Gå til innhold

Hvor mye klær for barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger barnet som går i barnehage flere klær enn det som er fortsatt hjemme i samme alder?

Altså, jeg bet ca. hbor mange forskjellige plagg jeg trenger til sønnen nå. Lurer på om man trenger flere skift per størrelse når han begynner i barnehagen. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hva du mener, men jeg har bare med nok tøy til at barnet kan skiftes på ved søl/hvis det blir vått, og et par ekstra plagg i tilfelle temperaturen endrer seg (jentungen går ofte bare i shorts og t-skjorte nå siden det er så varmt, da har jeg en langermet tynn genser i kurven hennes i tilfelle det skyer over feks). Så jeg har bare et fullt skift + regntøy og yttertøy på plassen hennes nå.

Min erfaring er at det ikke er grunn til å ha masse skiftetøy, det holder lenge å fylle på etterhvert og ta det som det kommer (flere strømpebukser om vinteren, flere truser ved bleieslutt osv)

Anonymkode: d9519...0b6

AnonymBruker
Skrevet

Trenger vel ikke å mye mer. Men man bør jo ha et par klesskift liggende i bhg til enhver tid. Men min erfaring er det er ikke så veldig ofte det er behov for skift. Kanskje litt mer på høst og vinter, da de gjerne blir mer våt når de er ute, men det er nå sånt som man ser etterhvert.

Selv foretrekker jeg å ha dobbelt opp av yttertøy. Gidder ikke å dra på alt fram og tilbake mer enn nødvendig. Men dette må man jo også vurdere behovet for.

Anonymkode: 46862...71a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Ny Bruker skrev:

Trenger barnet som går i barnehage flere klær enn det som er fortsatt hjemme i samme alder?

Altså, jeg bet ca. hbor mange forskjellige plagg jeg trenger til sønnen nå. Lurer på om man trenger flere skift per størrelse når han begynner i barnehagen. Erfaringer?

Barn trenger så mange skifteklær at de voksne klarer å få tørt de som må vaskes mellom hvert behov for skift. 

Har du gode tørkemuligheter og god vaskemaskin og i tillegg vasker ofte trenger de mindre antall klær enn en med dårlig og skjelden vask og i tillegg med dårlige tørkemuligheter. 

I tillegg kommer da hvor mye ulikt tøy du vil ha til barnet ditt, lagringsmuligheter og hvor mye penger du vil bruke på barneklær. 

Når dette er sagt og skrevet så forstår vel de fleste at det ikke finnes et fasitsvar der barn trenger 10 bodyer, 5 strømpebukser osv. Man har så mye tøy til sine barn som man selv ser behovet for og har økonomi og ønsker om å ha. Hva som er riktig for en behøver ikke være riktig svar for en annen. 

Anonymkode: 9abc3...e8d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...