Gå til innhold

Har du forsikra dine barn?

Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena

Link

Har du forsikra dine barn? "Svimlande" 20% sikrar sine barn. Dette sjokkerar meg faktisk! Hus, bil osv..men ikkje barna..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Vi har barne og ungdomsforsikring gjennom Sparebank1.

Helt enig: vi har forsikring på bil, hus, reise, oss og barna! :Nikke:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder forsikringer er det mange avarter ute og går.

Jeg har bl.a. blitt informert om at noen bare tar for seg død. Dette er noe de fleste barn vil ha liten glede av å bli forsikret mot.

Andre tar for seg invaliditet ved ulykker. Det er noe bedre. Men også ved slike uhelle er det en del forutsetninger ute og går.

Men svært få tar for seg invaliditet ved sykdom, noe som kansje er viktigste årsak til invaliditet for mange.

Mange forsikringsselskaper kvier seg vistnok for å ta sykdom med i avtalen ettersom det er vanskelig å avklare hvor utsatt barn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har forsikra begge de små. Har forsikring gjennom SpareBank 1. Den dekker også ved sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er barna forsikret, i likhet med oss selv, hus, bil og hund. Men grunnen til å forsikre er forskjellig. Ved varig sykdom og uførhet vil det være til stor hjelp å få utbetalt penger som kan bidra til å gjøre hverdagen enklere. Ved ektefelles død vil familieøkonomien bli helt snudd på hodet, så der er det virkelig på sin plass med utbetalingssum ved død. Men hva man skal med penger hvis man mister ett av sine barn, det har jeg ikke helt klart for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av forsikringene har såvidt jeg vet også blitt kritisert fordi det tar veldig lang tid før du får pengene utbetalt.

Slik at hvis du altså må ta deg fri for å pleie/reise utenlands og behandle eller hva det skulle være NÅ, så får du dekket disse utgiftene om 10 år osv.

Så det er lurt å sjekke og ikke bare å kjøpe av den første som ringer deg når du kommer hjem fra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som far til 2 sier, finnes det flere ulike forsikringer for barn, og det er viktig å få med at den også dekker sykdom.

Mange forsikringsselskap har gode "pakker" når det gjelder dette, og det er ikke min erfaring at de er skeptiske til å dekke sykdom i tillegg til ulykke.

Disse pakkene består ofte i en sum på inntil ca 1,5 mill, dvs det dekkes etter grad av uførhet.

Kun varig uførhet dekkes etter både sykdom og ulykke.

Disse "pakkene" gir også en sum (ca 160000 kr) til ombygging av hus, det gis dagpenger (til foreldrene) ved sykehusopphold over 15 dager, det dekker ekstra pleie osv. Husker ikke alt.

Når det gjelder å dødsforsikre barn, er dette fullt mulig, men disse "pakkene" tilbyr kun dekning til begravelse.

Og ja, mine barn er fullt forsikret med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leola

Ja, mine barn er forsikret i Nordenfjeldske. Forsikringen dekker følgende:

Forsikringen gir rett på utbetaling ved medisinsk invaliditet som følge av sykdom eller ulykke med inntil kr 1 500 000, livstruende kreft kr 250 000. Forsikringen kan også gi dekning ved behov for tekniske hjelpemidler, ombygging/tilpasning av bolig med inntil kr 200 000, behandlingsutgifter med inntil kr 100 000, kr 300 i dagpenger ved sykehusopphold utover 14, og dekning ved dødsfall på kr 60 000.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...