AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #1 Skrevet 3. august 2018 Er nok dessverre mer som mamma. Samvittighetsfull, litt sjenert, forsiktig og er redd for hva andre tenker. Får fort dårlig samvittighet og tror ofte det er jeg som har skylden for ting. Men så er det likevel mennesker, som kan være voldelige i fylla mot vennene sine, partneren sin, mobbe folk med handicap eller som ikke har det bra, stjele osv... disse kan være godt likt som bare det. så jeg tror egentlig ikke det ligger i hvor snill du er. Min erfaring er i hvertfal at om du er snill, ikke tar "ekstra betalt" , tar lite plass og ikke vil virke storkrevende så blir du utstøtt eller utnyttet. Anonymkode: 295b2...fdb 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 Slik personlighet du har (jeg og) var mer verdsatt før i tiden, da skulle man være dannet og det innebar å være beskjeden og følge sosiale regler. Vi har fortsatt noe av dette som ideal ved barneoppdragelse og derfor kan de av oss som følger disse normene få en overraskelse når vi ser at verden ikke er slik i praksis. Det at samfunnet aksepterer alle mennesker og deres valg og væremåte medfører at man samtidig aksepterer det meste av oppførsel. De med albuer kommer seg lenger og det eneste som gjelder er å være utadvendt, til og med hvis det er falskt. Anonymkode: a0e25...672
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik personlighet du har (jeg og) var mer verdsatt før i tiden, da skulle man være dannet og det innebar å være beskjeden og følge sosiale regler. Vi har fortsatt noe av dette som ideal ved barneoppdragelse og derfor kan de av oss som følger disse normene få en overraskelse når vi ser at verden ikke er slik i praksis. Det at samfunnet aksepterer alle mennesker og deres valg og væremåte medfører at man samtidig aksepterer det meste av oppførsel. De med albuer kommer seg lenger og det eneste som gjelder er å være utadvendt, til og med hvis det er falskt. Anonymkode: a0e25...672 Huff ja. Kan det ha sammenheng med at vi kanskje er oppvokst i bygd og? Jeg er oppvokst i en kjempe isolert bygd, og bestemor og mamma har begge vært svært forsiktige typer. Men det er da mange i bygda som ikke er sjenerte. Anonymkode: 295b2...fdb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #4 Skrevet 3. august 2018 Ja dessverre så blir man bare utnyttet for å være snill idag. Jeg er den venninna alle skal prate med når de har problemer fordi jeg har levd et liv til en 80 åring selvom jeg er rundt 30 (Og da mener jeg at jeg har gjort meg ganske mange flere erfaringer på godt og vondt enn de fleste jevnaldrende) og da er jeg god å prate med og til å gi råd, men da jeg opplevde ille ting så var de virkelig ikke der på samme måte. De jentene som et populære og ettertraktet idag er jo de som behandler kjæresten sin dårlig,er masete,kontrollerende og bitchy, allikavel har de en hale av menn etter seg. Menn sier at de vil ha en snill og søt jente, men hvilken sannhet ligger egentlig i det? Man trenger ikke bli slem, men kanskje heller si nei oftere og ikke alltid bry seg om andres følelser hele tiden. Man ofrer seg selv for andre og får aldri noe igjen. Jeg er singel og kommer nok til å forbli singel. I de forholdene jeg har vært i, var jeg snill og maste aldri,tok alltid hensyn til mannen...fikk høre at jeg var perfekt,allikavel var de utro fordi jeg ikke kontrollerte dem og de antok da at det var fritt frem til å gjøre hva de ville. Om jeg skal inn i et forhold i fremtiden så skal jeg faktisk bli en sånn som maser i ny og ne. En som blir sur fordi han skal på guttetur og som er irritert på et eller annet, men selvfølgelig uten å si hva. Det er jo da mannen forguder deg og gjør alt for deg. Omvendt så bare bruker de deg. Anonymkode: 0253d...3d1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå