Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har en bachelor fra BI i Øk/Ad fra før, og vil nå ta master.

Siden jeg er i full jobb, er jeg avhengig av å studere på deltid/nettstudie. Så vidt jeg kan se er det kun Høgskolen i Innlandet som tilbyr dette (ikke undersøkt andre høyskoler, men OsloMet har kun masterprogram på heltid - og for min del er Oslo og Innlandet mest aktuelt da jeg bor i Oslo og har slekt på Hamar). BI ble ikke aktuelt grunnet økonomi (i underkant av 250.000,- for en mastergrad).

Har et par spørsmål, og håper noen kan svare:
1) Finnes det andre skoler som tilbyr deltid/nett utenom Høgskolen i Innlandet og BI? 
2) Er en master i økonomi og ledelse fra Høgskolen i Innlandet en god master, vel ansett hos arbeidsgivere og lignende?
Lurer på om jeg med en master fra Høgskolen i Innlandet stiller vesentlig dårligere enn med en master fra BI? Er det verdt det å betale 250.000 for masteren fra BI i stede?

Har jo ikke tidligere noen erfaring med høgskolen i innlandet, men har gode erfaringer med BI.
Kanskje noen rekrutterere/ledere/studenter med noen av disse utdannelsene kan bistå meg litt her?

På forhånd tusen takk! :)

Anonymkode: 91040...04a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1) Finnes det andre skoler som tilbyr deltid/nett utenom Høgskolen i Innlandet og BI? 
Er nok ikke det. 

2) Er en master i økonomi og ledelse fra Høgskolen i Innlandet en god master, vel ansett hos arbeidsgivere og lignende?
Lurer på om jeg med en master fra Høgskolen i Innlandet stiller vesentlig dårligere enn med en master fra BI? Er det verdt det å betale 250.000 for masteren fra BI i stede?

Det er en god master. Master fra Høgskolen Innlandet dekker læreplanmålene akkurat som fra BI, og utdanningen er like god. Den viktige forskjellen på de to studiestedene er om du vil spare deg for kr 250.000,-.

Anonymkode: 061fb...225

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at utdanningene dekker læreplanene likt er en ting. En annen ting er hvem du skal søke jobb hos.

Mange anerkjente arbeidsgivere markedsfører seg direkte mot BI og NHH.
De ansetter de beste de finner der først før de søker andre steder. De tror vel av en eller annen grunn at det er her de beste studentene finnes? Det kan nok stemme at majoriteten av de mest motiverte studentene starter der og at de dermed har størst sannsynlighet å finne dem på disse skolene.

Har ikke master derfra selv, men synes det er et viktig punkt å ha med i vurderingen. 

Anonymkode: f746b...1ec

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer også Høgskolen i Innlandet . Noen med erfaringer fra HINN ?

Anonymkode: 5aeaf...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Kan erfaringsbasert master i strategisk ledelse og økonomi (MBA) ved UIT være et alternativ? Samlingsbasert, men uten obligatorisk oppmøte og man kan absolutt droppe de få samlingene som er og følge alt via nett.

Anonymkode: 420c4...c12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan erfaringsbasert master i strategisk ledelse og økonomi (MBA) ved UIT være et alternativ? Samlingsbasert, men uten obligatorisk oppmøte og man kan absolutt droppe de få samlingene som er og følge alt via nett.

Anonymkode: 420c4...c12

Slik jeg forstår det, den MBA fra UIT passer for noen som ikke har økonomiske bakgrunn, og det ser ikke så spennende ut. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer også Høgskolen i Innlandet . Noen med erfaringer fra HINN ?

Jeg har tatt master der. Syns det var arbeidskrevende, men gikk greit. Hva spesifikt lurer du på?

Anonymkode: a0a02...5ac

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt master der. Syns det var arbeidskrevende, men gikk greit. Hva spesifikt lurer du på?

Samme spørsmål som Ts

Lurer på om jeg med en master fra Høgskolen i Innlandet stiller vesentlig dårligere enn med en master fra BI?

AnonymBruker
Skrevet
På 23.7.2020 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Samme spørsmål som Ts

Lurer på om jeg med en master fra Høgskolen i Innlandet stiller vesentlig dårligere enn med en master fra BI?

Jeg er kanskje ikke den rette til å svare på det da jeg bor utenfor storbyene, der det ikke er så mange med master.

Jeg har vært på noen intervjuer og byttet jobb en gang etter jeg var ferdig utdannet og har ikke fått noen bemerkninger om hvorfor jeg ikke fikk BI (eller NHH for den del). Man får jo siviløkonomgraden uansett.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...