Frederik Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Hei på alle dere!🙂 Jeg ønsker å spørre om deres mening / råd ang. min situasjon på arbeidsted. Fem måneder siden fikk jeg jobb i en privat bedrift som prosjektlederassistent. Jobber 100% og samarbeider / jobber for 4-5 prosjektledere . Det er ikke en vanlig kontormedarbeider stilling hvor mann er på fra 08:00 - 16:00. Jeg er ofte ansvarlig for å sørge for at all logistikkarbeid er i orden samt prosjektarbeid som håndtering av reklamasjoner er under kontroll. Hverdagen min inkluderer mye møntering av div. ting / bæring av ting (bl.a møbler) / koordinere montører -arbeid / befaringer / ikke minst å være en ende- stasjon ved uriktige bestillinger fra prosjektleders side. Jeg må rette opp feil på bestillinger, leveranser osv. Arbeidet inkluderer mye reising og overtid. ANG.Arbeidsavtale : TRANSPORT: Kontrakten nevner ikke at mann må disponerer sin egen bil for oppdrag. Det var ikke nevnt i stillingsannonsen heller. Bedriften har ingen firmabil per i dag og de vil at jeg bruker min egen bil for utføre arbeidsoppgaver. Jeg har ikke noe kjøregodjørelse og får tilbake kun statens sats. Jeg mener at det ikke er greit at min bil brukes som varebil for å hente ting, levere utstyr, deler til møbler osv. Hvis prosjektet befinner seg sentralt - Leder ønsker at jeg bruker el.sykkel fra og til oppdrag. Kort sagt ønsker ikke å betale reiseutgifter for kollektivttransport, - men sier at man MÅ bruke egen bil for det. Overtid: Jeg får ingen overtidsbetaling eller helg/natttillegg i henhold til arbeidsavtalen, men selvsagt har jobbet i ferietid, natt og overtid. Løsning fra arbeidsgiver er avspassering av arbeidstid. Desverre kan ikke ta ut avspaserte dager når det passer for meg men når det passer best for arbeidsgiver. Storsett ingen planlegging for min del. Oppsummering: Jeg har en bachelor, relevant utdanning og noen års arbeidserfaring (ca 2 år). Årslønn er- 450.000 Nok (før skatt). Er det en grei lønn for en sånn jobb? Hvordan mann skal håndtere uoverstemmelser mellom kontrakt og selve jobben? Er det noe å ta opp med leder og hvordan mann forhandle sånne ting? Jeg er glad selvsagt at jeg har en jobb og arbeidssøk prosess var lang derfor jeg vil satse på det langsiktig, men er det verdt det? Jeg føler at det går litt over det som var avtalt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Helt vanlig å få kilometergodtgjørelse og bruke egen bil, dessverre. Å sykle er det også mange arbeidsgivere som oppfordrer til, av hensyn til miljøet. Avspasering er absolutt i gråsonen, men nå er dette din første jobb og du er ikke tjent med å havne i konflikt eller bli sett på som vanskelig. Din karriere videre avhenger sv denne referansen. Jeg ville ikke gjort noe, men begynt å lete etter andre jobber. Anonymkode: b4e9f...d3e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 PS, du kan selvsagt selge bilen eller si den er i ustand på verksted et par uker, og se hva som skjer da. Anonymkode: b4e9f...d3e
Gliffy Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 Lønna er helt ok med bachelor og kort erfaring, men jeg stusser på at du ikke får noe som helst tillegg for nattarbeid og overtid. Uansett vil jeg anbefale deg medlemskap i fagforening hvis ikke du har det allerede. Som arbeidstaker er det lurt å ha noen sterke krefter på sin side, man får somregel bruk for det i løpet av karrieren.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig å få kilometergodtgjørelse og bruke egen bil, dessverre. Å sykle er det også mange arbeidsgivere som oppfordrer til, av hensyn til miljøet. Avspasering er absolutt i gråsonen, men nå er dette din første jobb og du er ikke tjent med å havne i konflikt eller bli sett på som vanskelig. Din karriere videre avhenger sv denne referansen. Jeg ville ikke gjort noe, men begynt å lete etter andre jobber. Anonymkode: b4e9f...d3e Men man kan ta det opp på en bestemt men fortsatt fin måte, for man tjener heller ikke noe på å bli brukt i arbeidslivet, for det forplanter seg gjerne videre inn i neste jobb om man ikke setter grenser. Overtidsbetalt har man krav på, og man bør kunne opplyse om at det må kjøpes inn firmabil ettersom bruk av egen bil ikke var hverken beskrevet i kontrakt eller stillingsutlysning. Anonymkode: c4433...441
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå