AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #41 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det jeg sier stemmer. Anonymkode: ea4b0...33e Utdyp. Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #42 Skrevet 5. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdyp. Anonymkode: 2807e...039 Har allerede gjort det i første innlegg. Anonymkode: ea4b0...33e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #43 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er sant det du skriver, men samtidig bør en ikke dømme en person pga. familien til vedkommende. Tenk hvis noen hadde gjort det samme mot deg? Grunnen til at du skal se på familien er fordi det er herfra hans internaliserte holdninger kommer fra. Dette ligger dypt i ryggmargen er ikke noe som kan "avlæres". Han kan si at han er for likestilling, men aner neppe hva dette innebærer i en vestlig sammenheng. Likestilling i midt-østen er gjerne floskelen "menn og kvinner har samme verdi men forskjellige oppgaver", som ikke har noe med likestilling å gjøre i det hele tatt. Se litt også hva slags holdninger han har til dyr. Du må gjerne utforske dine følelser for denne mannen, men bør være klar over risikoen du løper. Pyskisk nedbryting kan skje gradvis over mange år, før du til slutt oppdager at du tils slutt er hans eiendel. Og de mange lovnadene om kulturutveksling kun går den ene veien, hvor du skal tilpasse og underordne deg. Når kritikken av det norske og den norske kulturen kommer bør det virkelig lyse et varseltegn. Og når forslagene om "ferie til Tyrkia" bør du virkelig løpe. Hvis det ikke allerede er for sent. Tro meg. Been there done that. I tillegg til mange av mine venninner, noen av de gikk det ikke så bra med. Anonymkode: 93dad...75e
Innvandrerbarn Skrevet 5. august 2018 #44 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De fleste etniske norske menn er ikke slik, det finnes mange ordentlig norske gutter, men jeg skjønner hva du vil fram til, en kan ikke dømme noen på den måten, slik det virker som at mange gjør med muslimske gutter. Anonymkode: 2807e...039 Hvor finner man disse ordentlige norske mennene? På byen eller på nettdating sider? Sist gang jeg sjekket så var kvinneguiden forum full av innlegg skrevet av kvinner hvor de gir uttrykk for sin frustrasjon over manglende seriøsitet fra norske menn: menn som ikke vil forplikte seg, menn som holder på med flere samtidig, menn som frarøver dama å få barn med ham, menn som ghoster, dumper dama, stikker av uten forklaring etc etc. For de som vil hevde at kvinneguiden ikke er representativt for befolkningen. Gjennom jobben min vet jeg om mange norske kvinner som har måttet oppsøke fertilitetsklinikker i Danmark for å ikke ende opp barnløse. Dette fordi norske menn i aldersgruppen 30-40 årene ikke ønsker forpliktelser og ansvar. Mange kvinner blir rådet til å senke standarden sin for å finne en mann. Men selv når standarden blir senket i gjørma, er det vanskelig å finne en seriøs norsk mann som ikke stikker av ved første uenighet og misnøye. I det minste er sannsynligheten større for at du får en ring på fingeren med en muslimsk mann som er seriøs med deg. Jeg oppfordrer på ingen måte norske kvinner å kun gå for muslimske menn. Tvert imot ønsker jeg at norske menn må innse at de har en jobb å gjøre med tanke på å vinne kvinnens tillit og hjerte. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #46 Skrevet 5. august 2018 24 minutter siden, Innvandrerbarn skrev: Hvor finner man disse ordentlige norske mennene? På byen eller på nettdating sider? Sist gang jeg sjekket så var kvinneguiden forum full av innlegg skrevet av kvinner hvor de gir uttrykk for sin frustrasjon over manglende seriøsitet fra norske menn: menn som ikke vil forplikte seg, menn som holder på med flere samtidig, menn som frarøver dama å få barn med ham, menn som ghoster, dumper dama, stikker av uten forklaring etc etc. For de som vil hevde at kvinneguiden ikke er representativt for befolkningen. Gjennom jobben min vet jeg om mange norske kvinner som har måttet oppsøke fertilitetsklinikker i Danmark for å ikke ende opp barnløse. Dette fordi norske menn i aldersgruppen 30-40 årene ikke ønsker forpliktelser og ansvar. Mange kvinner blir rådet til å senke standarden sin for å finne en mann. Men selv når standarden blir senket i gjørma, er det vanskelig å finne en seriøs norsk mann som ikke stikker av ved første uenighet og misnøye. I det minste er sannsynligheten større for at du får en ring på fingeren med en muslimsk mann som er seriøs med deg. Jeg oppfordrer på ingen måte norske kvinner å kun gå for muslimske menn. Tvert imot ønsker jeg at norske menn må innse at de har en jobb å gjøre med tanke på å vinne kvinnens tillit og hjerte. Disse mennene finnes overalt. Jeg møter ofte ordentlige, norske menn som behandler meg bra, men jeg drar ikke på byen for å treffe noen ettersom alkohol ikke alltid viser dine beste sider. Jeg begriper virkelig ikke at noen har dette inntrykket, da har en enten tilbrakt for mye tid på dette forumet eller er veldig lite sosial. For kvinneguiden er ikke representativ for befolkningen, for folk som har det bra i sine forhold oppsøker ikke et forum for å klage eller få hjelp - så selvsagt vil en få et galt bilde dersom en tror KG representerer relasjoner i dette landet. Jeg opplever ofte det motsatte, at norske menn ønsker å slå seg til ro og få et A4-liv. Men nå er jeg ikke ute etter å få en ring på fingeren med det første, så akkurat det er irrelevant for min del. Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #47 Skrevet 5. august 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at du skal se på familien er fordi det er herfra hans internaliserte holdninger kommer fra. Dette ligger dypt i ryggmargen er ikke noe som kan "avlæres". Han kan si at han er for likestilling, men aner neppe hva dette innebærer i en vestlig sammenheng. Likestilling i midt-østen er gjerne floskelen "menn og kvinner har samme verdi men forskjellige oppgaver", som ikke har noe med likestilling å gjøre i det hele tatt. Se litt også hva slags holdninger han har til dyr. Du må gjerne utforske dine følelser for denne mannen, men bør være klar over risikoen du løper. Pyskisk nedbryting kan skje gradvis over mange år, før du til slutt oppdager at du tils slutt er hans eiendel. Og de mange lovnadene om kulturutveksling kun går den ene veien, hvor du skal tilpasse og underordne deg. Når kritikken av det norske og den norske kulturen kommer bør det virkelig lyse et varseltegn. Og når forslagene om "ferie til Tyrkia" bør du virkelig løpe. Hvis det ikke allerede er for sent. Tro meg. Been there done that. I tillegg til mange av mine venninner, noen av de gikk det ikke så bra med. Anonymkode: 93dad...75e Planen er ikke å hoppe i et forhold uten å bli kjent først, så ja, er en del ting jeg må finne ut av først. Er mye med islam jeg ikke liker, men kanskje det bare er jeg som er fordomsfull, for jeg kjenner ingen muslimer og det jeg vet om dem har jeg lest i medier og ulike forumer 😛 Han er for øvrig ikke fra Tyrkia. Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #48 Skrevet 5. august 2018 40 minutter siden, Tøytigern skrev: Nå er det vel ikke islam du skal date? Nei, men du er enig i at religion er viktig for en muslim og at troen hans har en del å si? Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #49 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at du skal se på familien er fordi det er herfra hans internaliserte holdninger kommer fra. Dette ligger dypt i ryggmargen er ikke noe som kan "avlæres". Han kan si at han er for likestilling, men aner neppe hva dette innebærer i en vestlig sammenheng. Likestilling i midt-østen er gjerne floskelen "menn og kvinner har samme verdi men forskjellige oppgaver", som ikke har noe med likestilling å gjøre i det hele tatt. Se litt også hva slags holdninger han har til dyr. Du må gjerne utforske dine følelser for denne mannen, men bør være klar over risikoen du løper. Pyskisk nedbryting kan skje gradvis over mange år, før du til slutt oppdager at du tils slutt er hans eiendel. Og de mange lovnadene om kulturutveksling kun går den ene veien, hvor du skal tilpasse og underordne deg. Når kritikken av det norske og den norske kulturen kommer bør det virkelig lyse et varseltegn. Og når forslagene om "ferie til Tyrkia" bør du virkelig løpe. Hvis det ikke allerede er for sent. Tro meg. Been there done that. I tillegg til mange av mine venninner, noen av de gikk det ikke så bra med. Anonymkode: 93dad...75e Fordi du har "been there, done that" så skal det være likt andre og? Er så dritt lei av at man må ta kjipe valg fordi man er kvinne! Jeg har egentlig bare lyst i å drite i hele kvinnegreia, men vil jo ikke det heller. Men kvinner er det irriterende kjønn. Også for meg som er kvinne. Alt fokus må på oss når det gjelder forhold og kvinnen er den som hjernevaskes, blir avhengig osv. Anonymkode: 0e51d...2aa
Gjest Newroz Skrevet 5. august 2018 #50 Skrevet 5. august 2018 Jeg må le. Eller nei, vent: jeg vil gråte. Dere skriver jo som om muslimer var en annen planet! Hvilken avkrok i landet er dere fra egentlig? Har dere aldri møtt eller snakket med noen som har en annen religiøs tro enn dere selv? Gjett hva: muslimer er mennesker som alle andre mennesker, og som alle andre mennesker er de også forskjellige. Forskjellig personlighet, forskjellige interesser, forskjellig tanker om egen tro og tradisjoner, og kommer fra forskjellig bakgrunn og familier. Akkurat som andre mennesker. TS: Hvis du liker mannen så test det ut da! Det er ikke sånn at han putter deg i en fryser på første deit bare fordi han er muslim liksom. Du skriver at han er så annerledes enn deg. Men er han faktisk det? Ja, dere har kanskje ikke samme religiøse tro, men utover det kan dere da være særdeles like. Men kanskje han har litt bedre holdninger enn deg? Du gir ikke akkurat inntrykk av å ha de beste holdningene når jeg ser hvordan du formulerer deg. Ett tips: Ikke heng deg opp i at har en annen tro enn deg. Det er jækla usexy. Vært nysgjerrig slik du ville vært nysgjerrig på alle andre mennesker du finner interessante og som du vil vurdere å innlede et forhold med. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske redd for hvile reaksjoner jeg vil få fra venner og familie, tror ingen av de kan tro at jeg kan falle for noen som er så annerledes enn meg. Jeg er godt over gjennomsnittet hva gjelder utseende (ekkelt å skrive det, men sånn er det) og har avvist norske gutter som er populære, men det er likevel noe som gjør at jeg ikke faller for de mennene som sjekker meg opp. Men denne mannen, det er noe med han.... Anonymkode: 2807e...039
Innvandrerbarn Skrevet 5. august 2018 #51 Skrevet 5. august 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse mennene finnes overalt. Jeg møter ofte ordentlige, norske menn som behandler meg bra, men jeg drar ikke på byen for å treffe noen ettersom alkohol ikke alltid viser dine beste sider. Jeg begriper virkelig ikke at noen har dette inntrykket, da har en enten tilbrakt for mye tid på dette forumet eller er veldig lite sosial. For kvinneguiden er ikke representativ for befolkningen, for folk som har det bra i sine forhold oppsøker ikke et forum for å klage eller få hjelp - så selvsagt vil en få et galt bilde dersom en tror KG representerer relasjoner i dette landet. Jeg opplever ofte det motsatte, at norske menn ønsker å slå seg til ro og få et A4-liv. Men nå er jeg ikke ute etter å få en ring på fingeren med det første, så akkurat det er irrelevant for min del. Anonymkode: 2807e...039 Til din info er jeg ganske så sosial og omgjengelig av meg, og har en stor vennekrets. Det er en grunn til at norske kvinner har barn med flere menn, og må oppsøke alternative løsninger. Du oppgav fortsatt ikke hvor du treffer disse ordentlige mennene. Det kunne ha vært oppmuntrende for mange single norske kvinner.
Tøytigern Skrevet 5. august 2018 #52 Skrevet 5. august 2018 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men du er enig i at religion er viktig for en muslim og at troen hans har en del å si? Anonymkode: 2807e...039 Ikke for alle, nei. Det finnes sekulære muslimer. Og for muslimer som for alle andre så spiller religionen ikke en like stor rolle i alles liv, selv om de er muslimer i navnet/etnisk. Ikke alle er like religiøst anlagt, heller. Endret 5. august 2018 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #53 Skrevet 5. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Planen er ikke å hoppe i et forhold uten å bli kjent først, så ja, er en del ting jeg må finne ut av først. Er mye med islam jeg ikke liker, men kanskje det bare er jeg som er fordomsfull, for jeg kjenner ingen muslimer og det jeg vet om dem har jeg lest i medier og ulike forumer 😛 Han er for øvrig ikke fra Tyrkia. Anonymkode: 2807e...039 Bedre at han er fra Pakistan, Iran, Syria? Tyrkia er jo et av de mer vestlige landene. Men alltid skal noen motbevise alt som skrives i en tråd. Nå blir Tyrkia verdens verste land for kvinner. Mens Pakistan og Afghanistan blir mye tryggere valg. Prøv å opprette en tråd hvor du dater iraner, pakistaner elns og du skal se Tyrkia plutselig er bedre igjen. Anonymkode: 0e51d...2aa
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #54 Skrevet 5. august 2018 Ville ikke likt om noen i min familie ble sammen med muslim. Anonymkode: c8273...574
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #55 Skrevet 5. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Planen er ikke å hoppe i et forhold uten å bli kjent først, så ja, er en del ting jeg må finne ut av først. Er mye med islam jeg ikke liker, men kanskje det bare er jeg som er fordomsfull, for jeg kjenner ingen muslimer og det jeg vet om dem har jeg lest i medier og ulike forumer 😛 Han er for øvrig ikke fra Tyrkia. Anonymkode: 2807e...039 Han er ikke fra Tyrkia, men sier han skal ta deg med til Tyrkia, men den egenltige planen er å ta deg med til et helt annet sted. Hvor Tyrkia er et inngangsport. Jeg snakker først og fremst ikke om islam, i alle fall ikke den teologiske delen. Jeg snakker om holdninger mennekser fra denne kulturen har. Og som regel kommer frem ettehvert. Den største forskjellen er for eksempel norske kvinner som tror det bare er å "slå opp" når de vil forlate forholdet. Det er ikke slik det fungerer med menn fra denne delen av verden. Her "eier" han deg, og en avslutning av forholdet krever hans samtykket. De er villig til å gå langt, svært langt for å holde deg i tøylene. Og de får som regel hjelp til det av familie og venner. Og da mener mener jeg trakassering og forfølgelse du neppe har sett maken til. Anonymkode: 93dad...75e
Gjest Newroz Skrevet 5. august 2018 #56 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke fra Tyrkia, men sier han skal ta deg med til Tyrkia, men den egenltige planen er å ta deg med til et helt annet sted. Hvor Tyrkia er et inngangsport. Jeg snakker først og fremst ikke om islam, i alle fall ikke den teologiske delen. Jeg snakker om holdninger mennekser fra denne kulturen har. Og som regel kommer frem ettehvert. Den største forskjellen er for eksempel norske kvinner som tror det bare er å "slå opp" når de vil forlate forholdet. Det er ikke slik det fungerer med menn fra denne delen av verden. Her "eier" han deg, og en avslutning av forholdet krever hans samtykket. De er villig til å gå langt, svært langt for å holde deg i tøylene. Og de får som regel hjelp til det av familie og venner. Og da mener mener jeg trakassering og forfølgelse du neppe har sett maken til. Anonymkode: 93dad...75e Men i alle dager da menneske. Du kan da ikke påstå at alle menn fra en religion eller fra en verdensdel er på en bestemt måte, og skal kidnappe damene de er sammen med.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #57 Skrevet 5. august 2018 24 minutter siden, Innvandrerbarn skrev: Til din info er jeg ganske så sosial og omgjengelig av meg, og har en stor vennekrets. Det er en grunn til at norske kvinner har barn med flere menn, og må oppsøke alternative løsninger. Du oppgav fortsatt ikke hvor du treffer disse ordentlige mennene. Det kunne ha vært oppmuntrende for mange single norske kvinner. At kvinner (kvinner, ikke bare norske kvinner) har barn med flere menn kan ha noe å gjøre med at kvinner har flere alternativer enn før, skilsmisse for eksempel er ikke forbudt og du som kvinne vil ikke bli uglesett fordi du har valgt å ta ut skilsmisse. Heldigvis er vi ferdig med tvang, kvinner kan ta sine egne avgjørelser og slippe å forbli i et elendig ekteskap. Det er en bra ting. Det er jo som regel menn som sliter med å finne seg noen. Dagens kvinner er ikke avhengige av mannen slik de var før i tiden. Det finnes forøvrig ikke et kart hvor jeg kan navigere kvinner hvor de kan finne bra menn. De finnes overalt. Du møter dem på universiteter, på arbeidsplassen, via fellesvenner, osv. At det skal være så vanskelig, har jeg vanskeligheter med å tro. Men nå handler ikke denne tråden om norske menn, men om denne muslimske mannen som jeg syns er interessant ;) Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #58 Skrevet 5. august 2018 28 minutter siden, Newroz skrev: Jeg må le. Eller nei, vent: jeg vil gråte. Dere skriver jo som om muslimer var en annen planet! Hvilken avkrok i landet er dere fra egentlig? Har dere aldri møtt eller snakket med noen som har en annen religiøs tro enn dere selv? Gjett hva: muslimer er mennesker som alle andre mennesker, og som alle andre mennesker er de også forskjellige. Forskjellig personlighet, forskjellige interesser, forskjellig tanker om egen tro og tradisjoner, og kommer fra forskjellig bakgrunn og familier. Akkurat som andre mennesker. TS: Hvis du liker mannen så test det ut da! Det er ikke sånn at han putter deg i en fryser på første deit bare fordi han er muslim liksom. Du skriver at han er så annerledes enn deg. Men er han faktisk det? Ja, dere har kanskje ikke samme religiøse tro, men utover det kan dere da være særdeles like. Men kanskje han har litt bedre holdninger enn deg? Du gir ikke akkurat inntrykk av å ha de beste holdningene når jeg ser hvordan du formulerer deg. Ett tips: Ikke heng deg opp i at har en annen tro enn deg. Det er jækla usexy. Vært nysgjerrig slik du ville vært nysgjerrig på alle andre mennesker du finner interessante og som du vil vurdere å innlede et forhold med. Jeg er muligens litt fordomsfull uten å egentlig ville være det, men det er bare det at jeg ikke kjenner noen muslimer fra før av, men jeg har lest mye og mye av det som kommer fram er ikke så positivt. Forstår jo religiøse ikke er en homogen gruppe, men mye av det de tror på, syns jeg ikke så mye om. Men kanskje denne mannen er OK uansett? Syns han virker snill og ordentlig og har mye godt å komme med, men han sier jo samtidig at han er konservativ når det gjelder klær f.eks. Det hjelper forøvrig at det kommer slike repons som dette, for jeg skjønner jo selv at jeg ikke er så rasjonell når det gjelder akkurat dette. Jeg tror jo de fleste muslimer har litt dårlige og tradisjonelle meninger når det kommer til kvinner, og hvis det ser ut til å stemme når det gjelder denne gutten, er han uaktuell for meg. Men slike ting kommer kanskje ikke fram med det første... Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #59 Skrevet 5. august 2018 29 minutter siden, Tøytigern skrev: Ikke for alle, nei. Det finnes sekulære muslimer. Og for muslimer som for alle andre så spiller religionen ikke en like stor rolle i alles liv, selv om de er muslimer i navnet/etnisk. Ikke alle er like religiøst anlagt, heller. Jeg tror han er en troende muslim, men jeg skulle ønske han var ateist... Han er jo ellers en bra menn. Seriøs, smart, utdannet, fin væremåte og snill, men jeg er redd troen hans ødelegger en del. Anonymkode: 2807e...039
Gjest Newroz Skrevet 5. august 2018 #60 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er muligens litt fordomsfull uten å egentlig ville være det, men det er bare det at jeg ikke kjenner noen muslimer fra før av, men jeg har lest mye og mye av det som kommer fram er ikke så positivt. Forstår jo religiøse ikke er en homogen gruppe, men mye av det de tror på, syns jeg ikke så mye om. Men kanskje denne mannen er OK uansett? Syns han virker snill og ordentlig og har mye godt å komme med, men han sier jo samtidig at han er konservativ når det gjelder klær f.eks. Det hjelper forøvrig at det kommer slike repons som dette, for jeg skjønner jo selv at jeg ikke er så rasjonell når det gjelder akkurat dette. Jeg tror jo de fleste muslimer har litt dårlige og tradisjonelle meninger når det kommer til kvinner, og hvis det ser ut til å stemme når det gjelder denne gutten, er han uaktuell for meg. Men slike ting kommer kanskje ikke fram med det første... Anonymkode: 2807e...039 Så utforsk det da! Bli kjent med han! Det kan jo være at det er noe helt annet enn ting som er knyttet til personlig tro og kultur som får deg til å tenke at dere ikke er en bra match. Kanskje har han en ekstremt irriterende snorking feks. For alt du vet er han ikke interessert i deg en gang, men det finner du ikke ut om du henger deg totalt opp i hans bakgrunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå