AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Er semesterregistrering det at man går inn på «utdanningsplan» og melder seg opp til undervisning og eksamen? Hvordan godkjenner jeg utdanningsplanen? Finner liksom ikke noe mer enn å melde seg opp. Har betalt avgift. Anonymkode: 614bd...7cb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Dette har jeg fått på Mail, men eneste jeg kan gjøre noe med er å melde meg til undervisning og eksamen. Finner ingenting som heter semesterregistrering. Logg på Studentweb med fødselsnummer og PIN-kode. Deretter starter du semesterregistrering og gjennomgår alle trinn i registreringssekvensen. Utdanningsplanen din skal du kontrollere, eventuelt oppdatere og bekrefte. Samtidig blir du automatisk meldt til undervisning og eksamen og får tilgang til e-læringssystemet Canvas. Anonymkode: 614bd...7cb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Om dere ikke har møtt til første skoledag enda så kan dere vel ikke semesterregistrere dere. Anonymkode: 81040...597
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har jeg fått på Mail, men eneste jeg kan gjøre noe med er å melde meg til undervisning og eksamen. Finner ingenting som heter semesterregistrering. Logg på Studentweb med fødselsnummer og PIN-kode. Deretter starter du semesterregistrering og gjennomgår alle trinn i registreringssekvensen. Utdanningsplanen din skal du kontrollere, eventuelt oppdatere og bekrefte. Samtidig blir du automatisk meldt til undervisning og eksamen og får tilgang til e-læringssystemet Canvas. Anonymkode: 614bd...7cb Litt vill aften i går på byen, ell? Det er jo nettopp å sjekke at personopplysninger er riktig + se at du er meldt opp til riktige fag/undervisning og eksamen som ER selve semesterregistreringen. Anonymkode: d5061...e3a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Litt vill aften i går på byen, ell? Det er jo nettopp å sjekke at personopplysninger er riktig + se at du er meldt opp til riktige fag/undervisning og eksamen som ER selve semesterregistreringen. Anonymkode: d5061...e3a Men nederst står det jo at jeg automatisk skal bli meldt opp til eksamen etter jeg har semesterregistrert meg. Ble veldig forvirret av det der. Anonymkode: 614bd...7cb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 Semesterregistreringen ER å sjekke at du er meldt opp til alt du skal være meldt opp til, og trykke: next. Anonymkode: d5061...e3a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 Semesterregistrering er å godkjenne personalia og annen relevant informasjon, godkjenne utdanningsplan og melde seg opp til undervisning/vurdering i emner. Etter du har gjort dette får du en e-post om at du er semesterregistrert og hvilke eksamener du er meldt opp til. Skjønner godt at dette er forvirrende som ny student uten å ha startet semesteret. Anonymkode: 08982...28d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #8 Skrevet 4. august 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Om dere ikke har møtt til første skoledag enda så kan dere vel ikke semesterregistrere dere. Anonymkode: 81040...597 Eh, jo. Dette er sånn universitetet fungerte for tretti år siden. Man behøver ikke å møte opp til første skoledag før semesterregistrere. Anonymkode: b16a2...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Semesterregistrering er å godkjenne personalia og annen relevant informasjon, godkjenne utdanningsplan og melde seg opp til undervisning/vurdering i emner. Etter du har gjort dette får du en e-post om at du er semesterregistrert og hvilke eksamener du er meldt opp til. Skjønner godt at dette er forvirrende som ny student uten å ha startet semesteret. Anonymkode: 08982...28d Har ikke fått noe e-post om at semesterregistreringen gikk igjennom. Har sjekket personalia og meldt meg opp. Ikke dukket opp noe knapp eller beskjed om å bekrefte studieplan. Syns det er merkelig når sjekklista jeg har fått ikke samsvarer med det som er på StudentWeb. Den må i så fall være veldig tungvint skrevet. Jeg får dobbeltsjekke med høgskolen første skoledag om registreringa har gått gjennom. Anonymkode: 614bd...7cb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh, jo. Dette er sånn universitetet fungerte for tretti år siden. Man behøver ikke å møte opp til første skoledag før semesterregistrere. Anonymkode: b16a2...7ab Jeg måtte møte opp første skoledag for å kunne semesterregistrere meg for 3 år siden på universitetet. Anonymkode: 81040...597
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #11 Skrevet 5. august 2018 I henhold til å betale semesteravgiften må du lage egen faktura på studweb 👍🏻 Anonymkode: b1ffc...e64
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #12 Skrevet 5. august 2018 Må man betale semesteravgift for å få inn penger fra Lånekassen? Jeg sjekket inne på søknadsweb og studentweb i dag, det går ikke ann å betale semesteravgift ennå. Anonymkode: 81958...2e3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Må man betale semesteravgift for å få inn penger fra Lånekassen? Jeg sjekket inne på søknadsweb og studentweb i dag, det går ikke ann å betale semesteravgift ennå. Anonymkode: 81958...2e3 Du må opprette faktura selv, det skal være knapp for det på studentweb. Og ja, du må betale avgiften for å få studielån. Anonymkode: 6b3ab...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå