Gå til innhold

Plantarfasitt smerter og operasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har slitt med plantar fasitt smerter og har operert for å lindre det? Hva slags operasjon var det, og fungerte det?

Jeg har time om et par uker og bruker tiden imellom for å sjekke ut og lese om de forskjellige operasjoner. Hører med at jeg har OGSÅ noe som heter Mortons neurom.

De jeg har lest litt om selv er: plantar fasice operasjon under foten, Barouk Tenotomi (der de kutter bak ved kneet) og akilleseneforlengelse. Felles for disse er å løsne senene slik at de løsner litt på senen under foten, slik at den ikke gjør vondt.

Hva slags erfaringer har dere? Er det en type dere anbefaler fremfor den andre. Jeg har slitt med smerter i mer enn 6 år, så det eneste jeg ikke kommer til å gjøre er å se det an.

Ønsker å lande på noe før timen, så alle forslag er velkomne. Til syvende og sist så ser jeg hva legen sier og anbefaler, men det hadde vært greit å høre deres erfaringer.

Anonymkode: a2bf1...e64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva andre har erfart har ingenting å si for deg. Kirurgen vil gi deg den behandlingen som er best for deg

Anonymkode: f95f8...7ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil nå høre de likevel, hvis det er greit for deg....😒

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen med erfaringer de vil dere? Finner ikke så mye om anbefalinger den ene eller den andre veien, på nettet, på norsk. Får ikke dannet meg inntrykk av hvilken operasjon er å foretrekke fremfor den andre. Har uansett time hos FMR legen om et par uker, så skal jo gjennomgå det så klart med legen, og høre hva legene anbefaler, men hadde satt pris på erfaringene til pasientene også. 

AnonymBruker
Skrevet
På 3.8.2018 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Noen som har slitt med plantar fasitt smerter og har operert for å lindre det? Hva slags operasjon var det, og fungerte det?

Jeg har time om et par uker og bruker tiden imellom for å sjekke ut og lese om de forskjellige operasjoner. Hører med at jeg har OGSÅ noe som heter Mortons neurom.

De jeg har lest litt om selv er: plantar fasice operasjon under foten, Barouk Tenotomi (der de kutter bak ved kneet) og akilleseneforlengelse. Felles for disse er å løsne senene slik at de løsner litt på senen under foten, slik at den ikke gjør vondt.

Hva slags erfaringer har dere? Er det en type dere anbefaler fremfor den andre. Jeg har slitt med smerter i mer enn 6 år, så det eneste jeg ikke kommer til å gjøre er å se det an.

Ønsker å lande på noe før timen, så alle forslag er velkomne. Til syvende og sist så ser jeg hva legen sier og anbefaler, men det hadde vært greit å høre deres erfaringer.

Å operere føtter er skjelden eller aldri vellykket. I beste fall får du andre problemer å slite med som er verre enn de du har. Ikke noe å anbefale. 

Anonymkode: 22f49...2a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom operasjon er aktuelt for deg er det kirurgen som bestemmer om det passer med operasjon, og hvilken operasjon som gjennomføres. Det eneste du har å si i denne sammenhengen er ja eller nei til den operasjonen du blir tilbudt.

Anonymkode: 7a214...b1e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør ikke fordi jeg skal BESTILLE den beste operasjon. Jeg spør for å høre erfaringene til de som har vært gjennom de forskjellige operasjonene. 2 av de 3 operasjonene som står ovenfor er ikke operasjoner som JEG har Googlet meg fram til. Det er en ortoped som jeg kjenner som har nevnt de aktuelle for meg, som jeg kan lese mer om og tenke på FØR jeg har legetime på poliklinikken. Slik at jeg er bedre rustet til å ta et standpunkt om hva jeg sier ja eller nei til. Hvor vanskelig er det å forstå det. 

Dere som har svart på tråden min, kan dere noe som helst om hva plantarfasitt går ut på?

AnonymBruker
Skrevet

IGJEN med disse føttene dine? Kan du ikke bare vente til du kommer deg til kirurgen og få svar der?

Anonymkode: f95f8...7ed

• 5 år senere...
Skrevet

Forlenget leggmuskelen, snitt på baksiden, under kne. Ble ikke bedre.

Anonymkode: 61f98...1f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...