AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Del Skrevet 4. august 2018 Eller er det personavhengig innad i hver enkelt bank? De har vel sine rutiner å følge, men får ofte inntrykk av at de ulike kundebehandlerne vurderer ulikt. Altså, at det ikke bare er snakk om å plotte inn tall på skjermen og få ja/nei, liksom.... Hvilke banker har du erfaring med at det er enklest og vanskeligst å få boliglån? For min del var det enkelt i Sparebank1 Vest. Kjenne kunderbehandleren, så det var nok avgjørende. Verre i Dnb. Anonymkode: 66a0b...0b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 4. august 2018 #2 Del Skrevet 4. august 2018 Min erfaring er at de små bankene som regel er greiest når det kommer til lån. Fikk nei i både Sparebank 1 og DNB, men ja med en gang i Eika. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Amflora Skrevet 4. august 2018 #3 Del Skrevet 4. august 2018 Jeg mener de fleste banker kan avvike fra deler av kravet til egenkapital og inntekt i en viss prosent. Slik kan det lønne seg å søke lån tidlig på året, i en lokal bank i en kommune med innbyggere med god råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #4 Del Skrevet 4. august 2018 Her fikk både jeg og min venninne lån i Sparebank 1. Hun uten egenkapital, men med kausjonist. Jeg med egenkapital, men svært lav inntekt. Jeg får ikke lån i andre banker. Anonymkode: ebd29...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 4. august 2018 #5 Del Skrevet 4. august 2018 Jeghar inntrykk av at Skandiabanken (heter vel Sbanken nå) er riemlig greie å ha med å gjøre mhp. det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Del Skrevet 4. august 2018 3 timer siden, Monstrum skrev: Min erfaring er at de små bankene som regel er greiest når det kommer til lån. Fikk nei i både Sparebank 1 og DNB, men ja med en gang i Eika. Vi og. Eller fikk ja i Sb1, men ekstremt lavt lån. Anonymkode: 30e7f...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #7 Del Skrevet 1. november 2018 Noen som har flere banker å anbefale her? Søkte i Storebrand Bank og fikk latterlig lavt lånetilbud i forhold til hva DnB kunne gi. Har nå søkt i Sparebanken Øst og i Eika, men de har ganske lang behandlingstid. I DNB fikk vi svar med en gang. Anonymkode: c7dac...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #8 Del Skrevet 1. november 2018 Vi bruker KLP. Enkelt, relativt billig og ikke noe jala renter som DNB. Anonymkode: ddd41...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #9 Del Skrevet 1. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bruker KLP. Enkelt, relativt billig og ikke noe jala renter som DNB. Anonymkode: ddd41...054 De har veldig strenge krav til egenkapital og er absolutt ikke "greiest". De godtok ikke våre 15% egenkapital Anonymkode: c7dac...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #10 Del Skrevet 2. november 2018 Skandiabanken er kjappe på behandling og ganske greie. Gode renter har de også. Hmm, de har forøvrig byttet navn til Sbanken. Anonymkode: f75a3...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #11 Del Skrevet 2. november 2018 Jeg opplevde DNB som veldig strenge. Jeg hadde god egenkapital, grei inntekt og lave månedlige utgifter. I tillegg har jeg både sparekonto og fond, alt i DNB. Saksbehandleren i DNB var rimelig bisk og streng og det tok lang tid før de endelig ville gi meg finansieringsbevis, og da fikk jeg et lavt lån til bolig der jeg kunne dekke over 40% med egenkapital. Heldigvis var jeg heldig og fant bolig som var rimelig nok til å dekkes av det skrale finansieringsbeviset. Anonymkode: 4d949...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. november 2018 #12 Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Jeg fikk nei i Sbanken og i Obos-banken og en bank til som jeg ikke husker. Men Dnb sa ja (hadde et 30 årig kundeforhold der). Rentene var imidlertid ikke så bra, hele 2,55%, så etter et par år søkte jeg hos Dinbank.no (Sparebanken øst gruppen) og fikk ja der til å låne det jeg trengte. Mye bedre rente også (1,99% effektiv rente). Jeg har vel rundt 52-53% belåningsgrad på boligen (borettslag leilighet). Endret 2. november 2018 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2018 #13 Del Skrevet 2. november 2018 På 1.11.2018 den 19.14, AnonymBruker skrev: De har veldig strenge krav til egenkapital og er absolutt ikke "greiest". De godtok ikke våre 15% egenkapital Anonymkode: c7dac...125 helt greit for oss andre da de heller ikke justerte rente etter forrige heving fra norges bank. Anonymkode: ddd41...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå