AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Noen som har tatt opp fag ved siden av 100% jobb? Jeg har studert i 3 år nå, og tenker å jobbe 100% mens jeg tar opp disse 6 fagene. Problemet er bare det at jeg ikke er ferdig på jobb før klokka 18. Og jeg jobber hver 3. lørdag! Det blir kanskje vanskelig med kveldskurs da?:/ Jeg har veldig lyst til å studere psykologi, men da må jeg forbedre alle fagene som inngår i 23/5 regelen.. Det er 6 år siden jeg gikk på vgs, og jeg husker egentlig ingenting av fagene - så jeg er avhengig av å kunne være med i timer og ha god oppfølging. Jeg tror ikke jeg klarer dette på egenhånd:/ Hva anbefaler dere med min jobbsituasjon? Anonymkode: 7c35a...1f4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Du kan kjøpe privatundervisning av lærere på Internett. Det er flere firma som driver med det. De kan du kontakte på kvelden. Anonymkode: 29333...651
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Jeg tok fag ved siden av 100% jobb, pluss en 14% stilling hver 3. helg. Dog hadde jeg arbeidstid til kl 15, så jeg rakk kveldsundervisning som startet 16.30. Det er vel forskjellig fra hvor du går i landet når det starter på ettermiddagen. Det er ikke bare tid til å gå på skole du må (hvis du skal ta opp 6 fag, regner jeg med at det er undervisning 4 kvelder i uken), men du må og ha tid til å lese pensum hjemme og ikke minst øve. Å ta opp 6 fag ved siden av 100% jobb krever full selvdisiplin, og da tenker jeg også mtp at du kanskje ikke får til å følge felles undervisning pga. arbeidstidene. Da får du eventuelt ta opp færre fag av gangen, og heller satse på gode karakterer enn å ta alle 6 og satse på middels gode. Anonymkode: f26c5...5ca
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 Jeg studerte ved siden av full jobb. Ett år 100 % og to år 50%. Det er fullt mulig! Anonymkode: e49c4...808
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Hva med å bytte jobb som kan tillate både jobb og undervisning? Anonymkode: 113be...3c0
VakobJ Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 (endret) Hvis du føler du er avhengig av oppfølging/undervisning og ikke er ferdig før kl 18, så hadde jeg sett meg litt rundt etter noen nettkurs eller undervisning som foregår i helgene. Mange privatistskoler er også ganske fleksible på undervisningstider, så er kanskje ikke helt umulig at det finnes tilbud på kveldene etter kl18. Hvis du ikke finner noe kveldskurs eller liknende, så hadde jeg rett og slett prøvd å gjøre det alene. Er nok litt vanskeligere, men skaffer du deg bøkene og leser strukturert er det mulig. Husk også at det er mange forum på nett (både på engelsk og norsk) hvor du kan stille faglige spørsmål og får hjelp. Er også mange gratis videoer på YouTube som er minst like gode som undervisningen du får på privatistkurs. Du sparer også noen kronestykker ved å gjøre det selv, som kan komme godt med Endret 5. august 2018 av VakobJ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå