AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #21 Skrevet 4. august 2018 Dette var morsom lesning gitt. Muslimske menn er ikke fra en annen planet. De har bare et livssyn, verdier og moral som er annerledes enn nordmenn. Akkurat slik som katolikker, jøder, buddhister. Ikke alle muslimer er kvinneundertrykkende og voldelige beist. Det finnes både gode og dårlige muslimer. Det har mer å gjøre med personligheten enn som direkte følge av religionen. Hadde han vært praktiserende, ville han nok ha holdt avstand til deg. Men fordi han mest sannsynlig er interessert, så er han hyggelig og viser deg gjensidig interesse. Du kan jo være direkte og si at du er kun interessert i å være platoniske venner til og begynne med og se om det er noe videre fundament å bygge på. Lykke til. Anonymkode: b618c...521
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #22 Skrevet 4. august 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Han var ikke «typisk muslim» syntes jeg, han var kjekk, høflig, snill, trofast... trodde jeg. Man kan bli så blendet man bare vil, men menn med muslimsk bakgrunn er IKKE noe å samle på. Womanizers alle sammen. Uten unntak av alle jeg kjenner og har truffet. Og det er mange! Anonymkode: 5e67b...fc2 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver womanizer, mener du at kvinner er noen offer som blandes av en sjarm? Akkurat her er kvinner like patetiske som mennene. Tragisk å se seg som offer pga "man blir blendet" og tragisk at menn må se på kvinner som noe som bare skal telles. Jeg er har truffet muslimske av forskjellige typer. Men det er veldig kjedelig for meg å måtte velge bort noen pga ryktet deres. Det blir litt som om muslimske menn skulle sagt til han jeg liker at "hun har garantert hatt mange sexpartnere. Det er vanlig med uforpliktet sex i Norge. De er horer alle sammen". Anonymkode: 0e51d...2aa Det finnes nesten to milliarder muslimer, de er ikke en homogen gruppe, derfor blir det latterlig å skulle si at alle er slik fordi du har hatt en dårlig erfaring med en muslim. Dette er heller ikke en mann som lager kebaber til livets opphold, han er reflektert og smart. 20 timer siden, Skilpadden skrev: Jeg synes det er støtende at du betegner ham som «muslim». Hva har det å si hva slags religion en selv har... kjenner flere muslimer med vestlige holdninger og tankegang. Du kan jo spørre han om hva han synes om forskjellige emner som er viktig for deg enn å bli satt ut av dine følelser og være så fordomsfull som du er. Hvis det er superviktig at en du er med skal tro på Jesus så finner du deg noen andre. Men han er muslim? Det vil jeg tro er en stor del av ham. Jeg skal forsøke å finne ut hvilke holdninger han har, men jeg skeptisk til ham nettopp fordi han er muslim. Det er jo ikke akkurat en hemmelighet hvordan mange kvinner blir behandlet i muslimske land. 20 timer siden, Gent82 skrev: Synes du skal prøve ut denne muslimen, og så kan du gi rapport om et år om hvordan det går? Synes det hadde vært moro jeg. Morsom du er. Skal prøve å bli bedre kjent med han, men er redd for at det ikke vil fungere i lengden pga. religionen hans. Jeg er ateist. Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #23 Skrevet 4. august 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det helvetes kvinnesynet ta så fokus hele tiden? Men ja, en bør bruke lenger tid på å bli kjent da det fort er litt annerledes. Det jeg synes er så helvetes irriterende er at det skal være så vanskelig å finne en norsk ledig mann som er tiltrekkende! Anonymkode: 0e51d...2aa Fordi kvinnesynet er viktig. Jeg vil ikke ha en person som har et dårlig kvinnesyn, sånn person vil jeg ikke ha som venn engang. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare sånne ting vi tar for gitt, som å spise bacon og drikke prosecco f.eks. Mange muslimer er liberale men veldig mange tolererer ikke mat som ikke er halal og sånt i hus. Mange muslimske menn vil heller ikke at dama deres skal gå kledd i shorts, korte kjoler osv. Så det er en mye større kontroll enn fra en norsk mann. Jeg jobber med masse muslimer og de har fryktelig mye rart for seg. Hva mener han med at han er konservativ på en del områder? Anonymkode: 50bb2...f72 Det er de tingene du nevner her. At en kvinne (eller mann) ikke skal gå lettkledd, men akkurat det er jeg enig i. Ser utrolig mange kvinner som går med miniskjørt slik at trusene (nesten) er synlige, svære utringninger som så og si viser alt, osv. Man trenger ikke å være muslim eller kristen for å synes det er tacky. Dette med at de ikke spiser svin bryr jeg meg svært lite om, tenker at folk skal få lov til å velge selv hva de vil spise. Når du skriver "fryktelig mye rart for seg", er jeg veldig nysgjerrig på hva du mener? Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #24 Skrevet 4. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var morsom lesning gitt. Muslimske menn er ikke fra en annen planet. De har bare et livssyn, verdier og moral som er annerledes enn nordmenn. Akkurat slik som katolikker, jøder, buddhister. Ikke alle muslimer er kvinneundertrykkende og voldelige beist. Det finnes både gode og dårlige muslimer. Det har mer å gjøre med personligheten enn som direkte følge av religionen. Hadde han vært praktiserende, ville han nok ha holdt avstand til deg. Men fordi han mest sannsynlig er interessert, så er han hyggelig og viser deg gjensidig interesse. Du kan jo være direkte og si at du er kun interessert i å være platoniske venner til og begynne med og se om det er noe videre fundament å bygge på. Lykke til. Anonymkode: b618c...521 Det er sant, men man hører så mye om dem, og derfor begynne man å generalisere... Det er heller ikke til å stikke under en stol at mange kvinner har det svært vanskelig i muslimske land, så det er ikke rart at en blir skeptisk... At han er interessert i meg trenger ikke å bety at han ikke er praktiserende? Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #25 Skrevet 4. august 2018 Åh, enda en forelsket i muslim tråd. La meg gjøre dette lett forståelig: Dersom disse muslimske mennene dere møter hadde vært ordentlige praktiserende muslimer, så hadde ikke dere vært nødt til å opprette disse trådene. Hvorfor? Jo, fordi de ikke hadde visst at dere damer eksisterte, de hadde ikke fantes interessert. De er opptatt av å gifte seg, ja gifte seg, ikke date kjæreste osv, med likesinnede praktiserende muslimske kvinner. Anonymkode: ea4b0...33e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #26 Skrevet 4. august 2018 Greia med muslimer er at du må finne ut hvordan familien hans er, ikke bare han. For mange muslimske menn så er det satt en forventning fra familien at de gifter seg med en jente fra samme land, og i verste fall en muslimsk jente fra et annet land (som ikke er langt ifra hjemlandet når det kommer til kulturelle normer). Det er mange muslimske menn som dater norske kvinner, men de vil aldri se på det som mer enn "lek" før de ender opp med en "ordentlig" muslimsk jente til slutt. Anonymkode: 6bcdf...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #27 Skrevet 4. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes nesten to milliarder muslimer, de er ikke en homogen gruppe, derfor blir det latterlig å skulle si at alle er slik fordi du har hatt en dårlig erfaring med en muslim. Dette er heller ikke en mann som lager kebaber til livets opphold, han er reflektert og smart. Men han er muslim? Det vil jeg tro er en stor del av ham. Jeg skal forsøke å finne ut hvilke holdninger han har, men jeg skeptisk til ham nettopp fordi han er muslim. Det er jo ikke akkurat en hemmelighet hvordan mange kvinner blir behandlet i muslimske land. Morsom du er. Skal prøve å bli bedre kjent med han, men er redd for at det ikke vil fungere i lengden pga. religionen hans. Jeg er ateist. Anonymkode: 2807e...039 Se på ab -koden når du svarer. Anonymkode: 0e51d...2aa
Skilpadden Skrevet 4. august 2018 #28 Skrevet 4. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Men han er muslim? Det vil jeg tro er en stor del av ham. Jeg skal forsøke å finne ut hvilke holdninger han har, men jeg skeptisk til ham nettopp fordi han er muslim. Det er jo ikke akkurat en hemmelighet hvordan mange kvinner blir behandlet i muslimske land. Anonymkode: 2807e...039 Mennesker er så mye mer enn religionen sin (med mindred er fanatikere, men det er en helt annen sak!). Jeg håper du aldri får han, det fortjener du ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #29 Skrevet 4. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Greia med muslimer er at du må finne ut hvordan familien hans er, ikke bare han. For mange muslimske menn så er det satt en forventning fra familien at de gifter seg med en jente fra samme land, og i verste fall en muslimsk jente fra et annet land (som ikke er langt ifra hjemlandet når det kommer til kulturelle normer). Det er mange muslimske menn som dater norske kvinner, men de vil aldri se på det som mer enn "lek" før de ender opp med en "ordentlig" muslimsk jente til slutt. Anonymkode: 6bcdf...a1f Det er lurt å finne ut hvordan familien hans er ja. Særlig søstrene. Dersom de får ha norske kjæresterer er man rimelig trygg. Ellers bør et stort rødt varseltegn lyse. Anonymkode: 93dad...75e 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #30 Skrevet 5. august 2018 8 timer siden, Skilpadden skrev: Mennesker er så mye mer enn religionen sin (med mindred er fanatikere, men det er en helt annen sak!). Jeg håper du aldri får han, det fortjener du ikke. Hvorfor reagerer du slik på det jeg skriver, er det virkelig så rart at jeg er skeptisk med tanke på islam? Har du lest de mange artiklene om religionen, om de frafalne (de som har levd et religiøst liv og vet hva det innebærer å være muslim) som kritiserer kjønnsdiskriminering blant annet? Lukker du øynene for dette? Jeg kommer til å gi fyren en sjanse, men det betyr ikke at jeg ikke ser de negative sidene med religionen. Anonymkode: 2807e...039 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #31 Skrevet 5. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia med muslimer er at du må finne ut hvordan familien hans er, ikke bare han. For mange muslimske menn så er det satt en forventning fra familien at de gifter seg med en jente fra samme land, og i verste fall en muslimsk jente fra et annet land (som ikke er langt ifra hjemlandet når det kommer til kulturelle normer). Det er mange muslimske menn som dater norske kvinner, men de vil aldri se på det som mer enn "lek" før de ender opp med en "ordentlig" muslimsk jente til slutt. Anonymkode: 6bcdf...a1f 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er lurt å finne ut hvordan familien hans er ja. Særlig søstrene. Dersom de får ha norske kjæresterer er man rimelig trygg. Ellers bør et stort rødt varseltegn lyse. Anonymkode: 93dad...75e Hvorfor må jeg finne ut om familien hans når det er han og ikke familien jeg ønsker å ha noe å gjøre med? Jeg har ingen planer om giftermål, vet ikke om jeg vil date ham engang, ikke før jeg er litt mer sikker på hvordan han er som person. I følge noen her i denne tråden er han ikke engang praktiserende siden han finner en norsk dame interessant! Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #32 Skrevet 5. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh, enda en forelsket i muslim tråd. La meg gjøre dette lett forståelig: Dersom disse muslimske mennene dere møter hadde vært ordentlige praktiserende muslimer, så hadde ikke dere vært nødt til å opprette disse trådene. Hvorfor? Jo, fordi de ikke hadde visst at dere damer eksisterte, de hadde ikke fantes interessert. De er opptatt av å gifte seg, ja gifte seg, ikke date kjæreste osv, med likesinnede praktiserende muslimske kvinner. Anonymkode: ea4b0...33e Hvordan kan du vite at han ikke er praktiserende mulism? Er da fullt mulig å falle for noen som ikke er muslim, trenger ikke å bety at han ikke praktiserer islam. Håper jo selvsagt at det du sier stemmer, men tviler. Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #33 Skrevet 5. august 2018 9 timer siden, Skilpadden skrev: Mennesker er så mye mer enn religionen sin (med mindred er fanatikere, men det er en helt annen sak!). Jeg håper du aldri får han, det fortjener du ikke. For å legge til: En praktiserende muslim bruker mye av tiden sin på religion, så selvfølgelig er det en stor del av livet. Å hevde noe annet er naivt, spørsmålet er hvordan vedkommende tolker religonen. Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #34 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må jeg finne ut om familien hans når det er han og ikke familien jeg ønsker å ha noe å gjøre med? Jeg har ingen planer om giftermål, vet ikke om jeg vil date ham engang, ikke før jeg er litt mer sikker på hvordan han er som person. I følge noen her i denne tråden er han ikke engang praktiserende siden han finner en norsk dame interessant! Hvordan familien er sier mye om hva slags holdninger han har. Det er snakk om grunnleggende syn på blant annet kvinner (særlig vestlie kvinner) som ligger dypt i ryggmargen og kan ikke "avlæres". Ta en titt på alle Grooming-sakene i England, hvor familiene og miljøet til gjerningsmennene ikke synes de har gjort noe galt. Det er jentene som er skydige der de går rundt og frister menn. Rettsakene er blitt kalt rasistiske nettopp på grunn av deres grunnleggende syn på jenter. Anonymkode: 93dad...75e 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #35 Skrevet 5. august 2018 Jeg er i et samboerforhold med en liberal muslim. Svinekoteletter og lett alkohol har stått på menyen i sommer. Han er ikke «typisk muslim» = Midtøsten, men fra et sørasiatisk land. Han behandler meg pent. Når vi går ute så ser norske folk, enten diskré eller ikke, innvandrerfolk ser ikke like mye. Han og jeg går alltid sammen ute. Ytterst alene, men det er fordi jeg liker hans selskap. Jeg gjør alt av husarbeid, han gjør alt av utearbeid. Jeg er noe submissiv av natur og ser dermed null problemer med et slikt forhold. Jeg går i både shorts og kjoler, og lar gjerne han bestemme hvilke plagg jeg kan kjøpe. Han vil jeg skal se penest mulig ut, og det vil jeg jo selv og. Jeg regner med at alle menn vil det. Anonymkode: 59827...032
Innvandrerbarn Skrevet 5. august 2018 #36 Skrevet 5. august 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Greia med muslimer er at du må finne ut hvordan familien hans er, ikke bare han. For mange muslimske menn så er det satt en forventning fra familien at de gifter seg med en jente fra samme land, og i verste fall en muslimsk jente fra et annet land (som ikke er langt ifra hjemlandet når det kommer til kulturelle normer). Det er mange muslimske menn som dater norske kvinner, men de vil aldri se på det som mer enn "lek" før de ender opp med en "ordentlig" muslimsk jente til slutt. Anonymkode: 6bcdf...a1f Etniske norske menn som har ons hver helg, og ligger rundt med flere kvinner via tinder er veldig ordentlig og redelig av seg? De fleste kvinner er interessert i et langvarig og eksklusivt forhold, men desverre så blir de bare brukt av norske menn som gir dem falske forhåpninger. Jøss, gresset var visst ikke noe grønnere på den andre siden..... 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #37 Skrevet 5. august 2018 25 minutter siden, Innvandrerbarn skrev: Etniske norske menn som har ons hver helg, og ligger rundt med flere kvinner via tinder er veldig ordentlig og redelig av seg? De fleste kvinner er interessert i et langvarig og eksklusivt forhold, men desverre så blir de bare brukt av norske menn som gir dem falske forhåpninger. Jøss, gresset var visst ikke noe grønnere på den andre siden..... Føler det samme som deg. Men norske menn vil ikke høre dette. De skal alltid vri om noe til noe negativt på en muslims vegne. En muslimsk mann kan da umulig ville noe seriøst. Når ikke nordmenn vil det, er der umulig at muslimske kan det En utro/voldelig mann med 🤮🤮🤮🤮muslimsk bakgrunn er muslim. En norsk mann som er utro er bare moderne. En voldelig norsk mann er gal Kvinner som mishandles av sin norske mann får støtte og sympati. Kvinner som mishandles av sin muslimske kjæreste "fikk som fortjent". Anonymkode: 0e51d...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #38 Skrevet 5. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan familien er sier mye om hva slags holdninger han har. Det er snakk om grunnleggende syn på blant annet kvinner (særlig vestlie kvinner) som ligger dypt i ryggmargen og kan ikke "avlæres". Ta en titt på alle Grooming-sakene i England, hvor familiene og miljøet til gjerningsmennene ikke synes de har gjort noe galt. Det er jentene som er skydige der de går rundt og frister menn. Rettsakene er blitt kalt rasistiske nettopp på grunn av deres grunnleggende syn på jenter. Anonymkode: 93dad...75e Det er sant det du skriver, men samtidig bør en ikke dømme en person pga. familien til vedkommende. Tenk hvis noen hadde gjort det samme mot deg? Men ja, det muslimske samfunnet har flere utfordringer, spesielt når det kommer til kvinner og homofile. De mer liberale burde ta til motmæle litt oftere. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i et samboerforhold med en liberal muslim. Svinekoteletter og lett alkohol har stått på menyen i sommer. Han er ikke «typisk muslim» = Midtøsten, men fra et sørasiatisk land. Han behandler meg pent. Når vi går ute så ser norske folk, enten diskré eller ikke, innvandrerfolk ser ikke like mye. Han og jeg går alltid sammen ute. Ytterst alene, men det er fordi jeg liker hans selskap. Jeg gjør alt av husarbeid, han gjør alt av utearbeid. Jeg er noe submissiv av natur og ser dermed null problemer med et slikt forhold. Jeg går i både shorts og kjoler, og lar gjerne han bestemme hvilke plagg jeg kan kjøpe. Han vil jeg skal se penest mulig ut, og det vil jeg jo selv og. Jeg regner med at alle menn vil det. Anonymkode: 59827...032 Denne mannen (eller skal jeg si gutten, siden han er ganske ung, like ung som meg) er fra Midtøsten, men han er veldig ordentlig. Høyt utdannet, er for likestilling, men samtidig er han konservativ på noen områder. Jeg er ganske redd for hvile reaksjoner jeg vil få fra venner og familie, tror ingen av de kan tro at jeg kan falle for noen som er så annerledes enn meg. Jeg er godt over gjennomsnittet hva gjelder utseende (ekkelt å skrive det, men sånn er det) og har avvist norske gutter som er populære, men det er likevel noe som gjør at jeg ikke faller for de mennene som sjekker meg opp. Men denne mannen, det er noe med han.... Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #39 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, Innvandrerbarn skrev: Etniske norske menn som har ons hver helg, og ligger rundt med flere kvinner via tinder er veldig ordentlig og redelig av seg? De fleste kvinner er interessert i et langvarig og eksklusivt forhold, men desverre så blir de bare brukt av norske menn som gir dem falske forhåpninger. Jøss, gresset var visst ikke noe grønnere på den andre siden..... De fleste etniske norske menn er ikke slik, det finnes mange ordentlig norske gutter, men jeg skjønner hva du vil fram til, en kan ikke dømme noen på den måten, slik det virker som at mange gjør med muslimske gutter. Anonymkode: 2807e...039
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #40 Skrevet 5. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du vite at han ikke er praktiserende mulism? Er da fullt mulig å falle for noen som ikke er muslim, trenger ikke å bety at han ikke praktiserer islam. Håper jo selvsagt at det du sier stemmer, men tviler. Anonymkode: 2807e...039 Det jeg sier stemmer. Anonymkode: ea4b0...33e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå