Gå til innhold

Nesten tette rør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så utrolig lei, er veldig nøye på å ikke få så mye som et hårstrå nedi vasken men vannet renner ned veldig sakte uansett. Har nå brukt 2 flasker med avløpsåpner (sånn jif som er flytende), og det er ikke noe forskjell. Lot det virke i 20 minutter.

Har vasket vannlåsen eller hva det heter (det man skrur fra hverandre under vasken), og den var helt tom og ren.

Er det noe annet jeg kan gjøre?

Anonymkode: 0aad5...11e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp skikkelig middel. 

De selger mudin på clas Ohlson. 

Anonymkode: 2979d...fa4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøp skikkelig middel. 

De selger mudin på clas Ohlson. 

Takk for svar, har ikke noe clas ohlson i nærheten og ser de kun selger den i butikk og ikke på nett :( Andre tips?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, har ikke noe clas ohlson i nærheten og ser de kun selger den i butikk og ikke på nett :( Andre tips?

De fleste rørleggere har det. 

AnonymBruker
Skrevet

under vawken er det vannløs, skru opp den å rens

Anonymkode: 5df75...bb0

Skrevet

Du bør kanskje ha inn fagfolk for å vurdere tilstanden på rørene generelt. Hvis avløpsåpner ikke fungerer, så kan det være forsteininger eller andre blokkeringer (annet sted enn vannlås), det kan være feil helning på rørene, etc. 

Forstår det sånn at dette er vasken på badet - har du samme problem med andre avløp i huset?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

under vawken er det vannløs, skru opp den å rens

Anonymkode: 5df75...bb0

Skrev i HI at det er gjort, og den var helt ren.

2 minutter siden, Zzyzx said:

Forstår det sånn at dette er vasken på badet - har du samme problem med andre avløp i huset?

Er bare en liten leilighet jeg leier, vasken på kjøkkenet og dusjen er helt fin.

Prøvde å stikke en sånn metalltråd lenger inn men ingen motstand, så skjønner ikke hva det kan være. Er student så har ikke råd til å leie inn rørlegger og slike ting. Sa i fra til huseier som kom og så men han mente det var helt fint. Da jeg flyttet inn i høst kunne jeg sette springen på maks, og det rant fint etter, nå kan jeg bare ha en tynn stråle og så legger vannet seg i vasken.

Har vært flink til å rense slukene og vannlåser (ca en gang i måneden) så skjønner ikke hva det kan være.

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært flink til å rense slukene og vannlåser (ca en gang i måneden) så skjønner ikke hva det kan være.

Du er flink du 😉 jeg er rørlegger å gjør det kun ved behov på hjemmebane,

Du skriver du leier, å rense sluker, etc er greit, men må du leie inn rørlegger er det huseiers ansvar 

Anonymkode: 2e2e3...8ec

• Liker 2
Skrevet

Rørlegger skal huseier betale for, ellers får du mudin på europris, Jernia, byggevarerforretninger, clasern, coop xtra har jeg sett også har det. 

• Liker 1
Skrevet

Mudin som de andre her skriver er gull, aldri mer jiff eller Plumbo hos oss. Du får kjøpt det på flere butikker. La det virke over natten, før du skyller med kokvarmt vann 😀 lykke til !

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er bare en liten leilighet jeg leier, vasken på kjøkkenet og dusjen er helt fin.

Det er huseiers ansvar, om dere må ha rørlegger så er det huseier som skal betale. Men huseier må være den som bestiller rørlegger, ikke du. Du må ha en åpen dialog med huseier, gi beskjed når dette er et problem, om det blir verre etc

Anonymkode: 25e09...f18

AnonymBruker
Skrevet

Renner det tregt om vannlåsen er av? , det kan sette seg mye hår og dritt under sluken. 

Kok opp en stor kjele med vann og tøm nedi.. 

