? Oi, da ble jeg nervøs. Skal en gå ledig i 104 uker?

Hva gjør man da?

regningene skal jo betales.

Skrevet
leser om en som mister retten med penger om tre uker? Oi, da ble jeg nervøs. Skal en gå ledig i 104 uker?

Hva gjør man da?

regningene skal jo betales.

Selv om en mister dagpengene etter 104 uker så trenger jo ikke bety at en har vært uten noe jobb i 104 uker i strekk. Jeg hadde jobb i nesten 1 år, men så ble jeg arbeidsledig igjen og da søkte jeg om "gjennopptaking av dagpenge stønaden". Ja, regninger skal jo betales så dersom en mister retten på dagpenger så blir det vel sosialkontoret da. :-?
Gjest Anonymous
Skrevet

Du skriver at en kan gå på sosialkontoret,men er det så enkelt?

Jeg er ledig og klarer meg og mann har jobb. Skulle jeg ha mistet dagpenger så ville vi fått forlite. Ca 2000 i faste utgifter mangler vi da.

Det jeg tenker på er at dagpenger er noe jeg får etter inntekten min i fjor. Jeg har jobbet i flere år. Jeg har opparbeidet den retten jeg har til dagpenger. Så blir det slutt....så skal man gå til sosialen?

uff,nei håper det blir job før det skjer.

Snodige regler man har her i landet.

Skrevet
Du skriver at en kan gå på sosialkontoret' date='men er det så enkelt?[/quote']

Enkelt er det vel ikke, og det skal vel heller ikke være det.

Ja, dagpenger er et gode en har opparbeidet seg ved å jobbe og betale skatt. Men kun i to år da. Men er nok mange som dessverre MÅ gå på sosialen. Mange ferdigutdannede som sliter med å få seg jobb og som ikke har opparbeidet seg den muligheten. Men vi får jo håpe det ordner seg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Noe av poenget mitt som jeg mente er at systemet vi har er ikke rettferdig. Må jeg på sosialen så stiller jeg likt med de som aldri har opparbeidet seg noe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Av de 2 år. så er det 208 dager du ikke får noe for.

Skrevet

Dere "med arbeidsløse", hva gjør dere på dagtid? Samboer mener jeg bør være flinkere til å aktivisere meg, men må innrømme det ikke alltid er like lett. Jeg sitter ikke hjemme å glor hver dag, men jeg må innrømme at det fort blir noen timer fremfor dataen, litt tv titting, sove en time og kanskje litt rydding om jeg gidder. Så hva gjør dere på? sånn foruten å være aktive jobbsøkere da selfølgelig. :wink:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Litt utenfor tema, men hvordan er det mulig å være arbeidsledig idag? Jeg er student og har dermed ingen fullført utdannelse, men jeg har likevel fått alle jobbene jeg har søkt på. For tiden har jeg to jobber i tillegg til studiene, og tilbud om to jobber til om jeg vil, men jeg har rett og slett ikke kapasitet til mer nå.

Det fins masse jobber der ute for folk som er interessert i å jobbe for lønna og ikke er redd for å ta i et tak! Det går jo an å ha en såkalt "drittjobb" mens man venter på drømmejobben?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er student og har dermed ingen fullført utdannelse, men jeg har likevel fått alle jobbene jeg har søkt på. For tiden har jeg to jobber i tillegg til studiene, og tilbud om to jobber til om jeg vil, men jeg har rett og slett ikke kapasitet til mer nå.

Pris deg lykkelig om situasjonen er slik for deg!

Ekstrajobb er forøvrig en ting, fulltidsjobb er noe helt annet. Man skal leve av det, og det er ikke alltid det er mulig å få til å fly fra jobb til jobb...

Dessverre er det også slik at om du har en del utdannelse og arbeidserfaring, så er det ikke til din fordel når det er snakk om mindre krevende jobber. Er du overkvalifisert er potensiell arbeidsgiver redd for å ta deg inn, fordi det er en fare for at du flyr videre til noe bedre så fort du får sjansen...

Har søkt masse jobber jeg, flydd på intervjuer og stått på, men har kun hatt vikariater de par siste årene. Jeg har masse erfaring, passe bra utdannelse og masse stå-på-vilje - og er dessverre veldig frustrert over arbeidsmarkedet...

Skrevet
Litt utenfor tema, men hvordan er det mulig å være arbeidsledig idag? Jeg er student og har dermed ingen fullført utdannelse, men jeg har likevel fått alle jobbene jeg har søkt på.  

Ja, det tenkte jeg også FØR jeg ble arbeidsledig. Jeg hadde aldri trodd det skulle være sååå vanskelig å få seg jobb.

Du er heldig som har fått alle jobbene du har søkt på, jeg opplever det som mye vanskligere å få en fulltidsjobb enn en ekstra/deltidsjobb når jeg studerte.

Det fins masse jobber der ute for folk som er interessert i å jobbe for lønna og ikke er redd for å ta i et tak! Det går jo an å ha en såkalt "drittjobb" mens man venter på drømmejobben?

Drømmejobb med en GOD lønn hadde virkelig vært noe, og jeg søker jo så klart på de jobbene som kan se ut som det. Men for min del er jeg redd den bare finnes i drømmene. Jeg søker på mye forskjellig innenfor kontor/administrasjon og en finner vel hele spekteret der, fra såkalte "drittjobber" til litt mer spennende stillinger. Jobben som jeg virkelig vil ha, der kommer jeg stort sett aldri på intervju...Da har jeg nok ikke NOK erfaring/kompetanse antagelig. Men til helt "ordinære" kontorjobber så har jeg flere ganger fått tilbakemelding om at de har vurdert meg som "overkvalifisert". Det må nok innrømmes at til noen av stillingene jeg har vært på intervju til, så har jeg nok kanskje hatt litt manglende motivasjon for selve stillingen..og dessverre merkes jo det. Når jeg da blir spurt om hvorfor jeg har søkt den aktuelle jobben så svarer jeg som sant er at jeg ser på jobben som en mulighet..bla,bla..komme meg inn i firmaet.

Så det å "ta en såkalt drittjobb" det er IKKE så lett. En annen ting er det økonomiske, håper ingen blir fornærmet når jeg her nevner hjemmehjelpen. Men jeg har noe erfaring derfra. Og jeg fikk vel ca 101 kr timen for å jobbe der, som ufaglert. Timelønnen i forhold til dagpenger så lønner det seg faktisk for meg å være arbeidsledig. :roll:

Men det betyr allikevel ikke at jeg "forventer" å ha knall lønn for i det hele "tatt å jobbe". Men en normal lønn, som for meg vil være noe bedre enn hva jeg har i arbeidsledighetstrygd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...