Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har gått ned mye i vekt og trenger litt tips til klær jeg kan ha på kontoret og fritidsklær. Jeg er i midten av 30-årene og føler jeg i mange år har kledd meg «kjerringaktig» fordi det har vært vanskelig å finne pene klær i min størrelse. Ønsker å kle meg riktig for min alder. Ikke for jålete, men litt sporty på fritiden og stilig på jobb uten at det trenger å være drakt og stiletthæler.

Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Både med egene tips og tips til hvor jeg kan hente inspirasjon.

Endret av Meg80
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Meg80 skrev:

Jeg har gått ned mye i vekt og trenger litt tips til klær jeg kan ha på kontoret og fritidsklær. Jeg er i midten av 30-årene og føler jeg i mange år har kledd meg «kjerringaktig» fordi det har vært vanskelig å finne pene klær i min størrelse. Ønsker å kle meg riktig for min alder. Ikke for jålete, men litt sporty på fritiden og stilig på jobb uten at det trenger å være drakt og stiletthæler.

Noen som kan hjelpe meg litt på vei? Både med egene tips og tips til hvor jeg kan hente inspirasjon.

Vanskelig å komme med tips når vi ikke vet noe om høyde, fasong og vekt/størrelse. Finner selv veldig mange gode tips og inspirasjoner på Pinterest. Har en konto der og har laget meg en mappe hvor jeg legger alle outfits jeg liker også blar jeg gjennom den når jeg trenger noen tips. Det kan være for å finne nye kombinasjoner til klær jeg allerede har i garderoben, tips om et plagg jeg bør kjøpe for å gi nytt liv til noe jeg har fra før eller rett og slett hvis jeg har lyst til å gå ut for å fornye meg, sånn at jeg har noen ideer om hva jeg kanskje skal se etter. Bruker Pinterest veldig mye. 

Anonymkode: 7e13b...7dd

Skrevet

Vanskelig å vite hvilken stil du liker best, hva fasongen din er osv. Men jeg har gått fram ved å starte med å definere hvilken stil jeg vil ha (for min del classy, business casual), for så å finne type plagg som passer fasongen min og som jeg liker å gå i. 

Så må en ha litt "retningslinjer" når en handler klær. Hvis ikke ender en fort opp med alt slags som ikke passer til noe annet. 

Jeg, for eksempel, kjøper aldri t-shorter med print lenger, samme hvor kule de er. De passer rett og slett ikke til stilen, og jeg ville ikke brukt de særlig mye :) 

Ved å være litt streng på hvilke typer plagg jeg kjøper, har garderoben blitt veldig gjennomført og med mange kombinasjoner i stilen jeg liker. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg vet det ikke er så enkelt uten å kjenne meg, men jeg kjenner ikke meg selv så godt heller så leter mest etter inspirasjon. Jeg er 172 cm, epleform og bruker ca. str. 40 (38-42) avhengig av plagg og merke virker det som.

Jeg har egentlig ikke pyntet meg så mye på jobb hittil, men ønsker å gjøre det nå fordi jeg har fått ny stilling og er oftere på møter med andre avdelinger. Det er ikke noen kleskode der jeg jobber, men jeg tenker det hjelper å kle seg pent for å bli tatt seriøst og for egen selvtillit. 

Hvilke fysiske butikker handler dere i her i Norge? Sånn bortsett fra HM og Zalando. Kan handle på nett, men ønsker å prøve.

Anonymkode: 3b80f...d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...