Gå til innhold

Redsel for å inngå et forhold uten riktige følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i kontakt med en/ei for tida. Vedkommende er en veldig bra person og har mange av verdiene jeg ser i en person av det motsatte kjønn.

Det har ikke gått så lang tid enda, og ikke flere treff en kanskje syv, eller åtte. Arenaen vi kom i kontakt på var nettet, og har derfor hatt kontakt en stund før vi traff hverandre. Snapchat, telefon osv.

Kanskje har jeg en feilslått illusjon om at forelskelsen skal treffe, og må treffe, med en gang og hardt. Det stemmer sikkert ikke, men jeg sliter med tålmodigheten og tenker "dette er kanskje ikke meningen"

Sliter også med å føle den store fysiske tiltrekningen til vedkommende, samt det er flere områder jeg er usikker på med vedkommende. Viktige ting.

I tillegg lever vi veldig forskjellige liv og daten har et travlere liv enn meg, og en del større ambisjoner i karriereveien.

Jeg føler minusene er flere enn plussene, når jeg vurderer fremtiden.

Har tidligere inngått forhold uten ordentlige følelser, og det gikk ikke bra. Det må ikke skje igjen. Samtidig er jeg ikke flink nok til å ta hensynløse og "kalde" avgjørelser.

Jeg vil fremdeles gi det noe tid til. Personen er virkelig for bra til at jeg vil gi slipp, samtidig så fortjener denne personen min fulle ærlighet.

Huff, dating er veldig vanskelig.. Noen som har tanker?

Anonymkode: b32f1...10c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet treffer som regel ikke hardt, den kommer gjerne snikende over tid. Det høres ut som dere har noe bra på gang. Jeg tenker du burde avklare for den du dater at du vil ta ting sakte. Gjør romantiske og hyggelige ting sammen, så kan det fort skje at du plutselig innser at du er forelsket i vedkommende.

Med min eksmann var det sånn. Jeg likte ikke utseendet hans i det hele tatt før vi ble sammen. Vi bare hang sammen som venner faktisk. Så plutselig en dag fant jeg ut at kjærligheten min for han hadde kommet snikende. Det innså jeg ikke før jeg holdt på å miste han. Han ble mitt livs store kjærlighet. Åh, den kjærligheten. Jeg pleier ikke savne han til daglig lengre, men det gnager i hjertet når jeg forteller om det, selv om det er flere år siden han gikk bort. Jeg tror ikke jeg vil elske noen på samme måte igjen. Bare jeg kunne kost med det myke skjegget en gang til. 

Gi kjærligheten en sjanse, så kan den bli større enn du noen gang har opplevd. 

Anonymkode: 1dcb8...48c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjærlighet treffer som regel ikke hardt, den kommer gjerne snikende over tid. Det høres ut som dere har noe bra på gang. Jeg tenker du burde avklare for den du dater at du vil ta ting sakte. Gjør romantiske og hyggelige ting sammen, så kan det fort skje at du plutselig innser at du er forelsket i vedkommende.

Med min eksmann var det sånn. Jeg likte ikke utseendet hans i det hele tatt før vi ble sammen. Vi bare hang sammen som venner faktisk. Så plutselig en dag fant jeg ut at kjærligheten min for han hadde kommet snikende. Det innså jeg ikke før jeg holdt på å miste han. Han ble mitt livs store kjærlighet. Åh, den kjærligheten. Jeg pleier ikke savne han til daglig lengre, men det gnager i hjertet når jeg forteller om det, selv om det er flere år siden han gikk bort. Jeg tror ikke jeg vil elske noen på samme måte igjen. Bare jeg kunne kost med det myke skjegget en gang til. 

Gi kjærligheten en sjanse, så kan den bli større enn du noen gang har opplevd. 

Flott å høre! Trist at han har gått bort🙁

Det er bare det at ting gjør selve datingen litt vanskelig. H*n er mye opptatt, både privat og jobbmessig, mens jeg har mye fritid. Vi har bare hengt sammen de gangen vi har treffes. Og vi har hatt sex. 

Og jeg merker at visse ting ved personligheten irriterer meg av og til. Får dårlig samvittighet av det, for personen er jo alltid velmenende.

Jeg føler heller ikke det store savnet, selv om det går uker mellom treff. Noe mangler, og det stresser meg. Bør jeg gå, eller fortsette..

Et annet dilemma er barn. Det er veldig viktig her. Daten har barn fra før og kan ikke få flere, mens jeg er barnløs og vil ha barn..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du dater dette mennesket i det hele tatt. Det eneste som teller opp er jo av vedkommende "er et godt parti" i dine øyne. Og det virker jo relativt sykelig. Litt som at mora di hadde valgt ut vedkommende for deg og sagt at "hen er passende". Det er liksom følelser forhold skal handle om, og du vet jo fra før at det er veldig dårlig idé å gå inn i noe uten følelser, så hvorfor tulle med det samme om igjen og om igjen? Du kommer jo bare til å såre denne personen, før eller senere. Så dropp det heller nå, før den personen forelsker seg i deg. 

Anonymkode: 7521c...8c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du dater dette mennesket i det hele tatt. Det eneste som teller opp er jo av vedkommende "er et godt parti" i dine øyne. Og det virker jo relativt sykelig. Litt som at mora di hadde valgt ut vedkommende for deg og sagt at "hen er passende". Det er liksom følelser forhold skal handle om, og du vet jo fra før at det er veldig dårlig idé å gå inn i noe uten følelser, så hvorfor tulle med det samme om igjen og om igjen? Du kommer jo bare til å såre denne personen, før eller senere. Så dropp det heller nå, før den personen forelsker seg i deg. 

Jeg går jo ikke inn i forhold uten følelser, vi har truffet hverandre mindre enn ti ganger. Over tre måneders tid. Kan ikke følelser utvikle seg over lenger tid?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det egentlig du forventer at noen skal føle etter så kort tid? Det er ikke alle som får følelser tvert for andre. For noen tar det flere måneder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...