AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Jeg er så lei av dårlige, norske forfattere. Elendig språk, slett oppbygging og uinteressante fortellinger. Har du en god bok å anbefale? Anonymkode: 95d09...3f3
Fjolleriet Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Avdeling Q-serien av Jussi Adler-Olsen. Gjerne på lydbok; Helge Winther-Larsen gjør en nydelig jobb når han leser den. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Vet ikke om det går under spenning, men jeg har sjeldent vært så oppslukt av noe som Millennium-serien av Stieg Larsson. Har også lest rykter om at det kan være basert på noe ekte research han har gjort, og at han ikke døde av seg selv men ble drept pga denne serien. Han var jo en gravende journalist, så tenker det kan kanskje være noe i det...kjipt at han er borte, han hadde mye å formidle. Anonymkode: 46c57...eae 1
Lill3My Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Signerer anonym over her angående Millenium-trilogien, den er fantastisk! Språklig er den ikke noe meisterverk x men den er virkelig knallbra! Ellers er jeg veldig fan av Håkan Nesser sine bøker. Da særlig serien om Gunnar Barbarotti. Boka Sannheten og andre løgner (kommer ikke på forfatteren i farta), er også verdt å få med seg 🙂 Blandt de norske synes jeg ellers at både Karin Fossum og Jo Nesbø lever bra både mtp krimplottet og språket. Peter Swansons De som fortjener det er også en av få krimbøker som jeg husker lenge etter å ha lest den..
Lill3My Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 På 4.8.2018 den 8.27, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av dårlige, norske forfattere. Elendig språk, slett oppbygging og uinteressante fortellinger. Har du en god bok å anbefale? Anonymkode: 95d09...3f3 Hva legger du i dårlige norske forfattere? Noen eksempler? Bare så det er enklere å gi deg riktige råd... 😃
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 Ian Rankin, Arne Dahl, Jussi Adler-Olsen, Mo Hayder er blant mine favoritter. Anonymkode: 7692d...74d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 John Adqvist lille stjerne er fabelaktig god. Spenningsromaner et det nok ikke mange som kan skrive her til lands. Vi har mange gode krimforfattere, men ren spenning er det færre av. Bøkene om Jack Reacher av Lee Child synes jeg er gode. Også bøkene om Myron Bolitar av Harlen Coben ( som skriver mye gode spenningsromaner) Anonymkode: 656d9...a39
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 Harlan Coben fortjener en større leserskare, bøkene hans er veldig spennende, om enn mer thriller enn ren krim. Liker også Minette Walters og P.D.James, men de leses best på originalspråket. Anonymkode: 19492...e0f
282_NaughtySpark Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 John Hart, elsker bøkene hans, men prøver å få tak i de på engelsk om jeg kan. Vet ikke hvor mange av bøkene hans som er oversatt, men jeg glemte å avbestille "Syndenes Forlatelse" fra bokklubben en gang, så den finnes i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå