Gå til innhold

Slanking og løshud mage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 36 år som i 2013 veide 99 kilo, sommeren 2015 var jeg nede i 64 kilo (175cm) Jeg hadde ikke så stor kunnskap om riktig kost og vektnedgang da som nå. Jeg gikk ned ved å telle kalorier. Jeg fikk da endel løshud på magen som jeg sliter litt med den dag idag, kanskje ikke like mye som mange andre men dog, det plager meg litt da jeg ønsker meg helt flat mage og formen nå er super ellers. 

Pr idag veier jeg 72kilo, har lært mer om kost og trening og fokuset er å bli sterkere mer muskuløs. Jeg spiser proteinrik mat og har kontroll på både kalorier og proteiner som skal inn. Kroppen begynner å bli bra, og jeg får litt kommentarer at jeg ser yngre ut/holder meg godt. Men så er det litt løshud som plager meg da på en ellers slank kropp. Det sies det ikke er lett å få den bort, og verre når en passert en viss alder. 

Hva er deres erfaringer med løshud, lar den seg trene bort litt eller delvis? Operasjon for å stramme opp?

Har hørt om en i lignende situasjon som la på seg 40 kg igjen, for så å gå ned igjen i vekt på "riktig" måte, da formet kroppen seg bedre igjen ift lite løshud. Hva tenker dere om det scenarioet? 

D.R.

Anonymkode: df02e...91b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er genetisk, og derfor vanskelig å svare på. Sannsynligvis vil ikke huden din trekke seg mer sammen hvis du nå går opp igjen, for så å gå ned, og sånn jojoslanking er heller ikke så sunt for kroppen. Noen er rett og slett heldige, og har hud som trekker seg sammen igjen ved stor vektnedgang, og siden det er såpass lenge siden din store nedgang, og du sannsynligvis har vært ved en stabil vekt en stund (?), så vil nok ikke din trekke seg så mye mer sammen nå  

Hvis du ikke har så mye løs hud, så er det lite det offentlige helsevesenet vil hjelpe med også. De dekker omtrent kun slike operasjoner hvis du har plager pga huden (som feks soppdannelse under hudfolder, o.l.), hvis det er rent kosmetisk må du eventuelt ta en slik operasjon privat og betale av egen lomme.

Eller så kan du jo så på det som et bevis på at du har gått ned i vekt - gratulerer med det forresten!

Anonymkode: a1824...7b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...