AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #1 Skrevet 4. august 2018 Hei! Er 7mnd siden fødsel, og har de to siste mnd gått med konstante mensmurringer.. Venter selvsagt på at mensen skal komme når som helst, men den dukker aldri opp. Ammer fremdeles veldig mye, både dag og natt, men hvorfor disse menssmertene? Vi bruker ikke prevensjon, da vi snuser på tanken om to tette. Men da må jeg jo få mensen tilbake først.. (joda, vet at EL kommer først, men.) de siste dagene har jeg fått økt mengde med hvit kremete utflod og korsrygg smerter. Har ikke ømme bryst, men veldig menssmerter. Er det et godt tegn på at tanta snart dukker opp eller? Bestilt time hos privat gynekolog denne måneden, men hadde jo blitt kjempe glad om tanta dukket opp av seg selv, så jeg kunne avbestille den timen. Har tatt graviditetstest, negativ, så er nok ikke gravid. Anonymkode: ec71f...894
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #2 Skrevet 4. august 2018 Jeg ble gravid rundt 8 mnd. Ingen tegn på mens før eller etter Anonymkode: c257a...fd2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #3 Skrevet 4. august 2018 Så lenge du ammer både dag og natt må du nok forvente at syklusen lar vente på seg, ser ikke noen grunn til å gå til gynekolog av den grunn(?). Å slutte å amme er løsningen. Her har det tatt ca ett år før mens var tilbake så lenge jeg ammet på natt. Men kunne ha murringer innimellom som gjorde at jeg mistenkte mens, men som det ikke var. Hvis det er viktig å bli gravid igjen raskt så kan du jo forsøke med å kutte nattammingen først. Men økt utflod og murringer kan jo tyde på f eks eggløsning også. Anonymkode: 7a02e...f6d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #4 Skrevet 4. august 2018 Jeg hadde mensmurringer en stund før jeg fikk mensen, men ikke så lenge som deg. Husker til og med jeg skvatt litt for det kom bare litt brunt blod med en gang. Jeg vet ikke om det er normalt så lenge mensmurringer, du kan jo spørre en lege? Å slutte å amme er ikke løsningen. Man kan fint bli gravid selvom man ammer. Anonymkode: 0745f...516
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #5 Skrevet 4. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde mensmurringer en stund før jeg fikk mensen, men ikke så lenge som deg. Husker til og med jeg skvatt litt for det kom bare litt brunt blod med en gang. Jeg vet ikke om det er normalt så lenge mensmurringer, du kan jo spørre en lege? Å slutte å amme er ikke løsningen. Man kan fint bli gravid selvom man ammer. Anonymkode: 0745f...516 Det varierer faktisk fra kvinne til kvinne om hun kan bli gravid når hun ammer. Hvor ofte hun ammer kan ha betydning. Anonymkode: 97eeb...106
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #6 Skrevet 4. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du ammer både dag og natt må du nok forvente at syklusen lar vente på seg, ser ikke noen grunn til å gå til gynekolog av den grunn(?). Å slutte å amme er løsningen. Her har det tatt ca ett år før mens var tilbake så lenge jeg ammet på natt. Men kunne ha murringer innimellom som gjorde at jeg mistenkte mens, men som det ikke var. Hvis det er viktig å bli gravid igjen raskt så kan du jo forsøke med å kutte nattammingen først. Men økt utflod og murringer kan jo tyde på f eks eggløsning også. Anonymkode: 7a02e...f6d Er ikke derfor jeg skal til gynekolog. Vil vite hvorfor jeg har mensensmerter i ukesvis uten mens, så legen min mente at det var innafor med en time 🙂 . Men å slutte med amming er ikke aktuelt, så da venter vi heller. Bare spent på om hva som er mest vanlig, og om mange har blitt gravide til tross fpr at de ammer. 🙂 Anonymkode: ec71f...894
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #7 Skrevet 4. august 2018 Moren og søstrene mine fikk også mens tilbake rundt 5-6mnd etter fødsel , og til tross for fullamming ble mor gravid på nytt. Vet ikke om det er relevant men😂 Anonymkode: ec71f...894
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #8 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2018 den 4.51): Hei! Er 7mnd siden fødsel, og har de to siste mnd gått med konstante mensmurringer.. Venter selvsagt på at mensen skal komme når som helst, men den dukker aldri opp. Ammer fremdeles veldig mye, både dag og natt, men hvorfor disse menssmertene? Vi bruker ikke prevensjon, da vi snuser på tanken om to tette. Men da må jeg jo få mensen tilbake først.. (joda, vet at EL kommer først, men.) de siste dagene har jeg fått økt mengde med hvit kremete utflod og korsrygg smerter. Har ikke ømme bryst, men veldig menssmerter. Er det et godt tegn på at tanta snart dukker opp eller? Bestilt time hos privat gynekolog denne måneden, men hadde jo blitt kjempe glad om tanta dukket opp av seg selv, så jeg kunne avbestille den timen. Har tatt graviditetstest, negativ, så er nok ikke gravid. Anonymkode: ec71f...894 Hei! Gammel tråd, men lurte på hvordan det gikk med deg? Kom mensen etter hvert eller? Jeg har hatt slike smerter som du beskriver i snart to uker og er helt utkjørt 😂 Har så vondt i magen, i tillegg til dårlig energi, oppblåst og hodepine som kommer og går. Tenker hele tiden at NÅ kommer mensen, men det skjer ikke noe. Datteren min er 10 mnd og jeg ammer 4-5 ganger i døgnet fremdeles.. Anonymkode: 48a06...7e3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #9 Skrevet 10. juni 2023 Jeg fullpumpet (også på natt), fikk tilbake mensen 3 måneder etter fødsel. Ble gravid et halvår etterpå mens jeg fortsatt fullpumpet. Anonymkode: f30f2...923
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå