Gå til innhold

Hvilken kattesand anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken kattesand anbefaler du, og hvorfor? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Likte europris sin best. Ingen lukt, lett å plukke ut piss og dritt.

Anonymkode: 991be...efc

AnonymBruker
Skrevet

Liker europris sin (den i papp boks). 

Anonymkode: e81d6...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Everclean. Den er jo en del dyrere, men til gjengjeld så slipper du å bruke så himla mye sand. Veldig enkelt å gjøre ren doen, siden alt tiss samler seg i klumper.

Anonymkode: 9e83b...dc2

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare starte et sted å prøve noe. Katter kan være utrolig sære og det er veldig individuelt hva de liker.

Anonymkode: e8b37...c07

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Jeg foretrekker Catsan fra matbutikken. Veier 5 kg for en sekk men syns den er best av det jeg har prøvd. Rema hadde et merke som het Bestevenn som var like bra, til 30 kr. Men den tror jeg ikke de har lenger :( 

Skrevet (endret)

Everclean unscented.

Det lukter litt lavendel/desinfeksjon allikevel, siden de sikkert er produsert på samme sted, men ikke på langt nær så sterkt som de som har diverse lukter tilsatt.

Den er drøy i bruk, klumper seg bra, og det lukter ingenting selv om man bare fjerner tisseklumpene og ikke bytter ut hele sanden hele tiden.

Jeg fyller opp godt i kassene våre, og tar bare ut klumper til jeg syns det blir litt tynt i bunnen, da tømmer jeg ut alt, vasker kassen og fyller på nytt.

Endret av 282_NaughtySpark
AnonymBruker
Skrevet

Tidy Cats. Men synd at den har blitt vanskelig å få tak i, før solgte de den på Plantasjen blant annet.

EverClean på andre plass. Den lukter litt mer, og sprer "pudder" /støv rundt litt mer, men klumper seg like bra.

Anonymkode: 1d65e...fc5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker silica-sand. (Eller er det det som heter katteperler?)

Har ikke et spesielt merke, føler de fungerer likt alle sammen. Unntaket er de som har tilsatt lukt, det styrer jeg unna. Den jeg kjøper mest av er Trixie sin type, rett og slett fordi det er den typen dyrebutikken min selger.

Det jeg liker best med den type sand er at det lukter ingenting. Jeg skjønner ikke at folk får til å unngå lukt med andre typer kattesand. Jeg er sikker på om at jeg hadde stått klar med spaden hver gang katten min nærmet seg kattedoen hadde jeg fortsatt ikke klart å unnga lukt. :fnise: Men denne sanden suger til seg alt av væske, noe som igjen tar bort lukten, og du sitter igjen med en inntørket og luktfri klump med avføring. Urinen forsvinner inn i krystallene med en gang, så det er iallefall ikke et problem.

Den eneste ulempen er når katten roter og det havner kattesand på gulvet. Er som å tråkke på spisse småstein!

Anonymkode: 8b6f9...669

AnonymBruker
Skrevet

Everclean. Lukter absolutt minst av de jeg har prøvd. 

Anonymkode: e34c9...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Pellets. Slipper urinlukt og sand på gulvet + er myyye billigere.

Å få katta til å bruke det er en annen sak. Her tisset de heller bak sofaen. :(

Anonymkode: 227da...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...