AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Jobber som sykepleier på et sykehus hvor pasienter blir innlagt fra samme bydel som jeg selv bor i. Man skal selvsagt ikke starte et forhold med en pasient, men hvor går egentlig grensen? Hvis jeg jobber på akuttmottaket og har pasienten i 5 minutter før han/hun sendes videre, eller om han/hun er innlagt i 1 døgn på en sengepost, men jeg ikke er primærsykepleieren. Kan jeg aldri starte et forhold med noen som har vært innom sykehuset? La oss si 1 år etter de ble skrevet ut? 5? 10 år? Hva tenker dere? Anonymkode: 5464d...4a9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Et døgn har ikke noe å si, men da rekker man kanskje ikke å forelske seg, heller. Anonymkode: 253f7...62c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Man rekker å finne ut om man vil ta en kaffe med vedkommende, da? Det er jo ofte saker i media der pasienter og helsepersonell er blitt sammen hvor helsepersonellet ender opp med advarsel eller mister autorisasjonen. "Fordi pasienter er i en hjelpesøkende situasjon, er det ubalanse i ansvarsforhold og maktposisjon mellom pasient og helsepersonell. Styrkeforholdet er ulikt, og behandlingsrelasjonen består ikke av to jevnbyrdige parter. Etablering av nære personlige/seksuelle relasjoner mellom helsepersonell og pasient er ikke forenlig med den tillit som må ligge til grunn for behandlingsarbeidet. Det er avgjørende at behandlingsrelasjonen er basert på pasientens behov for profesjonell hjelp, og ikke på helsepersonellets sosiale eller seksuelle behov." Jeg vil ikke gjøre noe som ikke er lov som helsepersonell. Synes det er vanskelig... TS Anonymkode: 5464d...4a9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 Så lenge det ikke er eller har vært et skjevt "maktforhold" så ser jeg ingen grunn til å ikke gå inn i et forhold. Som vist man har hatt en mentalt frisk person inne for å fjerne blindtarmen, så vil det etter utskriving ikke foreligge et forhold som er uetisk ved en kopp kaffe en mnd senere. Anonymkode: cbf79...783 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Man rekker å finne ut om man vil ta en kaffe med vedkommende, da? TS Anonymkode: 5464d...4a9 🤔🤔🤔 Anonymkode: 4d4c7...596
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 Jobber selv i helsevesenet, å ville sagt at så lenge dere ikke blir sammen eller får følelser i jobbsammenheng så kan dere få følelser uten for sykehuset/jobbsammenheng. Jeg ble sammen med barnebarnet til en pasient, sjefen sa det var helt greit fordi det hadde ikke noe med jobb å gjøre, å vi møttes utenfor jobben. Men ett annet dilemma er jo om du får følelser for noen som er innom jobben din 1 gang i uka eller hver 4 uke eller noe. Kan man bli sammen med den personen om man møtes ute på en pøb? Anonymkode: 3f4d3...15d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 Jeg tenker at som sykepleier forventes det at du er såpass profesjonell at du vet hvordan du forholder deg til det uten å spørre i et forum. Anonymkode: d82c8...281 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #8 Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at som sykepleier forventes det at du er såpass profesjonell at du vet hvordan du forholder deg til det uten å spørre i et forum. Anonymkode: d82c8...281 Ja, haha, skulle nesten tro det var en pasient som utgav seg for å være helsepersonell fordi hun var forelsket i noen som jobbet som helsepersonell Anonymkode: 4d4c7...596 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #9 Skrevet 4. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at som sykepleier forventes det at du er såpass profesjonell at du vet hvordan du forholder deg til det uten å spørre i et forum. Anonymkode: d82c8...281 Kom med fasiten da. Date pasient som har vært innom akuttmottaket. Når? 1 år? 10 år? Aldri? Anonymkode: 5464d...4a9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #11 Skrevet 4. august 2018 3 minutter siden, Reputation skrev: Er du ikke lei legen nå da? Så flossete.. Anonymkode: f7ca2...f3f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12 Skrevet 4. august 2018 Trenger du tips på hvordan du kan "tilfeldig" møte på denne "pasienten" også eller?😂😂😂 Anonymkode: 2a9d8...ba6 1
Mallard Skrevet 4. august 2018 #13 Skrevet 4. august 2018 5 minutter siden, Reputation skrev: Er du ikke lei legen nå da? Tenkte det samme, at dette er dama som er helt besatt av legen sin. Hun gir aldri opp. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #14 Skrevet 4. august 2018 Jeg tenker at når er sykepleier og spekulerer rundt dette, har man gjerne valgt feil yrke. Det er ikke så himla få mennesker i verden at det er særlig nødvendig å blande jobb og privatliv for noen som helst. Og innen for ditt fag er det faktisk viktig at du lar være med det. Anonymkode: a747b...46b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #15 Skrevet 4. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Kom med fasiten da. Date pasient som har vært innom akuttmottaket. Når? 1 år? 10 år? Aldri? Anonymkode: 5464d...4a9 Du startet tråden. Hvor lenge siden er det denne personen var pasient hos deg? Og hvordan var pasientforholdet? Vet du ikke de etiske reglene rundt dette selv, som helsepersonell? Anonymkode: aabe2...123
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #16 Skrevet 4. august 2018 Denne tråden kan umulig være sann. En helsepersonell som ikke vet at dette er uetisk og galt på alle måter? Har ikke de lært dere dette på skolen? Anonymkode: be642...538
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #17 Skrevet 4. august 2018 Dette er faktisk et ganske vanlig tema i helsevesenet. Anonymkode: 3f4d3...15d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #18 Skrevet 4. august 2018 Det kommer nok også litt an på graden av sårbarhet. En venninne av meg ble betatt av en som ble behandlet, ikke direkte av henne, men av noen hun samarbeidet med og hun hadde møtt ham i forbindelse med jobb. Det var visst gjensidig også, men hun mistet jobben over det. Bakgrunnen til at det var så strengt, var at hun jobber innen psykiatri.... Hun mener fortsatt at hun ikke burde mistet jobben siden han ikke var hennes pasient (altså, han sto aldri på noen pasientliste hos henne). Samtidig sier hun at det var på jobben de ble kjent... Anonymkode: 253f7...62c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 På 4.8.2018 den 23.30, Reputation skrev: Er du ikke lei legen nå da? Første tråden jeg har startet på KG. Vet ikke hvem "legen" er. På 4.8.2018 den 23.38, AnonymBruker skrev: Du startet tråden. Hvor lenge siden er det denne personen var pasient hos deg? Og hvordan var pasientforholdet? Vet du ikke de etiske reglene rundt dette selv, som helsepersonell? Anonymkode: aabe2...123 Han/hun var innlagt på somatisk avdeling i et par dager for over 2 år siden. Jeg var assistent og tok vitalia samt leverte matbrett til måltider. Nå to år senere lå personen meg til på facebook og sendte meg en melding. Vi har mange felles venner. Jeg avslo venneforespørselen og har selvsagt ikke svart på meldingen. TS Anonymkode: 5464d...4a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå