Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta norsk som privatist. Har veldig lite lyst å gå på skole til undervisning så skal lese på egenhånd. Jeg er strukturert og vet at jeg kan få en rutine med lesing osv. Er det noen andre som har tatt det? Tok dere det isåfall på et halvt år eller et år? Erfaringer, tips?

Anonymkode: 6a266...b8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok på et halvt år var tøft men gjennomførbart fokuserte første tiden mest på muntlig eksamen siden mye går om hverandre skriftlig og muntlig. Når jeg var ferdig med muntlig eksamen øvde jeg meg til skriftlig med analyser og diverse. Anbefaler å kjøpe en lærebok og bruke ndla.no og udir.no og pass på å få med deg alle kompetansemålene men det spørs også hvilken karakter du sikter på trenger du en sekser så kanskje det lønner seg å bruke et år jeg fikk femmer på muntlig og fire på skriftlig og jeg jobbet 100% og tok historie eksamen muntlig samtidig så alt går så lenge man er flink til å lese og er strukturert 

Lykke til

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Icelander skrev:

Jeg tok på et halvt år var tøft men gjennomførbart fokuserte første tiden mest på muntlig eksamen siden mye går om hverandre skriftlig og muntlig. Når jeg var ferdig med muntlig eksamen øvde jeg meg til skriftlig med analyser og diverse. Anbefaler å kjøpe en lærebok og bruke ndla.no og udir.no og pass på å få med deg alle kompetansemålene men det spørs også hvilken karakter du sikter på trenger du en sekser så kanskje det lønner seg å bruke et år jeg fikk femmer på muntlig og fire på skriftlig og jeg jobbet 100% og tok historie eksamen muntlig samtidig så alt går så lenge man er flink til å lese og er strukturert 

Lykke til

Godt å høre! Så bra jobbet at du klarte deg så bra med alt du hadde på siden også. Håper jeg klarer det samme! 
Tusen takk!
ts

Anonymkode: 6a266...b8f

Skrevet

Jeg tok det på et halvt år, kun skriftlig norsk. Men leste i tillegg til historie muntlig og matte. Jeg fulgte ikke noe undervisning, lånte bare lærebøkene på bibliotek og leste selv på ettermiddagene. Var mye stressa og nervøs fordi det er så stort pensum, men prøv å jobbe systematisk med stoffet og sett opp en leseplan som du følger. Tips til norsk skriftlig er å øve deg på å skrive både kortsvar og langsvar. Se på tidligere eksamensoppgaver og besvarelser. Jeg valgte å sammenligne to dikt på min eksamen, og jeg fikk 6. 

Det klarer du helt fint. Masse lykke til!!! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...