Gå til innhold

Du som reiser/har reist alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37 år, og har aldri reist på ferie alene, men kunne tenkt å prøve det ut. Er singel, og det er ikke alltid det passer for vennene mine å reise med meg. Jeg er fink til å orientere- og aktivisere meg selv, og trives godt i mitt eget selskap. Likevel ser jeg for meg at det kan bli ensomt, feks på kveldene. Hvordan kommer dere i kontakt med lokale/andre reisende? Venner som reiser alene bruker Tinder til dette, men jeg er litt skeptisk, og syns jeg er for gammel for sånt...(?) 

Tenker en langhelg i en Europeisk storby til høsten. 

Tips? 

Anonymkode: efd0d...77b

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg er like gammel som deg og har gjort reise alene siden studenøkonomien tillot det for mange år siden. Jeg er også en selvdrevet turist som lett fyller tiden. Jeg pleier å ha med meg masse bøker, og se hva som skjer. Jeg har aldri følt meg ensom på reise, faktisk! 

Når jeg er på reise er det alltid folk som starter å skravle med meg utav det blå, allerede på flyplassen. Jeg må se forferdelig omgjengelig ut, noe jeg selvfølgelig ikke er. Jeg har aldri brukt Tinder selv, og jeg ser for meg at jeg ikke kommer til å gjøre det. 

Det jeg har brukt litt av, men ikke mye, er Couchsurfing. Det er ingen "aldersgrense" der, men det er klart hovedvekten er på folk i 20-årene. De har ikke kun en løsning for å overnatte hos andre, men også en app-løsning for å finne reisende på samme destinasjon som deg, som vil møtes bare for en kaffe, et museum eller andre definerte aktiviteter. Så jeg anbefaler nok å prøve det for å se om det er noe for deg. 

Det lønner seg også å tenke over reisemål. Etter min mening er f.eks. London et sted man drar for å bli glemt. Det er så lett å reise alene der, fordi de fleste ikke legger merke til deg. Hvis du heller vil ha et reisemål der du ikke kan gå inn døren på en pub uten å få nye venner, er f.eks. Irland verdt å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Tinder fort kan mistolkes av de du evt. treffer, dersom du selv ikke er ute etter å hooke opp med noen eller flørte. Jeg har aldri prøvd det når jeg har reist alene, og hadde vært litt skeptisk. Jeg hadde tatt med meg en bok eller noe slikt som du kan lese i når du spiser middag eller er alene. Ellers synes jeg det sjelden er noe problem å fylle tiden på dagtid, enten jeg bare slapper av på stranden eller går på sightseeing osv.

Dersom du helst ønsker å treffe andre er det jo et alternativ å reise på gruppetur. Da treffer du jo mange andre likesinnede,som også vil møte nye mennesker.

Eller du kan ta en dag eller to på utflukt, og så møter du gjerne andre som er alene sånn som deg, og så kan dere gjerne finne på noe sammen andre dager i ferien.

Anonymkode: 27e6b...581

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter Couchsurfing for å møte folk - Tinder vil kunne misforstås for hookups, hvorav couchsurfing er veldig casual! :) Fått mange gode venner takket være den nettsiden. 

Ellers kan jeg legge til at jeg alltid reiser alene, jeg foretrekker det. Jeg er en sosial introvert; elsker å bli kjent med nye mennesker, men jeg må gjøre det på mine premisser. Når jeg trenger alenetid trenger jeg det SÅRT og helst med det samme. 

Ta med en pocketbok som ikke er tung å ha i veska og den har du med deg hvorenn du går. Da kan du spise lunsj/middag/drikke kaffe mens du leser uten å føle på savnet etter noen. Eller bare se på mennesker som går forbi, det synes jeg er minst like underholdende :) 

Anonymkode: b048c...bd4

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 37 år, og har aldri reist på ferie alene, men kunne tenkt å prøve det ut. Er singel, og det er ikke alltid det passer for vennene mine å reise med meg. Jeg er fink til å orientere- og aktivisere meg selv, og trives godt i mitt eget selskap. Likevel ser jeg for meg at det kan bli ensomt, feks på kveldene. Hvordan kommer dere i kontakt med lokale/andre reisende?

Anonymkode: efd0d...77b

Jeg trives også i mitt eget selskap, dermed har jeg ikke noe stort behov for å komme i kontakt med andre reisende. Prøver aldri på det aktivt, men det hender jo man kommer i snakk med noen tilfeldig. Alltid interessant å snakke med turister fra andre land, men det er altså ikke noe jeg jakter på. 

Anonymkode: 32071...46a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...