AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #1 Skrevet 3. august 2018 Hei, jeg har hørt at neemolje skal være nyttig i bekjempelsen og ved forebygging av spinnmidd og andre skadedyr. Noen som vet hvor man kan få tak i det? Jeg ser at de har det på Solheim gartneri, men jeg tenkte å høre om det er noen som vet om det er mulig å oppdrive et sted i Oslo-området før jeg eventuelt bestiller på nett. Jeg har sjekket Plantasjen, Mester Grønn og Hageland, men ingen av dem har dette eller lignende produkter. Hvis du har andre gode råd for å bli kvitt spinnmidd setter jeg veldig pris på det. Har forsøkt en egenlaget mikstur, men det tar nok en stund før jeg får sett resultatet. På forhånd tusen takk for svar. -L Anonymkode: 60ab0...283
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 Min venninne bor i Kenya hvor Neemtrær vokser overalt og hun tar alltid med til meg når hun kommer til Norge. Hun har alltid mye plass i kofferten på vei hjem, så hun kan sikkert settes i kontakt med deg hvis du vil ha men det er vel begynnelsen av november neste gang hun kommer Anonymkode: 95395...62f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 Det hjelper ganske bra å dusje daglig med vann, om ikke angrepet har kommet for langt. Å sette en transparent plastpose over planten, med noen luftehull, hjelper også. Det øker luftfuktigheten, og spinnmidd liker tørr luft. Har jeg fått spinnmidd på en plante, bruker jeg først luseknekker, og så dusjing med vann videre. Er angrepet virkelig ille, er det etter min erfaring nødvendig å klippe ned planten. Anonymkode: 97ec1...c29
skrue Skrevet 3. august 2018 #4 Skrevet 3. august 2018 Spinnmidd er vel det jeg frykter mest både inne og ute. De vil ha det varmt og tørt så det motsatte er å foretrekke. I fjor satte jeg planter ut tidlig i mai i kaldt og surt vær. De hadde da mistet nesten alt av blader men kom seg etter noen uker. Jeg har forøvrig merket meg at pelargonia ikke ser ut til å være likt av spinnmidd.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Hei, ts her. Tusen takk for svar. Det verdsettes:) Anonymkode: 60ab0...283
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå