Gå til innhold

Små barn, brannskade ansikt. Arr?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som har hatt babyer/småbarn med brannskade i ansikt? Hvordan gikk det med arret? Ble det velsig synlig? Gjorde legene noe med arret? 

Har en liten jente, som fikk varm kaffe over seg i ansikt, mest kinn og hals. 2 grads forbrenning. Vi får vite så lite av legene, nå er det mest smertelindring og passe på at det ikke blir infeksjon. Hun er godt ivaretatt, så jeg tenker mest på arr og senere. Redd det skal være stort og sjenerende.. 

Anonymkode: 1fde7...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noen her som har hatt babyer/småbarn med brannskade i ansikt? Hvordan gikk det med arret? Ble det velsig synlig? Gjorde legene noe med arret? 

Har en liten jente, som fikk varm kaffe over seg i ansikt, mest kinn og hals. 2 grads forbrenning. Vi får vite så lite av legene, nå er det mest smertelindring og passe på at det ikke blir infeksjon. Hun er godt ivaretatt, så jeg tenker mest på arr og senere. Redd det skal være stort og sjenerende.. 

Har ei veninne som fikk brannskade i ansitet som barn. Kun en liten e, men hun må bruke plaster i ansiktet så lenge hun er ute.

Anonymkode: fbc45...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tredjegradforbrenning som liten, ikke i ansiktet, men har 0 arr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min lillebror fikk også varmt vann på seg, han var kanskje rundt 1 1,5 år, også andregradsforbrenning. Fikk det på brystet. Han hadde et stort arr der noen år som gradvis forsvant helt. 

Anonymkode: d4273...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som fikk brannskader da han var 2,5. Veltet en gryte ved komfyren over seg. Han har arr på de delene av kroppen som ble verst rammet i dag, nå er han 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper jo at det forsvinner. Redd hun skal bli mobbet senere. Dette er jo lett synlig. Men er ikke lett å se hvor stort det er enda. Eller om det er mulig å gjøre noe med det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er så grusomt å oppleve, og det går så fort at man knapt rekker å blunke før skaden har skjedd :( Jeg har en nå femåring, som dro ned en kjele med kokende vann over seg da han var to. Huden bare prellet av i ansiktet, og han hadde store brannskader i ansikt, hode og armer. Det var noen flekker på hodet de var usikre på om gikk over til tredjegrads, ellers var resten andregrads. Det var noen tøffe uker med mye tanker og følelser for oss foreldrene. Dårlig info på sykehuset, og mange timer mens han var i narkose og fikk sårskift rundt om. Ansiktet er i dag så og si 100% helbredet. Det skjedde faktisk ganske fort. Det er noen antydninger til arr oppe ved hårfestet på ene siden, og litt ved haka på samme side. Men man ser det ikke om man ikke vet om det. Håret har begynt å vokse tilbake igjen der skadene var som verst også, men der oppe ser vi det greit. Så vi passer på at han aldri er helt snauklippet, for folk glaner så fælt når det er sånne ting. Armen hans har han arr på, siden de tok hovedfokuset på ansiktet og hodet under behandlingen. Barns hud har en helt unik måte å helbrede seg selv på, som vi voksne bare kan drømme om. Og i de aller fleste tilfeller, så blir det minimalt med arr etter som tida går. 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...