Gå til innhold

Sydenferie 2019, 2 voksne+5 barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter og snuser på sydenferie i 2019.

Vi blir 2 voksne og 5 barn fra 4 til 15 år. 

Foretrekker all inclusive, ca 1 ukes opphold, helst ikke mer enn 4-5 timers flytur. 

Tips? :)

Anonymkode: cad8a...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også en "stor" familie med til sammen fire barn. Skjønner at du vil ha all inclusive fordi det er enkelt og praktisk, men jeg anbefaler virkelig heller å leie et feriehus med eget basseng.

Da har dere god plass til alle og man slipper å gå oppå hverandre. Det er også mye billigere, da dere sikkert må ha flere hotellrom osv.

Kroatia er f.eks. bare to og en halv timers flytur unna, det er fortsatt relativt billig der og mange flotte feriehus til leie som ikke koster skjorta.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Lycka skrev:

Vi er også en "stor" familie med til sammen fire barn. Skjønner at du vil ha all inclusive fordi det er enkelt og praktisk, men jeg anbefaler virkelig heller å leie et feriehus med eget basseng.

Da har dere god plass til alle og man slipper å gå oppå hverandre. Det er også mye billigere, da dere sikkert må ha flere hotellrom osv.

Kroatia er f.eks. bare to og en halv timers flytur unna, det er fortsatt relativt billig der og mange flotte feriehus til leie som ikke koster skjorta.

Supert tips. Denne tråden må jeg også følge med på. Synes det er veldig masete å sikre solsenger til alle man og følge frem og tilbake for å hjelpe med is og drikke hele dagen da ingen vil ha ting på samme tid. Også dette med måltidene. Masse folk og kø til omelett, stekt egg og pannekaker som var den største hitten. 1000 retter til barna var kjempe praktisk fordi vi kunne kaste mat de ikke likte. De to eldste kunne forsåvidt klart seg selv, men da hadde de levd på hamburger og chips. Så jeg laget med arbeid ved å ønske at de skulle spise variert og bedre. Alt i alt kjempe fornøyd, men med så mange barn ble jeg lei av å være kelner. 

Anonymkode: 9382e...b66

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert tips. Denne tråden må jeg også følge med på. Synes det er veldig masete å sikre solsenger til alle man og følge frem og tilbake for å hjelpe med is og drikke hele dagen da ingen vil ha ting på samme tid. Også dette med måltidene. Masse folk og kø til omelett, stekt egg og pannekaker som var den største hitten. 1000 retter til barna var kjempe praktisk fordi vi kunne kaste mat de ikke likte. De to eldste kunne forsåvidt klart seg selv, men da hadde de levd på hamburger og chips. Så jeg laget med arbeid ved å ønske at de skulle spise variert og bedre. Alt i alt kjempe fornøyd, men med så mange barn ble jeg lei av å være kelner. 

Anonymkode: 9382e...b66

Skjønner deg veldig godt. Har aldri prøvd all inclusive med alle barna selv, men ser det for meg, ja 😂 

Det praktiske er jo at man slipper å lage maten selv og at man ikke trenger å beregne lommepenger til å spise på restaurant hvis man ikke har det største feriebudsjettet.

Bortsett fra det synes jeg det hele er litt oppskrytt og at maten egentlig ikke er noen "høydare."

AnonymBruker
Skrevet

Det der kan du få hvor som helst. Spørsmålet er hvor mye penger du vil bruke. Hele Europa er innenfor 4-5 timers flytur, så her kan du virkelig velge og vrake. Enklere å anbefale reisemål hvis du skriver litt om hva dere ønsker å gjøre på ferien

Anonymkode: 9d4d6...183

Skrevet

Har bodd på All Inclusive med fire barn fra 4-14 år, og det var jo faktisk ikke veldig pes. Ja, litt kø osv, men det vil det være overalt i skoleferier. De største ungene kunne ta med seg de små om de var tørste eller ville ha is, men hovedmåltidene spiste vi jo sammen alle sammen uansett.

Når det er sagt, så finnes det hoteller som reklamerer med at de har plass til store familier (uten at jeg vet om det er mange som har plass til FEM barn, men det ville jeg ringt reiseselskapene og spurt spesifikt om dersom jeg ønsket å reise charter). Evt. googlet selv om dere ønsker rutefly og å finne hotell selv.

Jeg tenker også at det å leie hus lønner seg. All fornuften min sier det. MEN: det er alltid jeg som i hovedsak lager mat, rydder osv.... Og jeg vil også ha ferie.... Så jeg pleier å insistere på hotell. "Heldigvis" har mannen min såpass innsikt i egen innsats at han skjønner den uten trøbbel ;) Man kan selvfølgelig leie hus og allikevel spise alle måltider ute, unntatt frokost kanskje. Da må man jo regne på hva man evt tjener (men igjen kan man jo da ha tilgang på vaskemaskin feks og slippe å pakke så mye).

Ang. sted vil jeg anbefale en gresk øy. Det blir sjelden feil. Spania er selvfølgelig en mulighet, men jeg er såpass glad i Hellas at jeg bare har vært i Spania (fastlandet) en gang...

• Liker 1
Skrevet

Bulgaria er et fint og billig sted :)

I Tyrkia er det et hotell som heter Eftalia Ocean, kjempekjekt område for barn, og det er store leiligheter :)

Ellers er jeg enig i det som blir skrevet over her, om å leie hus i f.eks Kroatia :)

Sjekk på Finn.no, mange som leier ut hus/leiligheter, eller ta en titt på airbnb :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...