Gå til innhold

Kan veninne bruke min brikke på treningssenteret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Studerer til høsten og får i den sammenheng tilbud på et av treningssenterene i byen. Jeg har aldri vært der selv og trener generellt bare hjemme hvor ingen kan se meg. Nå vurderer jeg å benytte meg av dette tilbudet, men jeg lurer på om andre (for eksempel ei veninne) kan bruke adgangsbrikken min de dagene jeg ikke gjør det?

Er det noen som kontrollerer at den stemmer med den som bruker det?

Anonymkode: d088d...1da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke venninnen din kjøpe adgangsbrikke selv og dere trene sammen? Det er jo en grunn til at brikken er personlig. Hos oss tas det jevnlige kontroller.

Anonymkode: 77854...faa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte bare siden jeg neppe kommer til å gå hver dag og hun har svært dårlig råd.. virker som en grei løsning, men hvis de kontrollerer så går ikke det.

Gjest Cocosa
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte bare siden jeg neppe kommer til å gå hver dag og hun har svært dårlig råd.. virker som en grei løsning, men hvis de kontrollerer så går ikke det.

Det er vel «ingen» som trener hver dag. Tenk om alle skulle tenkt sånn, på bussen, trening osv. Det koster å opprettholde et bra tilbud til medlemmene sine. Synes det er trist du tenker det virker som en bra løsning.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kontrolleres stadig vekk på mitt senter også. Tror man får bot/utestengelse av å holde på sånn.

Anonymkode: 95995...67e

Skrevet (endret)

Det er stjeling. Jeg forstår det er fristende, men det er ikke greit selv om man har dårlig råd. Stjeler venninnen din mat i butikken også? 

Endret av Måbarefåsiat...
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du tenker at dette virker som en grei løsning, så lurer jeg på hvilke verdier du har. Mener ikke å være slem mot deg, men det du foreslår er jo som å stjele, og det er det vel få som synes er greit. Kan vel sammenlignes med å snike på bussen, hvor mange tenker at så lenge det ikke oppdages så er det ikke noe problem for MEG. Men du er en del av et samfunn som skal fungere, og hvordan hadde det blitt om alle tenkte slik?

Anonymkode: 2b2d1...9ad

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg så for meg at dette ble mere som å låne busskortet til noen. Tenkte ikke på det som stjeling. Jeg regner med jeg hadde brukt det ca 2-3 ganger i måneden. Kanskje til og med bare den første måneden (vi får tilbud om 6 måneder til redusert pris), siden jeg er ukomfortabel med treningssentere.

Hun kommer ikke til å betale 500 kr i måneden bare for å trene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er stjeling, og hvis dere blir tatt blir du mest sannsynlig kastet ut av senteret.

Anonymkode: a6968...d94

Gjest Cocosa
Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg så for meg at dette ble mere som å låne busskortet til noen.

Du vet at det heller ikke er lov? 🤔

Tenkte ikke på det som stjeling. Jeg regner med jeg hadde brukt det ca 2-3 ganger i måneden. Kanskje til og med bare den første måneden

Nei, så la vær da 🙄

Endret av Cocosa
Skrevet
2 minutter siden, Cocosa skrev:

Ok, jeg så for meg at dette ble mere som å låne busskortet til noen.

Du vet at det heller ikke er lov? 🤔

Det er fullt lovlig i Oslo ihvertfall :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er fullt lovlig i Oslo ihvertfall :)

Ikke personlige busskort som for eksempel studentkort:) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke personlige busskort som for eksempel studentkort:) 

Nei det kan godt være. Men vanlig kort kan lånes bort 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, solmåneogstjerner said:

Nei det kan godt være. Men vanlig kort kan lånes bort 

Ja, og et treningskort er et personlig kort.... Åpenbart! Så det er overhodet ikke relevant at det er lov til å låne (bort) upersonlige kort!

• Liker 3
Skrevet

Busskort, treningskort, studentkort... De er personlige og det er stjeling å la andre bruke dem. Ja, de fleste ganger kan det gå uten bot, men veldig kjipt den dagen du havner i kontrollen med en annen sitt kort og får bot for det. 

Det kan sammenliknes med å kjøre for fort; 90 % av tiden går det bra, 10 % av tiden må du punge ut 5000,- fordi politiet gjemte seg i veikanten den dagen. 

Skal du bare trene 2-3 ganger i mnd. og har dårlig råd, vil jeg anbefale stuegulvet og marka heller enn treningssenter. Skal det lønne seg med senter, bør du nok være der oftere... 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og et treningskort er et personlig kort.... Åpenbart! Så det er overhodet ikke relevant at det er lov til å låne (bort) upersonlige kort!

Helt enig i det. Jeg bare påpekte at (noen) busskort kan lånes bort 😊

Skrevet

Spørs helt på gymmet, jeg har trent på steder der jeg kan låne ut kortet mitt og steder jeg ikke kan det. Stort sett kan man ikke det. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg så for meg at dette ble mere som å låne busskortet til noen. Tenkte ikke på det som stjeling. Jeg regner med jeg hadde brukt det ca 2-3 ganger i måneden. Kanskje til og med bare den første måneden (vi får tilbud om 6 måneder til redusert pris), siden jeg er ukomfortabel med treningssentere.

Du må lese avtalevilkåerene for medlemskapet ditt for å finne ut av om kortet er personlig eller ikke. Noen steder er et kort personlige, andre steder ikke. Det er ingen fasit. Selskapet du har kjøpt det av bestemmer. 

2 timer siden, Grønn te skrev:

Busskort, treningskort, studentkort... De er personlige og det er stjeling å la andre bruke dem. Ja, de fleste ganger kan det gå uten bot, men veldig kjipt den dagen du havner i kontrollen med en annen sitt kort og får bot for det. 

Det kan sammenliknes med å kjøre for fort; 90 % av tiden går det bra, 10 % av tiden må du punge ut 5000,- fordi politiet gjemte seg i veikanten den dagen. 

Skal du bare trene 2-3 ganger i mnd. og har dårlig råd, vil jeg anbefale stuegulvet og marka heller enn treningssenter. Skal det lønne seg med senter, bør du nok være der oftere... 

Periodekortene hos atb er ikke personlige. Det kan lånes ut til hvem som helst som oppfyller kravene for å bruke det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, penny_ skrev:

Du må lese avtalevilkåerene for medlemskapet ditt for å finne ut av om kortet er personlig eller ikke. Noen steder er et kort personlige, andre steder ikke. Det er ingen fasit. Selskapet du har kjøpt det av bestemmer. 

Periodekortene hos atb er ikke personlige. Det kan lånes ut til hvem som helst som oppfyller kravene for å bruke det. 

Periodekortene på bussen har gått helt fint å låne/låne bort. Bussjåførene har til og med vært klar over det i flere av tilfellene.

Jeg sjekker opp hva det står i avtalen :).

Skrevet

Lastebilsjåfører låner sjåførkort (kort som registrer kjøring) til feks sjåfør som er sykemeldt og ikke kan kjøre, men blir de tatt vanker det stor bot :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...