Gå til innhold

Har hunden vondt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min hinker/hopper litt rart noen ganger når hun reiser seg opp etter å ha sovet... jeg har lagt merke til det noen ganger i det siste. Går over etter noen "hopp" med bakparten.. Men hun har jo ikke gjort det tidligere... hva kan det være?

Anonymkode: 8f477...d31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt hunden med til dyrlegen for en sjekk. Kan være hofteleddsdysplasi som begynner å  vise seg. Eller leddgikt. 

Anonymkode: 50bea...a43

Skrevet

Det kan være hun har patellaluksasjon, altså at kneleddet ikke ligger stabilt i kneskåla som den skal, men hopper ut av ledd og beveger seg fram og tilbake i større eller mindre grad (sykdommen graderes fra 1-4). Dette kan gi hinking og halthet og kan etterhvert bli meget smertefullt for hunden. Det kan i alle fall høres sånn ut med tanke på beskrivelsene dine.

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med veterinær for undersøkelse og røntgen.

Skrevet

Hadde dette problemet med hunden min også. Men gikk over etter 2 år. Løsningen for oss ble å massere hoftepartiet 20 minutter hver kveld, og det løsnet da etter 3 uker, men hunden går fortsatt litt rart. Har desverre ikke økonomi til å fikse dette. Håper det ordner seg for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Da får jeg bestille en  time hos dyrlegen for å sjekke dette ut!

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Mammameninger skrev:

Hadde dette problemet med hunden min også. Men gikk over etter 2 år. Løsningen for oss ble å massere hoftepartiet 20 minutter hver kveld, og det løsnet da etter 3 uker, men hunden går fortsatt litt rart. Har desverre ikke økonomi til å fikse dette. Håper det ordner seg for deg. 

??!! 

Du kan da ikke la hunden gå rundt og potensielt lide - bare fordi du har dårlig råd......?!

Få hunden til en dyrelege! Hunder er flokkdyr, og vil ikke nødvendigvis vise at de ikke har det bra - om hunden går rart må du jo få sjekka det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Da får jeg bestille en  time hos dyrlegen for å sjekke dette ut!

Så bra! ❤️ 

Anonymkode: 50bea...a43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...