AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Hei! Jeg har fått totalt dilla på hasselbackpoteter! Hva serverer du dette til? Trenger ny inspirasjon 🤗 Anonymkode: 0f209...989
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Stort sett alt av kjøtt som passer til selskapsmat. Biff, okse-/kalve-/svinestek, helstekt entrecote/indrefilet/ytrefilet, svinefilet, kyllingfilet eller kyllinglår etc. Men det passer sikkert ypperlig til god fisk også. Hva med baconsurret steinbit med hollandaise, asparges, ertepure og hasselbackpoteter? Anonymkode: c8a44...630 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Nam, tusen takk! Det skal testes ut 🤗 Anonymkode: 0f209...989
T-Rex Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Stort sett alt av kjøtt som passer til selskapsmat. Biff, okse-/kalve-/svinestek, helstekt entrecote/indrefilet/ytrefilet, svinefilet, kyllingfilet eller kyllinglår etc. Men det passer sikkert ypperlig til god fisk også. Hva med baconsurret steinbit med hollandaise, asparges, ertepure og hasselbackpoteter? Anonymkode: c8a44...630 Jeg ville skrive biff, biff, biff! Men baconsurret steinbit med hollandaise, asparges, ertepure og hasselbackpoteter høres ikke helt feil ut det heller. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 43 minutter siden, T-Rex skrev: Jeg ville skrive biff, biff, biff! Men baconsurret steinbit med hollandaise, asparges, ertepure og hasselbackpoteter høres ikke helt feil ut det heller. Det høres så godt ut at jeg nesten må se om jeg får tak i steinbit snart. Men da må den være helt fersk, så den ikke har det tynne laget som alltid smaker tran og ødelegger måltidet for meg når jeg ikke har klart å skjære vekk alt ... Anonymkode: c8a44...630
T-Rex Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres så godt ut at jeg nesten må se om jeg får tak i steinbit snart. Men da må den være helt fersk, så den ikke har det tynne laget som alltid smaker tran og ødelegger måltidet for meg når jeg ikke har klart å skjære vekk alt ... Anonymkode: c8a44...630 Hæ? (Jeg bare tuller, jeg har aldri kjøpt steinbit, annet enn på restaurant og i kjøpefiskekaker. Men steinbit er da en mager fisk, som torsk?) Endret 4. august 2018 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, T-Rex skrev: Hæ? (Jeg bare tuller, jeg har aldri kjøpt steinbit, annet enn på restaurant og i kjøpefiskekaker. Men steinbit er da en mager fisk, som torsk?) Nei, steinbit er veldig forskjellig fra torsk - mye kraftigere i smaken, og med et fett- og bindevevslag mellom skinn og kjøtt som lett kan ha stram transmak om ikke fisken er fersk nok. Jeg opplever at steinbit kjøpt i vanlig dagligvare ofte er langt fra fersk (de gangene jeg har prøvd det). Flekksteinbit fra skikkelig fiskebutikk kan være nydelig, men også der har jeg dessverre opplevd å få fisk som tydelig er opptint, dvs som slipper mye vann i pannen/ovnen og ikke får riktig konsistens etter tilberedning. Jeg kjøper mye heller feks lysing eller kveite enn steinbit. Mitt tips er eller hasselbackpoteter med røkelaks og/eller løyrom, rømme, rødløk og dill eller gressløk. Denne Instagram-kontoen har også flere kombinasjoner med hasselbackpoteter: https://www.instagram.com/dennistheprescott/ Anonymkode: d0405...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #8 Skrevet 4. august 2018 PS: Sjekk feks ut denne: Anonymkode: d0405...1e0
T-Rex Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: PS: Sjekk feks ut denne: Anonymkode: d0405...1e0 Det får vel vente til oktober.
Bambi1995 Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 Kyllingfilet med kremost i, med bacon rundt + fløtesaus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå