Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er meldt inn men fikk beskjed om at det er lang ventetid. Vi måtte ikke regne med å få begynne på denne siden av året. 

Så ringte telefonen i går og de hadde en ledig plass. Kunne starte med nesespray 20 august. Det gikk fort. Altfor fort. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente heller. Hvis jeg starter nå den 20 august hvor fort går peosessen? Når kan jeg regne med at de setter inn egg? 

Kjenner jeg gru gleder meg. Redd for smerter og bivirkninger men gleder meg med et håp. 

Anonymkode: 3cbe0...e06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ventingen er definitivt det værste med hele IVF prosessen så veldig greit at dere fikk komme til så raskt! 

Siden du skal begynne med nesespray så regner jeg med at du skal ha lang protokoll. Det tar ca 4 uker fra start spray til innsett, men ta litt høyde for at det kommer an på hvordan kroppen din reagerer. 

Ikke alle som får mye bivirkninger av medisinene, jeg merket ganske lite selv, men det mentale kan ofte være tungt så pass godt på deg selv og hold deg aktiv i stimuleringsperioden. 

Ellers finnes det en egen tråd for prøverør 2018 hvor du kan finne svar på masse spørsmål du sikkert har:) Lykke til!

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 4.8.2018 den 9.33, AnonymBruker skrev:

Vi er meldt inn men fikk beskjed om at det er lang ventetid. Vi måtte ikke regne med å få begynne på denne siden av året. 

Så ringte telefonen i går og de hadde en ledig plass. Kunne starte med nesespray 20 august. Det gikk fort. Altfor fort. Jeg vet ikke hva jeg kan forvente heller. Hvis jeg starter nå den 20 august hvor fort går peosessen? Når kan jeg regne med at de setter inn egg? 

Kjenner jeg gru gleder meg. Redd for smerter og bivirkninger men gleder meg med et håp. 

Anonymkode: 3cbe0...e06

Hei. Jeg startet selv med hormonkur 12 august, og er ferdig med denne imorgen😊 Skal ivei og ta ut egg kommende fredag. Dette er også vår første Ivf. Så vet akkurat hvordan du har det.. Prosessen tror jeg er varierende, utifra lang eller kortprotokoll. Samtidig kan det hende at man må gå lengre på hormoner utfra hvor store/små og mange egg du har osv. Og ikke nok med det, varierer hvor mange dager det tar før de setter tilbake egg også. Til meg sa de med kort protokoll at denne prosessen skal ca ta 2 uker fra start til slutt.. 😊 men for oss er vi ferdig etter 17 dager👏 Når det gjelder hormonene, så har jeg gått på kun sprøyter (cetrotide + rekovelle). Jeg har hatt mye bivirkninger av disse, i form av ekstremt trøtt, kvalme, humørsvigninger, hetetokter og svimmelhet. Men, jeg har faktisk blitt litt bedre etter en stund på hormonene. Varierer hvordan man reagerer på hormonene å såklart😊 Men hormonbehandling er ikke noe å grue deg til allefall, det er levbart😃 Er mere spent på egguttak jeg altså..🙈 

Lykke til med hormonbehandling, tiden går nok fort uansett lang eller kortprotokoll😍 Og ikke minst lykke til med Ivf☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...