Gå til innhold

Ikke invitert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lærer dere ikke barna deres at de kan ikke bli invitert på alt?

Anonymkode: b4435...eb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor oppretter du flere tråder om dette? 

Anonymkode: 888d8...575

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor oppretter du flere tråder om dette? 

Kan du svare?

Lærer du dine barn at de ikke kan være med på alt?

Og heller ikke bli invitert alt?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du svare?

Lærer du dine barn at de ikke kan være med på alt?

Og heller ikke bli invitert alt?

Eller lærer du at de kan bare komme ubedt og kræsje selskap/fester etch?

Og det er helt okay?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærer de å ikke oppføre seg som selvsentrerte egoister som forventer at hele verden skal innrette seg etter dem. At folk som ekskluderer er tapere. At det er helt ok å ikke be alle, men ikke å holde noen få utenfor. Og hvis man ber til bryllup/bursdag/selskap med vannskelige eller urimelige betingelser har man ikke lov til å bli sur hvis gjestene takker nei. 

Anonymkode: d3a39...be8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lærer barna mine å inkludere. Å kræsje fester har aldri vært en problemstilling her hjemme 

Anonymkode: cf976...77a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærer de å ikke oppføre seg som selvsentrerte egoister som forventer at hele verden skal innrette seg etter dem. At folk som ekskluderer er tapere. At det er helt ok å ikke be alle, men ikke å holde noen få utenfor. Og hvis man ber til bryllup/bursdag/selskap med vannskelige eller urimelige betingelser har man ikke lov til å bli sur hvis gjestene takker nei. 

Så det er urimelig å bestemme hvem man ønsker å invitere til sitt eget selskap?

Som man betaler for selv?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lærer barna mine å inkludere. Å kræsje fester har aldri vært en problemstilling her hjemme 

Så hvis man setter en begrensing pga penger og/eller plass så er man ikke inkluderende?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra at du lærer dem at det er aldri er okay å komme ubedt på selskap eller hva det enn skulle være.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt at på situasjonen. Ingen skal invitere alle jentene i klassen unntatt 2 stk. Da blir de 2 holdt utenfor og det er ikke greit. Men du kan invitere 5 stk i klassen om det da er ca 5 stk som ikke blir invitert. Da er det selvsagt naturlig å invitere utenfor skoleområdet. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra at du lærer dem at det er aldri er okay å komme ubedt på selskap eller hva det enn skulle være.

Lærer dem at det ikke er ok å utestenge. Da finner vi heller på noe gøy sammen:) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt at på situasjonen. Ingen skal invitere alle jentene i klassen unntatt 2 stk. Da blir de 2 holdt utenfor og det er ikke greit. Men du kan invitere 5 stk i klassen om det da er ca 5 stk som ikke blir invitert. Da er det selvsagt naturlig å invitere utenfor skoleområdet. 

Jeg kan være enig i det, hvis man invitere til bryllup, og lar broren din ta med barna, er det dårlig stil å ikke la den andre broren din ikke å ta med barna, 

AnonymBruker
Skrevet

Lærer dem at det ikke er ok å utestenge. Da finner vi heller på noe gøy sammen:) 

Så man blir utestengt om man ikke blir invitert?

Bryllup er ganske dyre og man har kanskje ikke plass til å invitere hele verden,

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan være enig i det, hvis man invitere til bryllup, og lar broren din ta med barna, er det dårlig stil å ikke la den andre broren din ikke å ta med barna, 

Men jeg mener at man også kan sette begrensinger for hvem som kan ha med barn, man kan velge at kun nær familie kan ta med barna, men hvis kusina eller venninna di for ta med barn, må nesten alle få lov å ta med barn.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt ann på. Å ekskludere enkeltpersoner i tett vennegjeng, søskenflokk, innvitere 9 av 10 jenter i klassen osv er i min bok ikke ok. Man høster som man sår tenker jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så man blir utestengt om man ikke blir invitert?

Bryllup er ganske dyre og man har kanskje ikke plass til å invitere hele verden,

Det er greit. Men da må man også forvente at ikke alle kommer. I kirka kan uansett alle komme 👍😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på. Å ekskludere enkeltpersoner i tett vennegjeng, søskenflokk, innvitere 9 av 10 jenter i klassen osv er i min bok ikke ok. Man høster som man sår tenker jeg. 

Men nå snakker man vi vel ikke om det, gjør vi?

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit. Men da må man også forvente at ikke alle kommer. I kirka kan uansett alle komme 👍😁

Så du lærer ikke barna dine å ha respekt for andre?

Og mener det er greit å lære dem å kræsje ting selvom de/dere vet de ikke er velkommen, 

og verden bare handler om dem selv og hva de vil og ønsker.

I see.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne var litt vanskelig å svare på når vi ikke vet noe om familiesituasjonen. Hvor mange er de, hvor gamle er de, hvorfor vil du invitere barna til kun den ene broren og ikke den andre? 

Er det kun penger så ville jeg ikke hatt noen barn med på festen. Søskenbarn snakker sammen og husker de også. Så hvis noen har blitt invitert mens andre ikke, så blir de å lure på hvorfor dere ikke liker dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Så du lærer ikke barna dine å ha respekt for andre?

Og mener det er greit å lære dem å kræsje ting selvom de/dere vet de ikke er velkommen, 

og verden bare handler om dem selv og hva de vil og ønsker.

I see.

I Guds hus er alle velkommen❤ 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...