Anonymkode: 864b7...27e

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er huseiers ansvar, om dere må ha rørlegger så er det huseier som skal betale. Men huseier må være den som bestiller rørlegger, ikke du. Du må ha en åpen dialog med huseier, gi beskjed når dette er et problem, om det blir verre etc

Anonymkode: 25e09...f18

Som sagt har han vært her og han mente det ikke var noe problem. Jeg er uenig, han bryr seg ikke.

Renner det tregt om vannlåsen er av? , det kan sette seg mye hår og dritt under sluken. 

Kok opp en stor kjele med vann og tøm nedi.. 

Hva mener du? vannlåsen og så langt jeg kommer er helt rent. Om jeg tar den av renner vannet rett i bøtta 😛 tror ikke jeg forstår hva du mener.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så utrolig lei, er veldig nøye på å ikke få så mye som et hårstrå nedi vasken men vannet renner ned veldig sakte uansett. Har nå brukt 2 flasker med avløpsåpner (sånn jif som er flytende), og det er ikke noe forskjell. Lot det virke i 20 minutter.

Har vasket vannlåsen eller hva det heter (det man skrur fra hverandre under vasken), og den var helt tom og ren.

Du har gjort rett så langt du kommer. Men, om røret videre etter vannlåsen går inn i vegg, kan det ligge igjen såperester det som er stivnet. Prøv Mudin som det sies over her, og la den virke ei stund. Kok opp en stor kjele vann og tøm i vasken. Plumbo styrer du unna!

Skrevet

Jeg har erfart at noen ganger hjelper det å la varmtvannet renne en stund.. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøver med varmt vann nå, da jeg ikke har mulighet til å få tak i Mudin før senere i uka :)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finn frem høytrykkssyleren og spyl rørene/ring pappa.  Flytende tull og tøys hjelper ikke å tømme nedi. Finn teskten fra tv der de tester det som selges som avløpsåpner, så ser du at de er bare tull når det er tett. 

Når det er tett etter vannlåsen så nytter det ikke å stappe mer nedi vasken. 

Forbeygging er viktig. Ikke putt hva som helst i basken, når den er fikset igjen.

Anonymkode: 426b9...ae7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Finn frem høytrykkssyleren og spyl rørene/ring pappa.  Flytende tull og tøys hjelper ikke å tømme nedi. Finn teskten fra tv der de tester det som selges som avløpsåpner, så ser du at de er bare tull når det er tett. 

Forbeygging er viktig. Ikke putt hva som helst i basken, når den er fikset igjen.

Høytrykkspyler ja, hadde vært gøy å sett deg da😂😂 Vær bare klar over at, skulle det tette seg nettop fordi du bruker den, hvor kommer vannet da? Det blir neppe borte den veien det skulle

Anonymkode: c33f8...d6a

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Leste du i det hele tatt tråden? Har ikke hatt noe i vasken, om det havner hårstrå i vasken eller en klump tannkrem tar jeg det bort før jeg skyller.

Har ingen høytrykksspyler og vet ikke helt hva pappa skal kunne gjøre som jeg ikke allerede har gjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange ganger brukt høytrykkspyler på delvis tette rør. Synd du ikke har vært og sett meg, fordi det er høytrykkspyler de bruker når de kommer med helt tette rør også, men da med svære biler og ikke høytrykksspyleren fra Katcher til hjemmebruk. 

Man kobler da fra vannlåsen og bruker riktig munnstykke på høytrykkspylereren og setter munnstykket inn i røråpningen. Går helt utmerket også for voksne kvinner å gjøre den "grisejobben".

Og for ordens skyld all dritten kommer da ut i hovedrøret som er større diameter på enn røret ut til hovedrøret. 

Noen ganger er det faktisk en fordel å vokse opp med en forelder som var rørlegger i sone unge år. :jolie:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leste du i det hele tatt tråden? Har ikke hatt noe i vasken, om det havner hårstrå i vasken eller en klump tannkrem tar jeg det bort før jeg skyller.

Har ingen høytrykksspyler og vet ikke helt hva pappa skal kunne gjøre som jeg ikke allerede har gjort.

Ja, jeg leste hele tråden, tenk :sukk: ungdommen av i dag! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...