AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Lurer på om noen kan hjelpe meg litt? Har søkt studie til høsten som krever politiattest, men jeg får hele tiden avslag på søknaden grunnet manglende dokumentasjon! Nå sist var det at jeg må vise til hvilken lovhjemmel politiattesten skal utstedes for, noe jeg trodde jeg hadde gjort da jeg sendte et klippet bilde hvor paragrafene som gjelder for mitt studie står nevnt, men det ble ikke godkjent. Kvittering på at jeg har kommet inn på studiet er greit, men akkurat hva skal jeg sende bilde av når det kommer til lovhjemmel? Holder det å f.eks sende det som står på NTNU sine offentlige sider under mitt studie, eller må samordna eller noe sende meg et skriv om hvilke paragrafer som gjelder? Anonymkode: 759db...f00
Tui Skrevet 3. august 2018 #2 Skrevet 3. august 2018 Jeg la ved inntaksbrevet, der står det hvilken type attest man skal ha. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #3 Skrevet 3. august 2018 Jeg la bare ved inntaksbrevet. Velger du riktig type politiattest når du søker? Anonymkode: 4f4aa...927
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Jeg må også søke politiattest faktisk... har kommet inn på lærerutdanningen Anonymkode: c22ca...066
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 TS her. Takk for alle svar, fikk ordnet det, men lurer fortsatt på en ting! Det står at om man har merknader, så må politiattesten leveres inn til opptakskontoret 3 uker etter man kom inn på studiet. Jeg har gjort noe ulovlig som jeg vet ligger på attesten min, men det er kanskje ikke relevant til studiet siden jeg fikk "intet å bemerke" på den begrensede attesten som ble utstedt? Siden det sto "intet å bemerke" på attesten kan jeg vel bare levere den ved skolestart som alle andre, til tross for at jeg faktisk har noe på vandelen som ikke står nevnt? Anonymkode: 759db...f00
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for alle svar, fikk ordnet det, men lurer fortsatt på en ting! Det står at om man har merknader, så må politiattesten leveres inn til opptakskontoret 3 uker etter man kom inn på studiet. Jeg har gjort noe ulovlig som jeg vet ligger på attesten min, men det er kanskje ikke relevant til studiet siden jeg fikk "intet å bemerke" på den begrensede attesten som ble utstedt? Siden det sto "intet å bemerke" på attesten kan jeg vel bare levere den ved skolestart som alle andre, til tross for at jeg faktisk har noe på vandelen som ikke står nevnt? Anonymkode: 759db...f00 Ja. Politiet gir kun ut vandelsattest i fohold til hva som kreves. Det er derfor det er klin umulig å få vandelsattest uten å dokumentere hva den skal brukes til. Anonymkode: b0b66...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå