Gå til innhold

Hvordan takle å treffe eksen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk vite i dag at eksen kommer til å være på samme arrangement som meg om et par uker. Det er ikke et stort arrangement, så det finnes ikke mulighet for å blende inn i mengden å unngå ham. Jeg vil bli nødt til å slå av en liten prat.

Vi hadde et brudd som var vanskelig for meg. Vi var ikke sammen så lenge, men jeg var på knærne etter ham. Etterhvert fant han ut at han ikke følte like mye for meg og endte det hele på en riktig måte. Jeg hadde sterk kjærlighetssorg i mange måneder, men har de siste månedene begynt å komme meg ovenpå igjen (ble slutt for ca 1 år siden). 

Nå er jeg kvalm ved tanken på å treffe ham. Jeg er redd for å rippe opp i sorgen, og jeg er redd for å dumme meg ut ved å virke utafor og usikker. Vil veldig gjerne komme meg gjennom uten å virke helt stakkarslig. 

Noen tips?

Anonymkode: 3ceb4...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vist det ikke er mulig å unngå han så kan du jo heller prøve å begrense kontakten under arrangementet. Ta en prat på 5-10min så finn et annet sted å gå. Nå vet ikke jeg om han vet at du hadde det veldig vanskelig etter brudde, men vist han vet dette så vil jeg tro han kan tolerere minst mulig kontakt. Man trenger som oftes ikke si mer enn; Hei, hvordan går det, adjø.
Vil ikke tro at han vil presse seg på deg under helle arrangemente, så prøv å ha det så gøy som mulig og begrens tiden du bruker på han når den "lille praten" kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde faktisk droppet arrangementet etter det du beskriver.

Anonymkode: 51a39...480

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold deg opptatt, vær alltid rundt andre. Om du må snakke med ham, hold det nøytralt, ikke bli personlige. Lar som livet smiler, om han spør hvordan det går.

Anonymkode: 73985...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Flipetuppe skrev:

Vist det ikke er mulig å unngå han så kan du jo heller prøve å begrense kontakten under arrangementet. Ta en prat på 5-10min så finn et annet sted å gå. Nå vet ikke jeg om han vet at du hadde det veldig vanskelig etter brudde, men vist han vet dette så vil jeg tro han kan tolerere minst mulig kontakt. Man trenger som oftes ikke si mer enn; Hei, hvordan går det, adjø.
Vil ikke tro at han vil presse seg på deg under helle arrangemente, så prøv å ha det så gøy som mulig og begrens tiden du bruker på han når den "lille praten" kommer.

Jeg ble veldig lei meg da han gjorde det slutt, men vi har ikke hatt kontakt etterpå. Han kan ikke vite hvordan det har preget meg, men har kanskje en anelse?

Selv en prat på fem minutter er fryktelig å tenke på, men jeg skal nok holde meg tett med andre så vi ikke havner på tomannshånd.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde faktisk droppet arrangementet etter det du beskriver.

Anonymkode: 51a39...480

Det skulle jeg ønske jeg kunne, men det går ikke.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg opptatt, vær alltid rundt andre. Om du må snakke med ham, hold det nøytralt, ikke bli personlige. Lar som livet smiler, om han spør hvordan det går.

Anonymkode: 73985...7e6

Enig. Jeg vil gjerne late som om livet smiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du en god venn som også skal på arrangementet, som du kan alliere deg med og være sammen med? Lettere å ikke være alene. 

Planlegg hva du skal si. Noen få setninger, før du må på do og avbryter samtalen. 

Dra hjem så tidlig du kan. Lettere å holde masken da. 

Anonymkode: f7119...e54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror jeg ville ha droppet det selv om det ikke er sånn at det kommer nye situasjoner hvor du vil møte på han fremover. Sjansen for at det gjør en eller annen form for skade hadde i hvert fall vært stort for meg.

Anonymkode: c188c...2a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En litt stor komma-glipp der, skulle stå *(...) selv, om det ikke (...). 

Anonymkode: c188c...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Visst det er så vondt enda så kan du jo late som du blir syk feks dagen før og si at det ser ut som du må bli hjemme. Tenk på deg selv først og fremst nå. Da har du en plan og kan slappe av fremover 💓varm klem. 

Anonymkode: 7dad1...29a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke droppe det. Jeg er ansvarlig for arrangementet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke droppe det. Jeg er ansvarlig for arrangementet...

Men noen må da vel ha invitert ham? Hvorfor, i så fall? Eller er det et åpent arrangement? Regnet du med at han vill komme? 

Anonymkode: 0d7b4...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men noen må da vel ha invitert ham? Hvorfor, i så fall? Eller er det et åpent arrangement? Regnet du med at han vill komme? 

Anonymkode: 0d7b4...458

Jeg kan ikke gå i detaljer her. Det vesentlige er: Jeg må være tilstede, og jeg kan ikke forhindre at han er der. Derfor er jeg nødt til å finne en måte å komme meg gjennom det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du bare ikke snakke med han? Om han kommer bort, si "jeg er ikke klar for dette", og vær blid og glad resten av kvelden - selv om det bare er utenpå.

Er du arrangør (og ikke vert?), så kan du jo holde deg opptatt med andre ting borte fra ham. Nevn det gjerne til en medarrangør", så dersom noe i nærheten av han krever oppmerksomhet, så kan denne personen ta det for deg?

Eller som jeg ville gjort - bli syk dagen før.

Anonymkode: 4aa9e...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Traff på min eks i sommer, ikke sett han i hele vinter. Det var helt greit der og da, vi utvekslet noen ord og jeg latet som alt var tipp topp i livet mitt. Vi var veldig nært, og hadde et intenst og lidenskapelig forhold. Dessverre, uten å gå innpå detaljer, var han ikke helt som jeg trodde. Følelsene er jo like fullt til stede da, frustrerende nok.

Jeg må innrømme at det rippet opp en del sår å se han igjen. Har i ettertid tenkt på han så og si konstant, har lyst til å gråte(men nekter å felle èn tåre mer pga han), og har drømt om han igjen (dette ga seg i vinter, så lenge siden nå). 

Har ingen annen råd å gi deg enn å stålsette deg, du vet at han er der og hva som venter. Smil og lat som alt er ok. Slå gjerne av en kort prat, men ikke noe mer. Han trenger ikke vite hvordan du egentlig har det  Føler med deg, virkelig..❤️

Anonymkode: 08dec...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Traff på min eks i sommer, ikke sett han i hele vinter. Det var helt greit der og da, vi utvekslet noen ord og jeg latet som alt var tipp topp i livet mitt. Vi var veldig nært, og hadde et intenst og lidenskapelig forhold. Dessverre, uten å gå innpå detaljer, var han ikke helt som jeg trodde. Følelsene er jo like fullt til stede da, frustrerende nok.

Jeg må innrømme at det rippet opp en del sår å se han igjen. Har i ettertid tenkt på han så og si konstant, har lyst til å gråte(men nekter å felle èn tåre mer pga han), og har drømt om han igjen (dette ga seg i vinter, så lenge siden nå). 

Har ingen annen råd å gi deg enn å stålsette deg, du vet at han er der og hva som venter. Smil og lat som alt er ok. Slå gjerne av en kort prat, men ikke noe mer. Han trenger ikke vite hvordan du egentlig har det  Føler med deg, virkelig..❤️

Anonymkode: 08dec...6b9

Så godt å høre fra en i samme situasjon.

Jeg frykter at jeg skal begynne å håpe og drømme igjen. Eller at jeg ikke skal klare å veksle et par setninger og late som at alt er bra. Er redd det skal ligge tjukt utapå at jeg ikke er over ham ennå, og det vil  virke totalt patetisk. Jeg tenkte han var den store kjærligheten, og det var forjævlig å innse at det ikke var sånn for ham. Men det vil jeg ikke at han skal merke noen spor av nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg. Jeg har et par mennesker - spesifikt en - jeg ikke takler å se. Jeg så ham for noen måneder siden, vi utvekslet ikke annet enn et blikk, men jeg hadde vondt i magen og var ute av meg resten av dagen.

Ellers er jeg en person med god kontroll på det meste. Men noen mennesker kommer bare under huden.

Kanskje en viss grad av eksponering kan være sunt? Jeg har unngått ham fullstendig, og selv om det har hjulpet meg å komme videre, gjør det et gjensyn desto verre.

Anonymkode: 42bda...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...