Gå til innhold

Ikke invitert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I Guds hus er alle velkommen❤ 

Anonymkode: cf976...77a

Jeg tror Gud vil heller at du skal lære barna dine til å bli gode og ordenlige mennesker.

Anonymkode: b4435...eb9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne var litt vanskelig å svare på når vi ikke vet noe om familiesituasjonen. Hvor mange er de, hvor gamle er de, hvorfor vil du invitere barna til kun den ene broren og ikke den andre? 

Er det kun penger så ville jeg ikke hatt noen barn med på festen. Søskenbarn snakker sammen og husker de også. Så hvis noen har blitt invitert mens andre ikke, så blir de å lure på hvorfor dere ikke liker dem. 

Anonymkode: 888d8...575

Ser den :)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå snakker man vi vel ikke om det, gjør vi?

To sider av samme sak. I mitt første innlegg skrev jeg at de lærer at det er ok å ikke innvitere alle sålenge man ikke ekskluderer, det betyr også at mine da må lære at de ikke automatisk blir innvitert til alt, men at i visse tilfeller er det noen grupper som blir innvitert mens andre ikke får komme. 

Anonymkode: d3a39...be8

AnonymBruker
Skrevet

To sider av samme sak. I mitt første innlegg skrev jeg at de lærer at det er ok å ikke innvitere alle sålenge man ikke ekskluderer, det betyr også at mine da må lære at de ikke automatisk blir innvitert til alt, men at i visse tilfeller er det noen grupper som blir innvitert mens andre ikke får komme. 

Dette er en bryllup tråd.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Gud vil heller at du skal lære barna dine til å bli gode og ordenlige mennesker.

Gud vil at alle skal komme i hans hus og han vil vise vrede for den som vil nekte adgang i hans hus. Når Gud inviterer er man velkommen og intet menneske kan bestemme noe annet

AnonymBruker
Skrevet

Gud vil at alle skal komme i hans hus og han vil vise vrede for den som vil nekte adgang i hans hus. Når Gud inviterer er man velkommen og intet menneske kan bestemme noe annet

Jeg  tror Gud heller vil at du skal være et god menneske, og lære barna til å bli gode mennesker, hvor går grensen forhold til det å respektere andre personer? 

Ved voldekt? 

Ved a ta et liv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser den :)

Men for å svare på et av de andre spørsmålene dine sånn litt ut av det blå uten å vite situasjonen:

Nei, det er ikke greit å presse deg på uten invitasjon. Om det er bryllup eller bursdag eller hvilken som helst fest :) det er noe alle må lære. Av og til blir du bedt og av og til ikke. Verten må sette strek en plass, og av og til er du under eller over den. Det trenger ikke handle om deg som person.

Men de har lov å vise misnøye og/eller lure på hvorfor. Og da synes jeg de fortjener et ordentlig og ærlig svar.

AnonymBruker
Skrevet

Men for å svare på et av de andre spørsmålene dine sånn litt ut av det blå uten å vite situasjonen:

Nei, det er ikke greit å presse deg på uten invitasjon. Om det er bryllup eller bursdag eller hvilken som helst fest :) det er noe alle må lære. Av og til blir du bedt og av og til ikke. Verten må sette strek en plass, og av og til er du under eller over den. Det trenger ikke handle om deg som person.

Men de har lov å vise misnøye og/eller lure på hvorfor. Og da synes jeg de fortjener et ordentlig og ærlig svar.

Nei, man må lære barna at det er ikke okay å spørre hvorfor man ikke er invitert, synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  tror Gud heller vil at du skal være et god menneske, og lære barna til å bli gode mennesker, hvor går grensen forhold til det å respektere andre personer? 

Ved voldekt? 

Ved a ta et liv?

Gode mennesker går i kirken❤ Dårlige mennesker vil nekte andre adgang i kirken. Dårlige mennesker respekterer ikke husets eier. Gud❤

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man må lære barna at det er ikke okay å spørre hvorfor man ikke er invitert, synes jeg.

Det kommer helt an på settingen synes jeg. Får alle andre lov men ikke Lise på 9, så synes jeg hun kan spør hvorfor. 

Får Per, Arne, Lise, Vilde og Arnhild ikke lov så trenger de ikke spør. 

AnonymBruker
Skrevet

Gode mennesker går i kirken❤ Dårlige mennesker vil nekte andre adgang i kirken. Dårlige mennesker respekterer ikke husets eier. Gud❤

Good to know, skal ta det med meg videre i livet mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på settingen synes jeg. Får alle andre lov men ikke Lise på 9, så synes jeg hun kan spør hvorfor. 

Får Per, Arne, Lise, Vilde og Arnhild ikke lov så trenger de ikke spør. 

Men nå snakker vi om bryllup. Igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Good to know, skal ta det med meg videre i livet mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en bryllup tråd.

Og? Man innviterer da uansett og barna skal muligens også etterhvert innvitere til sine egne. Det er helt ok å ha barnefrie bryllupsfester, men da kan ikke brudeparet bli sure hvis nybakte foreldre takker nei eller hvis ikke alle gjestene får tak i barnepass. Man drar uansett ikke med seg barn i et bryllup med mindre man vet det er ok. 

Det er derimot ikke ok å innvitere noen barn, men ekskludere andre i samme relasjon. Alle eller ingen. 

Uansett har ikke brudeparet mulighet til å utestenge fra kirken. De kan ytre et ønske bare og håpe det blir tatt til følge. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå snakker vi om bryllup. Igjen.

Ja? Jeg også snakker om bryllup. Det samme gjelder jo der. Du spør jo om barn så da tar jeg utgangspunkt i barn og bryllup? 

AnonymBruker
Skrevet

Og? Man innviterer da uansett og barna skal muligens også etterhvert innvitere til sine egne. Det er helt ok å ha barnefrie bryllupsfester, men da kan ikke brudeparet bli sure hvis nybakte foreldre takker nei eller hvis ikke alle gjestene får tak i barnepass. Man drar uansett ikke med seg barn i et bryllup med mindre man vet det er ok. 

Det er derimot ikke ok å innvitere noen barn, men ekskludere andre i samme relasjon. Alle eller ingen. 

Uansett har ikke brudeparet mulighet til å utestenge fra kirken. De kan ytre et ønske bare og håpe det blir tatt til følge. 

Man må lære barn sosiale knapper, lærer du de at det er greit å bitche om å ikke bli invitert, får de enn enda hardere lærdom. at de antaglivis ikke blir invitert av de som har selskap noen gang. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man drar uansett ikke med seg barn i et bryllup med mindre man vet det er ok. 

Enig.

Og det er viktig å lære barna at tar det til følge, man begynner å det små. 

Akkurat som man lære at nei er nei, og man tar seg ikke til rette fordi de ønsker det. Lære å  Respektere mennesker er viktig, det er ikke ok bl annet å voldta.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Man må lære barn sosiale knapper, lærer du de at det er greit å bitche om å ikke bli invitert, får de enn enda hardere lærdom. at de antaglivis ikke blir invitert av de som har selskap noen gang. 

Merker jeg blir veldig nysgjerrig på hva som har skjedd her. For vi svarer bare utifra det du har skrevet, og det er ingen som har peiling på hva som egentlig har skjedd med bryllupsinvitasjonene, hvorfor du ikke vil invitere noen barn men andre skal få være med på festlighetene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...