Gå til innhold

Trøtt og atter trøtt..

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, ja den siste mnd har jeg vært innmari trøtt, kan sovne når som helst på døgnet, ellers så har jeg antydning til hodepine på dagtid av og til, og er tørst nesten hele tiden, drikker ca 1,5 liter vann pr dag. Ellers så trener jeg 4 ganger i uka og har god appetitt.

MEN er litt bekymra. Har noen forslag til hva det kan være? jernmangel, stoffskifte, diabetes..???

Kanskje er det noen flere her ute som også har det slik? :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh.... du er ikke gravid, vel?!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe, nei det kan jeg ikke tenke meg, hadde mensen for en og en halv uke siden. denne tilstanden min har vært lengre enn som så.

Gjest totten
Skrevet

Jeg blir litt slik når jeg har jernmangel, men har også hatt B12 mangel og da gjorde jeg ikke annet enn å sove. Sov normalt om natta, og et para timer når jeg kom hjem om dagen, og så la jeg meg tidlig på kvelden igjen og var altid bare så trøtt at jeg kunne sove når tid som helst. Kankje du bør ta en tur til legen og sjekke blodet for vitamin og jernmangel. faktisk kan det være for mye jern også, min søster har det og beskriver det slik som du

Skrevet

sykelig opptak av jern i kroppen KAN det være ja. Det kalles hemorkomatose. Da er ferritin nivået i blodet over 50.- Behandlingen er da å tappe blod til nivået kommer under 50. Du må sannsynligvis tappe hver uke en stund, hvis den er veldih høy. Noen som har mange tusen

Skrevet

gå til legen og forlang å ta blodprøver. Da finner man det sikkert ut

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg tenkte også på diabetes!

Du ahr iallefall like symptomer! Men ta en tur til legen du!

Pam

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet

Hvis du er tørst, tisser mye og går ned i vekt i tillegg til trøttheten, kan det hende du har fått diabetes. Sjekk innom legen din RASKT!

Denne unormale tørsten og hyppige vannlatingen kan da bety at du har sukker i urinen. Hvis insulinproduksjonen plutselig slutter, er det nemlig ingenting som åpner cellene dine sånn at sukkeret kan bli omgjort til energi. I stedet flyter det rundt i blodet og kroppen kvitter seg med det gjennom urinen. Når kroppen ikke får energi gjennom karbohydrater, begynner den i krisetilstand å bryte ned fett, og du går kraftig ned i vekt. Etter noen uker kan det ende opp med syreforgiftig og diabetisk koma.

Jeg gikk til legen i fjor for samme problem, trodde jeg hadde lav blodprosent og jernmangel. Men legen kunne konstantere at det skyltes diabetes.

Det kan jo også være andre ting. Lavt stoffskifte, anemi e.l. La legen din ta flere blodprøver av deg, så finner dere det ut :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svarene, tror jeg skal ringe legen snart jeg :wink:

Skrevet

Nå ble jeg urolig etter det Chanela skrev. Tror jammen jeg skal ta meg en tur til legen selv. Uansett er det jo bedre å gjøre det så fort som mulig, selvom det er litt skremmende å skulle få svar på sånne prøver!

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet
Nå ble jeg urolig etter det Chanela skrev.

Oj! Var da ikke meningen å skremme noen :sjokk:

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Kanskje du er overtrent?

Syns også du drikker i minste laget med vann når du trener fire ganger i uka...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ups, nå rekker jeg ikke å dra til fastlegen min før påske pga reiser hjem fra studiebyen min, men er det noen som vet om det går an å få time hos en lege der? Er litt usikker pga fastlegeordningen.

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet

Hvis du føler deg skikkelig elendig, kan du sikkert det. Men er vel helst hvis det er akutt at folk uten fastlege slipper til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...