AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Del Skrevet 4. august 2018 Vi venter på lillesøster og prøver å finne navn. Jeg har ikke så lyst på navn som er på topplistene, fordi jeg ikke vil at barnet skal bli kalt f. eks Nora S. Men så begynte jeg å tenke litt på det. Selv de mest populære navnene er jo ikke nødvendigvis brukt av så mange i samme område. Jeg sjekket navnetoppen for det året sønnen min er født, og ingen i klassen hans, hverken gutter eller jenter har disse navnene. De eneste navnene jeg kjenner masse unger som heter er Lukas og Linnea (ingen fra klassen). Det er to Stella i klassen hans, ellers er det ingen med likt navn. Hva tenker dere om topplistenavn? Og hvilke navn går igjen i klassen eller barnehagen til ungene dine? Anonymkode: fe4e1...880 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Del Skrevet 4. august 2018 I min datters klasse er det to Dina, faktisk. Har ikke inntrykk av at det er et kjempepopulært navn egentlig, men sånn er det. De er ti år og skal begynne i femte klasse. Anonymkode: ca20d...73d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Del Skrevet 4. august 2018 Flere i klassen har samme navn. 2 som heter Emma, 3 som heter Gabriel, 2 Lukas, 2 Benjamin, 2 Linnea, 3 Sofia og 2 Kasper. Ingen heter det samme som min datter. Tror ingen på skolen heter det samme:) Anonymkode: cd940...f18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #4 Del Skrevet 4. august 2018 Der sønnen min går så er det faktisk to jenter som heter Randi. Og så er det to gutter som heter Sondre. Men ellers har alle elevene forskjellige navn. Anonymkode: d235e...f7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #5 Del Skrevet 4. august 2018 Tror faktisk ingen har samme navn i hele barnehagen vår nå. I fjor hadde vi to Lucas. Men hvis det ser på navnetoppen er det vel ca 300(?) barn som får disse navnene spredt over hele Norge. Tenker sannsynligheten for å havne i klasse med en med samme navn er liten. Anonymkode: 1cfd0...445 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Del Skrevet 4. august 2018 Jobber som lærer i 2.klasse, der har vi to Ola og to Daniel. Anonymkode: b9964...079 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #7 Del Skrevet 4. august 2018 Det er to Ludwig i klassen, ellers har barna ulike navn, de fleste navnene er fra «topplista». Anonymkode: ea2f8...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #8 Del Skrevet 4. august 2018 To Julie, ellers ulike navn Anonymkode: f83dd...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #9 Del Skrevet 4. august 2018 Har en på ungdomskolen der er det bare han på hele trinnet som heter det han heter. Har ei som skal starte i 1.klasse nå og ingen i hele bhg hun har gått i eller klassen hun skal starte i heter det samme. Har ei på 15 mnd som skal i bhg nå og det er ingen som heter det samme som henne der. Ingen tipp 10 navn. Anonymkode: bfd89...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #10 Del Skrevet 4. august 2018 Da jeg var ung var det 4(!) med samme navn i klassen, 8 på trinnet med samme navn. Navnet var Eirik. Sånn er det bare noen ganger. Men helt ok å slippe å kalle ungen for topplistenavn, de er sjeldent vakre. Anonymkode: e8e27...77f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #11 Del Skrevet 4. august 2018 Det er ingen på samme avdeling i barnehagen, men er to Jakob, to Lily og tre Hanna I hele barnehagen. Anonymkode: 9578a...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12 Del Skrevet 4. august 2018 Her jeg bor er Anne, Anna og Aria veldig populære navn. Tror f.eks det blir 4 Aria i 1 klasse om 5 år! Anonymkode: 59ad4...c14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #13 Del Skrevet 4. august 2018 Har 2 barn med helt vanlige navn, ingen heter det samme som de, som er født i samme årstall. Anonymkode: e14c1...c67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #14 Del Skrevet 4. august 2018 I min klasse og paralellklassen var det: 2 Elise, 2 Anna, 2 Thea, 2 Daniel og 2 Susanne. Folk her jeg bor er såååååå kreative. Jeg vedder på at på 90-tallet hette hele klassen Anette, Monica, Linda, Ronny og Bjørn. Anonymkode: e0a08...dbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #15 Del Skrevet 4. august 2018 Har tre barn og har ikke vært borti at noen har samme navn enda. De er de eneste på hele skolen som heter det de heter. Har bevisst valgt litt mer uvanlige navn. Anonymkode: f1814...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 4. august 2018 #16 Del Skrevet 4. august 2018 Jeg tenkte det samme, vi brukte et navn fra topp 10-listen fordi oldemor hadde dette navnet og vi ville kalle opp. Nå er barnet ferdig med barneskolen og var alene om navnet sitt hele skoletiden bortsett fra det siste året, da startet det en i 1.klasse med samme navn. På idretten barnet driver er det ett barn med samme navn (av 35 på gruppa). Vi valgte å gi barnet to fornavn, nettopp for å slippe å bruke etternavnet. Dette har vi altså aldri trengt. Navnet er fortsatt på topp 10, men man MÅ altså ikke møte mange med samme navn der man bor allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #17 Del Skrevet 4. august 2018 I klassen til min yngste er det 3 Lukas/Lucas, og i klassen til eldste er det faktisk to som heter Jan (men de har forskjellige mellomnavn), to Daniel og to Sara. Anonymkode: 48243...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 4. august 2018 #18 Del Skrevet 4. august 2018 Her er det mange som heter Lukas/Lucas og Sofie. Er kun en av mine barn som har en på samme kull som heter det samme, selv om alle barna har helt vanlige navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #19 Del Skrevet 4. august 2018 Magnus, Jakob, Aleksander, William og Frans er det mange av på skolen, opp tre i enkelte klasser. Amelia, Amalie, Emilie, Alma, Ada er det en del av, men så dukker det opp to Hennie, to Martine, to Iben, to Melissa. Selma er det flere av. Vanskelig å helgardere seg. Jeg vokste opp med tre Heidi og tre Marit’er, samt fire Ann Kristin på skolen/trinnet/klassen Ikke noe stort problem. Anonymkode: 13e28...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #20 Del Skrevet 4. august 2018 Alle mine barn har navn fra topp 10 listen det året de er født. Men ingen i bhg eller klassen har hatt samme navn som de. Men noen med like navn har det vært. Hos jenter har det da vært Emma, Linnea, Thea, Tiril. Hos gutter er det Tobias, Adrian og Elias som går igjen. Men dette med navn varierer nok rundt om i landet. Navn som er vanlig på østandet vil kanskje ikke være like vanlig på Vestlandet eller Nord Norge. Anonymkode: 14418...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå