Gå til innhold

Hvor mange i ditt barns klasse/bhg.avdeling har samme navn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

I min klasse og paralellklassen var det: 2 Elise, 2 Anna, 2 Thea, 2 Daniel og 2 Susanne. Folk her jeg bor er såååååå kreative. Jeg vedder på at på 90-tallet hette hele klassen Anette, Monica, Linda, Ronny og Bjørn.

Anonymkode: e0a08...dbe

Hm, Anette, Monica, Linda, Ronny og Bjørn høres mer ut som en barneskoleklasse fra 80-tallet..

Men jeg skal ikke si noe, i min barneskoleklasse på 90-tallet presterte vi å få TO Ida, i en klasse med bare fem jenter..

Anonymkode: 5f2de...1ec

• Liker 2
Gjest Cocosa
Skrevet

Jeg har et «toppliste-navn» der jeg har bodd i nabolag, gått på skolen og barnehagen med mange flere med samme navn. Har alltid syntes det har vært stas 😄

AnonymBruker
Skrevet

I klasden til min datter (de er 15 stk) er det 2 Olivia, 2 Aurora, og Leo+Leon. Mer forvirrende for mamma ( meg ) enn for barna selv.

Anonymkode: 54ba3...db3

Skrevet

Her er det masse Viktor og Oskar.

AnonymBruker
Skrevet

2 Emma, 2 Oskar, 2 Olivia, 2 Lykke og 2 Sara.... 

Anonymkode: 531be...726

AnonymBruker
Skrevet

Mi går i universitetsbarnehagen, og moten blant akademikere (har jeg oppdaget) er trauste, norske navn. 

I barnehagen er det 3 Astrid, 4 Ingrid, 2 Nora, 2 Eirik, 2 Alfred, 3 Viljar. 

Ellers heter de forskjellige navn, men det er jammen litt av en opphopning. 

Anonymkode: ae073...60b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i Oslo og mine to barn har begge topplistenavn, faktisk var begge nr 1 på listene det året de ble født. Hverken i barnehage eller på skolen har noen i samme avdeling eller i samme klasse hett det samme som de. Det var en i naboavdelingen i bhg som het det samme som minstemann, men de havnet ikke på samme skole. Det er to barn i klassen til eldstemann som har likt navn, ingen i minsten sin klasse. 

Anonymkode: f9028...15a

AnonymBruker
Skrevet

Valgte et lite brukt navn til vår datter siden vi ikke ville at hun skulle ha samme navn som andre i klassen. Tre måneder senere kalte en nabo sitt barn for akkurat det samme. 

Jeg tror vi må flytte 😂

Anonymkode: db8e4...ecd

AnonymBruker
Skrevet

Klassen til min yngste er det ingen men likt navn. i min eldste to som heter Kristina.

Anonymkode: ad6c8...a17

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dattera mi heter Silje og går på barneskolen. Det er ingen andre der som heter det og det er en stor skole. Det er ikke et poppisnavn i den generasjonen men det er et godt norsk navn. Folk er så opptatte av at navn må kunne brukes internasjonalt for tiden.

Anonymkode: 5b005...3db

Silje ble populært fra 1980, mye pga Margit Sandemo sin serie Sagaen om Isfolket.

hater navnet mitt, og er i prosessen med å bytte navn. Vi var 5 stk som hadde samme navn på ungdomsskolen. 

Mitt barn har et navn som få har. Det er ei til på hennes skole som heter det samme, men hun er på et annet trinn. 

Anonymkode: 94e8c...f38

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, Anette, Monica, Linda, Ronny og Bjørn høres mer ut som en barneskoleklasse fra 80-tallet..

Men jeg skal ikke si noe, i min barneskoleklasse på 90-tallet presterte vi å få TO Ida, i en klasse med bare fem jenter..

Anonymkode: 5f2de...1ec

Jeg snakket om klassen på ungdomsskole eller noe, og da blir det vel 90? :P 

Ellers her i barnehagen er det William, Tobias, Mohammad og Alexander som går igjen. Og Signe! Sykt mange Signe!

Anonymkode: e0a08...dbe

AnonymBruker
Skrevet

I datteren min sin klasse var det to Emma men hun ene fikk  dessverre kreft og døde.

Anonymkode: be362...9e2

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dattera mi heter Silje og går på barneskolen. Det er ingen andre der som heter det og det er en stor skole. Det er ikke et poppisnavn i den generasjonen men det er et godt norsk navn. Folk er så opptatte av at navn må kunne brukes internasjonalt for tiden.

Anonymkode: 5b005...3db

Dette var myntet på oss som er 25-35 i dag, da ;) Å hete Silje som barn i dag er nok ikke like vanlig. Nora, Olivia og Sofie/Sofia derimot :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn som har et topplistenavn (eller det var det da han ble født, har gått ut av lista nå) og to som ikke har det (de har helt vanlige norske navn, så ikke «sjeldne»). Han med topplistenavn har en med samme navn på fotballen, ellers ingen med samme navn. Synes ikke det er noe stort problem,  vi valgte navn ut fra det vi syntes var fint, ikke noe mer. 

Det er noen med samme navn i barnas klasser - Aksel og Sara av dem jeg kan komme på i farta. 

Anonymkode: 2260d...471

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Dette var myntet på oss som er 25-35 i dag, da ;) Å hete Silje som barn i dag er nok ikke like vanlig. Nora, Olivia og Sofie/Sofia derimot :) 

Ja, Olivia og Nora er nok som Silje var for 30-ish år siden: Poppisnavn. Ulike generasjoner har ulike navn som blir veldig populære. Men kaller du en baby for Silje i dag, blir hun nok den eneste i klassen - akkurat som en Olivia eller Ella ville vært det for 30 år siden. 

Anonymkode: 2260d...471

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt navn var nr.en på lista året jeg ble født. 

Har aldri vært noen som heter det samme i klassen, heller ikke hatt nære venninner som heter det samme noen gang. Vi var to med samme navn på arbeidsplassen (80 ansatte) en gang. 

Fordelen er jo at det er et navn alle kjenner, og man slipper å høre "hæ?". Aldri noe tull eller spørsmål rundt navnet. 

Ulempen er jo at navnet etterhvert blir håpløst gammeldags. Ethvert topp-navn får jo en motreaksjon der hvor "ingen" bruker dette.

Anonymkode: bb9d6...138

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi valgte et navn som ikke er på topp 50 listen, men jammen var det ikke 2 andre barn i barnehagen med samme navn :( irriterende. 

Anonymkode: b145d...523

Vi valgte ett som  300 personer i Norge heter. Nå er det 2 i bhg til jenta vår

Anonymkode: 20dc8...029

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt navn var nr.en på lista året jeg ble født. 

Har aldri vært noen som heter det samme i klassen, heller ikke hatt nære venninner som heter det samme noen gang. Vi var to med samme navn på arbeidsplassen (80 ansatte) en gang. 

Fordelen er jo at det er et navn alle kjenner, og man slipper å høre "hæ?". Aldri noe tull eller spørsmål rundt navnet. 

Ulempen er jo at navnet etterhvert blir håpløst gammeldags. Ethvert topp-navn får jo en motreaksjon der hvor "ingen" bruker dette.

Anonymkode: bb9d6...138

Finnes jo en gylden middelvei også :) trenger ikke være enten William eller Teojiliszh liksom 😁 

forøvrig enig i resonnementet. Svært få ville kalt datteren sin Wenche i dag, fordi det forbindes med besteforeldregenerasjonen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine har vanlige navn, kanskje ikke på topplisten men ikke langt unna. Ingen heter det samme. Mange i klassene som har topplistenavn men det er ingen som deler navn. Ikke vært i barnehagen heller. 

Anonymkode: 5caa2...af3

Skrevet

Vi valgte et navn fra topp 10 listen men det var fordi vi likte navnet så godt og vi kjente ingen som het det. Men når hun begynte å barnehagen, het 3 andre det samme som henne. Men aldri på hennes avdeling. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...