AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #1 Skrevet 3. august 2018 Kan jeg starte med 20 min? Er ikke lys i huden, men ikke brun heller. Får fort farge, og blir sjeldent rød, har lite føflekker. Fake tan ala selvbrunning osv orker jeg ikke. Anonymkode: 67b25...a86
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 I starten tok jeg 15 minutter sol i det sterkeste solariumet + at jeg brukte de kremene man kan kjøpe i automaten. Tok solarium lite men oftere for å stimulere pigmentene i starten, føler det er bedre enn å ta sol lenge men sjeldnere. Nå tar jeg sol 20-30 min i den sterkeste solariumssengen, selv om jeg er brun, men også oftere i stedet for å la det gå flere dager i mellom (som man sikkert heller skal). Føler jeg fikk fortere farge på denne måten, ved å konstant stimulere pigmentene litt og litt. Anonymkode: 3c1e3...918
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I starten tok jeg 15 minutter sol i det sterkeste solariumet + at jeg brukte de kremene man kan kjøpe i automaten. Tok solarium lite men oftere for å stimulere pigmentene i starten, føler det er bedre enn å ta sol lenge men sjeldnere. Nå tar jeg sol 20-30 min i den sterkeste solariumssengen, selv om jeg er brun, men også oftere i stedet for å la det gå flere dager i mellom (som man sikkert heller skal). Føler jeg fikk fortere farge på denne måten, ved å konstant stimulere pigmentene litt og litt. Anonymkode: 3c1e3...918 Aha. Men får du noe farge av å ta 15 min? Føler det er ganske lite ass. Anonymkode: 67b25...a86
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #4 Skrevet 3. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aha. Men får du noe farge av å ta 15 min? Føler det er ganske lite ass. Anonymkode: 67b25...a86 Jeg fikk farge ganske fort, fordi jeg tok sol lite men ofte + de kremene. Tok 3 dager på rad, ventet 2 dager, tok sol 2-3 dager på rad igjen. Etterhvert økte jeg tiden, men sluttet å bruke kremene fordi jeg fikk bra grunnlag. Ble ganske brun, så begynte jeg å sole meg ute i tillegg og ble brun sykt fort fordi jeg har stimulert pigmentene såppass mye i solarium. Nå tar jeg sol veldig sjelden, bare for å opprettholde fargen. Føler man får mer utbytte av å ta sol lengre hvis pigmentene er stimulerte først. Det er min logikk i alle fall haha. Alle kommenterer at jeg er jævlig tan, så må jo ha funket. Jeg er ganske lik som deg, jeg har en varm hudtone, så jeg var lys, men ikke hvit. Får farge passe fort og blir ikke rød. Anonymkode: 3c1e3...918
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #5 Skrevet 3. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk farge ganske fort, fordi jeg tok sol lite men ofte + de kremene. Tok 3 dager på rad, ventet 2 dager, tok sol 2-3 dager på rad igjen. Etterhvert økte jeg tiden, men sluttet å bruke kremene fordi jeg fikk bra grunnlag. Ble ganske brun, så begynte jeg å sole meg ute i tillegg og ble brun sykt fort fordi jeg har stimulert pigmentene såppass mye i solarium. Nå tar jeg sol veldig sjelden, bare for å opprettholde fargen. Føler man får mer utbytte av å ta sol lengre hvis pigmentene er stimulerte først. Det er min logikk i alle fall haha. Alle kommenterer at jeg er jævlig tan, så må jo ha funket. Jeg er ganske lik som deg, jeg har en varm hudtone, så jeg var lys, men ikke hvit. Får farge passe fort og blir ikke rød. Anonymkode: 3c1e3...918 Takker Men du tok ganske mye da? 2-3 ganger på rad flere uker er endel. Du hadde ikke frykt for å ta mye pga føflekker osv? Anonymkode: 67b25...a86
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #6 Skrevet 3. august 2018 Sånne som dere som koster staten millioner i året pga malignt melanom... Husk, dere får hudkreft av solarium, ingen unntak. Kan nok ta 30 år +, men den kommer. Anonymkode: dbf6c...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #7 Skrevet 3. august 2018 Funfact: i solarium er det hovedakelig UV-A stråler, den typen som gir rynker. Disse strålene gir heller ikke spesielt mye beskyttelse og grunnlag mot den ekte sola. Anonymkode: 1b3df...e4a 2
Yuumi Skrevet 3. august 2018 #8 Skrevet 3. august 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen av de som soler seg mye koster staten millioner i året pga malignt melanom... Husk, dere kan få hudkreft av solarium. Kan nok ta 30 år +, men den kommer kanskje, du vet aldri. Anonymkode: dbf6c...1eb Endret 3. august 2018 av Emblja
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #9 Skrevet 3. august 2018 3 minutter siden, Emblja said: Den kommer ikke "kanskje" den er garantert for folk som tar solarium. Les deg opp på nyere forskning. Noen dør kanskje før kreften utvikler seg, men den kommer Anonymkode: dbf6c...1eb
Yuumi Skrevet 3. august 2018 #10 Skrevet 3. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den kommer ikke "kanskje" den er garantert for folk som tar solarium. Les deg opp på nyere forskning. Noen dør kanskje før kreften utvikler seg, men den kommer Anonymkode: dbf6c...1eb Kanskje du kan vise til kilder? Med slike utsagn bør du det
Inwe Skrevet 3. august 2018 #11 Skrevet 3. august 2018 Jeg har nå vært hjemme på ferie en uke (bor i utlandet og der har tropevarmen først kommet nå) og gått i shorts og bikinitopp hver dag, er nå like brun som jeg ble etter en måned i Thailand. Hvorfor ikke bare sole ute?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #12 Skrevet 4. august 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånne som dere som koster staten millioner i året pga malignt melanom... Husk, dere får hudkreft av solarium, ingen unntak. Kan nok ta 30 år +, men den kommer. Anonymkode: dbf6c...1eb Alle får ikke det, men sjansen øker betydelig. Dette hos de som da er lyse med mange føflekker. Anonymkode: 67b25...a86
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #13 Skrevet 4. august 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Funfact: i solarium er det hovedakelig UV-A stråler, den typen som gir rynker. Disse strålene gir heller ikke spesielt mye beskyttelse og grunnlag mot den ekte sola. Anonymkode: 1b3df...e4a Ja, men alt med måte. Solarium gir og flere helsefordeler. Om du ikke blir solbrent, så skader det ikke å ta noen ganger året rundt. Anonymkode: 67b25...a86
Atea Skrevet 4. august 2018 #14 Skrevet 4. august 2018 23 hours ago, AnonymBruker said: Aha. Men får du noe farge av å ta 15 min? Føler det er ganske lite ass. Anonymkode: 67b25...a86 Tar ti-tolv minutter noen få ganger og får raskt farge selv om jeg er lys i huden. Annenhver eller hver tredje dag. Har du solt deg en dag i solarium svinner effekten 50 prosent etter en uke har jeg hørt. Men det er sjelden jeg legger meg i et solarium.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #15 Skrevet 4. august 2018 3 timer siden, Atea skrev: Tar ti-tolv minutter noen få ganger og får raskt farge selv om jeg er lys i huden. Annenhver eller hver tredje dag. Har du solt deg en dag i solarium svinner effekten 50 prosent etter en uke har jeg hørt. Men det er sjelden jeg legger meg i et solarium. Men er solarium like farlig som folk skal ha det til? Anonymkode: 67b25...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå