Gå til innhold

Tåler en vaskemaskin (9kilo) en dobbeltdyne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja. Spørsmålet står i tittelen. Jeg skal vaske dyna mi. Jeg er ikke hun som har blødd gjennom i en annen tråd, lager derfor egen for å ikke kuppe hennes. Jeg kom bare på at min burde vaskes, og lurer på om en vaskemaskin med kapasitet på 9 kilo kan takle en dobbeltdyne? Lappen er klippet av. Mamma synes det var lurt. 

Anonymkode: 123cd...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min klarer det fint. 

Tørking er et større problem. Fyllet har det med å klumpe seg. 

Så jeg tyner tørketrommelen til det ytterste, hiver inn i noen tennisballer, og lar den jobbe. Dyna blir så fin som ny. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min maskin som tar 8 kilo får rett og slett ikke plass til dobbeldyne (dun dersom det har noe å si). Mulig det hadde gått med en kilo kapasitet til, men jeg vet ikke... Det jeg tenker er at det fort kan bli tungt i trommelen da... Men jeg vet ikke... Jeg hadde garantert prøvd om jeg fikk lukket døra da jeg prøvde å stappe inn dyna 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, stan skrev:

Min klarer det fint. 

Tørking er et større problem. Fyllet har det med å klumpe seg. 

Så jeg tyner tørketrommelen til det ytterste, hiver inn i noen tennisballer, og lar den jobbe. Dyna blir så fin som ny. 

Er trommelen også 9 kilo? Jeg er bare veldig bekymret for at det skal bli for tungt og at hele maskina skal ta kvelden. Men den har jo et eget dyneprogram, så set skal vel gå. Bare litt kjedelig når jeg ikke vet hvor mye dyna veier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er trommelen også 9 kilo? Jeg er bare veldig bekymret for at det skal bli for tungt og at hele maskina skal ta kvelden. Men den har jo et eget dyneprogram, så set skal vel gå. Bare litt kjedelig når jeg ikke vet hvor mye dyna veier. 

Nei, tørketrommelen er 6 kg. Men den er gammel og god. Klager stygt, men gjør jobben. 

Det hjelper jo veldig om dyna ikke er søkkvåt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sentrifuger en ekstra omgang før du legger den i tørketrommelen. 

Anonymkode: dfaf4...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vei dyna? F eks ved å først veie deg selv på vekten, deretter deg med dyna i armene. Eller omvendt rekkefølge. Dynas vekt er differansen mellom de to tallene. 

Er den for tung, eller du ikke har vekt, kan du levere den på et renseri/vaskeri. De har større maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dyner er tynnere enn andre. Jeg kan vaske sommerdynen i maskina her, men ikke den vi bruker om vinteren. Den håndvaskes i badekaret. Dobbeltdyner, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...