AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #1 Skrevet 3. august 2018 Jeg har funnet et veldig fint naturbilde i en avis som jeg kunne tenke meg å forstørre og henge på veggen. Fotografen er kreditert og er profesjonell fotograf. Er det helt teit å sende vedkommende en epost og spørre om det er mulig å få/kjøpe en digital kopi av bildet slik at jeg kan skrive ut og henge det på veggen? Hvor dyrt tror dere noe sånt kan være siden det er til privat og ikke kommersiell bruk. Anonymkode: c262a...ecd 1
Honey Dew Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 Ta en telefon til kunstneren og hør. Det er vanskelig å si hvilken pris han vil ha for bildet. Selger selv bilder og tar ca kr 1 000,- for et bilde i 20*30 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 En hver fotograf som brenner for yrket sitt vil bare bli glad om det finnes noen der ute som faktisk ER villig til å kjøpe bildene deres. Jeg synes du skal tørre å sende en melding om det, for det er sletttes ikke så teit som du tror. Anonymkode: 702f1...ac7 2
Miklo Velka Skrevet 3. august 2018 #4 Skrevet 3. august 2018 En digital kopi er det ikke sikkert du får, men burde ikke være noe problem å få kjøpe en print av det, med mindre han har solgt rettighetene til bildet. Er bare å sende en mail eller noe det, det tror jeg ikke det er noen fotografer som synes er negativt. Mye heller det enn at folk stjeler bilder uten å betale for de. 🙂 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå