Gå til innhold

Hvordan få kjæreste? jeg klarer det ikke..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Er nå i midten av 20 årene og har prøvd den siste tiden å få meg kjæreste, hvertfall begynne med noen dater.

Har prøvd tinder, hot or not og diverse uten å lykkes noe særlig. På matcher er det begrense hvem som svarer når man starter en samtale.
Dersom jeg får respons, dabber det ut i ingenting (den personen i andre enden virker ikke interessert). Det er jeg i store deler av samtalen som må ta initativet. Det virker også som det er få som har "baller" til å ta skrittet for å møtes. Da har jeg også foreslått møtested på resturang på min regning.

Hva er det jeg gjør galt?

Anonymkode: 73dcf...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ikke om du gjør så mye "galt". Men Tinder og slike steder passer nok best for utadvendte folk som liker å ta seg ut på bilder. I real life får man vist seg fram på litt andre måter.

Den beste måten å få seg kjæreste på, er å fokusere på hobbyer og venner, gjøre det man liker og ha det fint, og møte de folkene man treffer. Det er ihvertfall sånn jeg har fått meg kjæreste, alltid. 

Og så skader det ikke med en tur til frisør/hudpleie/klesbutikk, heller. Man skal jo både like seg selv, og andre like det fjeset man våkner opp med hver dag. 

Anonymkode: 4d2ac...c86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, dropp tinder, bli kjent med ekte mennesker. Og ikke tilby deg å spandere ting, det gir fort et inntrykk av at du er veldig underlegen eller desperat. De du må spandere på for at skal ville treffe deg, er uansett ikke de du ønsker deg som kjæreste. 

(Kan evt kjøpe en spontan kaffe om det byr seg en sjanse.)

Anonymkode: f66ad...67b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg en del eldre enn deg, men å få seg en date på Tinder synes jeg er enkelt. Chatte en liten stund om et eller annet usaklig; prøv å være morsom. Så skriver jeg at lange chatter synes jeg egentlig er kjedelig; mye bedre å treffes in person. Men ikke foreslå full middag, da kan man bli sittende hele kvelden med en klein stemning. Og kaffe kan bli likt et jobbintervju. En øl eller et glass vin, og så kan man skylde på tidlig jobb etter ett glass og gå hjem, eller finne ut at stemningen er god, og gjøre det til en helaften. 

Noe av dette pleier jeg å tulle med i chatten (typ «jeg tror vi vil trenge øl for at dette ikke skal bli alt for kleint»). 

Nå skal det legges til at jeg heller ikke har fått meg kjæreste, og at det ofte har blitt med den ene daten🤔

Anonymkode: 33bf6...a32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanskelig å si hva som er problemet uten å ha møtt deg. Kanskje virker du desperat, kanskje er du for pågående, kanskje går du etter feil folk, kanskje liker disse guttene deg rett og slett ikke. Det er umulig for oss å vite. 

Jeg støtter forslaget om å gå ut i verden og treffe menn der de er. Har du venner i forhold, be de ta med en singel kamerat på fest/middag. Dra i parken sammen med en gjeng av mine venner og dine venner og gjør noe gøy sammen. Meld deg på et kurs (ikke med overvekt av damer), meld deg inn i DNT eller tren på treningssenter. Hva som helst, egentlig, så lenge det interesserer deg og det er potensielle partnere der. Om du er tøff sjekker du opp noen i køa på rema. Mange muligheter. Vær blid, vær imøtekommende, men ikke desperat.

Anonymkode: 1fff3...aae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli desperat for at du må ha type her og nå, det funker som regel dårlig. For å finne den rette så må en også ha litt flaks, en skal tross alt klare å finne denne personen. Nå er det lenge siden jeg ble sammen med gubben, men da jeg traff ham hadde jeg ikke tanke på å finne meg en. Men da jeg var å letet da fant jeg ingenting. Så en vet aldri når den store kjærligheten dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dersom du er kvinne er letteste måten å få oppmerksomhet å ha fine bilder, og være med på litt frekke diskusjoner som handler om sex, og sende puppebilde osv.

For menn er det helt motsatt. Profilbildet bør være litt sporty og du bør ha sunne interesser. Du kan gjerne ha bilde av at du er på fjelltur, eller langrennski. Også at du er både er mann (praktisk anlagt og tøff), menn også ryddig og omtenksom. Unngå å komme inn på sex tidlig i diskusjonen, og for all del, ikke send bilde av pikken. Følg opp temaet som kvinnen er opptatt av. 

For begge:

Hold en positiv tone. Aldri klag over noe,  som for eksempel vær, jobb eller annet.

Gi komplimenter ofte. Du er så fin, morsom, interessant, kjekk å snakke med, takk for komplimenter.

Anonymkode: 77391...2ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror IKKE det er du som gjør noen feil. Men.. på disse dating appene er det enorm konkurranse. Og i begynnelsen er en tross alt ikke mer enn et ansikt. Bruk tinder som EN mulighet til å treffe noen.. Men ikke glem mulighetene i real.

Anonymkode: d0b14...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...