Gå til innhold

Du som kvinne - kunne du ha forsørget en mann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du? I lengre eller kortere periode? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Og omvendt, kunne du ha latt deg forsørge av en mann? 

Anonymkode: 924e5...d81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei og nei 

Anonymkode: cd5f6...6e6

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsørge hundre prosent? Det er det vel ingen som gjør. 

Men ha bedre råd og betale mer, ja, og i motsatt tilfelle ja. Har vært borti begge deler. 

• Liker 6
Skrevet

Hvis mannen min mistet jobben hadde jeg selvsagt forsørget ham så lenge det tok å få ny jobb, men jeg ville ikke godtatt det om han takket nei til jobber fordi han likte å gå hjemme. Jeg ville heller ikke latt meg forsørge av ham annet enn i overgangsperioder mellom jobber. Jeg vil ha en mann som jobber og jeg vil ha en jobb som gjør meg økonomisk uavhengig av ham.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så lenge jeg hadde råd til det. Et menneske jeg er glad i er verdt 250 000 i året. 

Anonymkode: 9e849...e4f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det med samboern da han ikke hadde inntekt i fjor. 

Anonymkode: ef4ab...736

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, forsørget mannen min 100% i 6 år nå. Han er ikke norsk og har ikke rett på noe fra staten, men er definitivt verdt det han koster i mat, strøm og lommepenger.

Anonymkode: 4da12...ff3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så lenge jeg hadde råd til det. Et menneske jeg er glad i er verdt 250 000 i året. 

Anonymkode: 9e849...e4f

Så pent sagt!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har forsørget min mann da han mistet jobben og ikke fikk inn noen penger. Tok 6 måneder før han fikk ny jobb og vi klarte oss helt greit, men vi har hverken gjeld eller store utgifter. Nå tjener han mye bedre enn meg.

Hadde ikke hatt noe imot å blitt forsørget av en mann mot at jeg er hjemme og tar meg av vasking, klær, handling og matlaging. Hadde vært en drømme"jobb" for meg uten barn. 

Anonymkode: ec368...524

• Liker 2
Skrevet

Nei. Voksne mennesker må sørge for seg selv! Det er minimumskravet mitt 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det kunne jeg. For mannen jeg lever med er ingen slask, så regner med at det hadde vært en god grunn om han ikke kunne bidra til husholdet. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg hatt bedre inntekt, så ja. Da kunne jeg forsørget en mann om det var for en begrenset periode, altså ikke resten av hans liv, liksom.

Hvorfor? Tja, hvis det hadde vært mannen i mitt liv, så hadde jeg gjort det av kjærlighet og fordi jeg da ønsket ham å ha det bra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja og ja, men avhengig av årsak.

Anonymkode: 36c85...829

Skrevet (endret)
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en kortere periode, ja. Det har jeg forsåvidt også gjort. Har ingen problem med å være den økonomiske bærebjelken forutsatt at han overtar endel av de andre rollene (husarbeid) 

Endret av veggteppe
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kunne jeg, og det har jeg gjort. Min samboer gikk arbeidsledig en stund etter studiene, og jeg forsørget han en periode på kanskje et halvt år. Har betalt mer enn han i 2 år i tillegg til dette, da han har hatt mer uforutsigbar inntekt og jeg har tjent bedre.

Jeg vet han ville gjort det samme for meg hvis rollene var omvendt. Da vi var studenter var det et halvt år hvor han måtte betale litt mer av våre felles utgifter fordi jeg ikke fikk stipend/lån, og levde på oppsparte midler. 

Anonymkode: c1f52...ed4

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forsørget min mann da han mistet jobben og ikke fikk inn noen penger. Tok 6 måneder før han fikk ny jobb og vi klarte oss helt greit, men vi har hverken gjeld eller store utgifter. Nå tjener han mye bedre enn meg.

Hadde ikke hatt noe imot å blitt forsørget av en mann mot at jeg er hjemme og tar meg av vasking, klær, handling og matlaging. Hadde vært en drømme"jobb" for meg uten barn. 

Anonymkode: ec368...524

Det er overhodet ikke en jobb. 

• Liker 3
Skrevet

Avhengig av årsak - til begge deler :) 

Skrevet

Ja, til begge deler. Har både blitt forsørget og måttet forsørge min mann. Han da jeg var uten jobb og omvendt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil være en husfar og kun være hjemme mens dama blir karrierekvinne

Jeg kan by på pikk, morsomme vitser, alt husarbeid gjør jeg og hun får mat hver dag (jeg er utdannet kokk)

Er dette for dårlig til å bli forsørget?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, NO haters please skrev:

Jeg vil være en husfar og kun være hjemme mens dama blir karrierekvinne

Jeg kan by på pikk, morsomme vitser, alt husarbeid gjør jeg og hun får mat hver dag (jeg er utdannet kokk)

Er dette for dårlig til å bli forsørget?

Ja!!! 

Anonymkode: b5f3b...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...