Lastsmile Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Hei, damer! Jeg trenger noen råd.. Jeg og min mann har vert sammen i 6 år, jeg er no 22 år gammel og han er 23. Vi har vert seksuell aktiv siden jeg var 16 og har brukt minimalt med prevensjon. Da jeg var 16 gikk jeg selvfølgelig på P-piller men det viste seg etter en stund at jeg ikke tålte det. (prøvd mange forskjellige) Det ente med at vi sluttet å bruke prevensjon, så i ca 5 år har vi hatt sex uten prevensjon og jeg har ikke vert gravid en eneste gang. Jeg har vert hos gynekolog, og hun begynte å le når hun såg inni meg for det var så mange aktive egg. Likevel har jeg ikke blitt gravid. No ønsker vi å starte en familie, vi har stabil jobb, vi har selvbygget hus og økonomi og alt er på stell. Jeg har snakket med legen min og hun sier det faktisk skal litt til for å bli gravid. Både meg og han er friske, vi skal være fruktbare. Men får det ikke til... Jeg begynte å tenke på i går faktisk at vi har hatt ubeskyttet sex i 5 år, uten graviditeter og derfor er jeg nå veldig bekymret. Alt av "kjerringråd" som kan hjelpe meg for å bli gravid tas i mot, legene vil ikke gjøre noe ennå ettersom vi er unge og friske, og ingenting med noen av oss er gale. Hva kan vi gjøre? 😄
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Lastsmile skrev: Hei, damer! Jeg trenger noen råd.. Jeg og min mann har vert sammen i 6 år, jeg er no 22 år gammel og han er 23. Vi har vert seksuell aktiv siden jeg var 16 og har brukt minimalt med prevensjon. Da jeg var 16 gikk jeg selvfølgelig på P-piller men det viste seg etter en stund at jeg ikke tålte det. (prøvd mange forskjellige) Det ente med at vi sluttet å bruke prevensjon, så i ca 5 år har vi hatt sex uten prevensjon og jeg har ikke vert gravid en eneste gang. Jeg har vert hos gynekolog, og hun begynte å le når hun såg inni meg for det var så mange aktive egg. Likevel har jeg ikke blitt gravid. No ønsker vi å starte en familie, vi har stabil jobb, vi har selvbygget hus og økonomi og alt er på stell. Jeg har snakket med legen min og hun sier det faktisk skal litt til for å bli gravid. Både meg og han er friske, vi skal være fruktbare. Men får det ikke til... Jeg begynte å tenke på i går faktisk at vi har hatt ubeskyttet sex i 5 år, uten graviditeter og derfor er jeg nå veldig bekymret. Alt av "kjerringråd" som kan hjelpe meg for å bli gravid tas i mot, legene vil ikke gjøre noe ennå ettersom vi er unge og friske, og ingenting med noen av oss er gale. Hva kan vi gjøre? 😄 Har han testet seg? Selv om du har aktive egg kan det være de ikke funker som de skal. Anonymkode: d2dbd...231
Dr. Ops Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Viktigste er å ha masse samleie rundt eggløsning. Bruk eggløsningstester for eksempel. Tok dere blodprøver og slikt eller ville legen vente med alle slags prøver?
Lastsmile Skrevet 2. august 2018 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har han testet seg? Selv om du har aktive egg kan det være de ikke funker som de skal. Anonymkode: d2dbd...231 han har testet seg, og jeg har testet meg ja. Legene sier alt er bra
Lastsmile Skrevet 2. august 2018 Forfatter #5 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Terrasse skrev: Viktigste er å ha masse samleie rundt eggløsning. Bruk eggløsningstester for eksempel. Tok dere blodprøver og slikt eller ville legen vente med alle slags prøver? jeg har tatt blodprøve, og alt fint han har bare tatt sædprøve
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #6 Skrevet 2. august 2018 Hvor ofte har dere sex da? Kanskje dere ikke treffer eggløsningen. Anonymkode: 0ef92...d42
Lastsmile Skrevet 2. august 2018 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor ofte har dere sex da? Kanskje dere ikke treffer eggløsningen. Anonymkode: 0ef92...d42 vi har sex alt fra 1 til 6 ganger om dagen om ikke mer.. hver eneste dag. Veldig seksuelle begge to. Og sexen nyter vi, overalt.
BMW 5-serie 535D Skrevet 2. august 2018 #8 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Lastsmile skrev: vi har sex alt fra 1 til 6 ganger om dagen om ikke mer.. hver eneste dag. Veldig seksuelle begge to. Og sexen nyter vi, overalt. Ha kun sex 1 gang om dagen, ellers blir sædkvaliteten dårlig. Mannen produserer ikke sædceller så fort, merkelig legen ikke nevnte det
Lastsmile Skrevet 2. august 2018 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2018 1 minutt siden, Subaru xv 95 skrev: Ha kun sex 1 gang om dagen, ellers blir sædkvaliteten dårlig. Mannen produserer ikke sædceller så fort, merkelig legen ikke nevnte det klar over det, men det er ikke så lett.. Passer på de 3 dagene jeg skal være mest fruktbar at alt går som det skal probleme da er at det nesten føles som en "jobb" noe vi må gjøre eller få til.. Prøvd det i 12 mnd og ikke lykkest, så no er vi tilbake til å ha sex når vi vill og kor mye vi vill...
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #10 Skrevet 2. august 2018 1 time siden, Lastsmile skrev: klar over det, men det er ikke så lett.. Passer på de 3 dagene jeg skal være mest fruktbar at alt går som det skal probleme da er at det nesten føles som en "jobb" noe vi må gjøre eller få til.. Prøvd det i 12 mnd og ikke lykkest, så no er vi tilbake til å ha sex når vi vill og kor mye vi vill... Hvordan kan det føles som en jobb de tre dagene når dere har sex hver dag, 1-6 ganger om dagen overalt uansett? Da har dere jo sex de tre dagene uansett men når det er snakk om å redusere til 1 gang så føles det som en jobb? Forvirret Anonymkode: 4e1ff...d34 8
Lastsmile Skrevet 3. august 2018 Forfatter #11 Skrevet 3. august 2018 Ganske enkelt fordi vi måtte passe på stillinger, vi måtte passe på at han låg inni meg lenge etterpå, jeg måtte selv ligge i sengen i en times tid etter økten.. det var en hel prosess for å lykkes selv de 12 mnd i 3 dager løpet av en mnd... derfor føltest det som en «jobb» det var ikke noe koselig og passe på alt sammen, i steden for å bare ha sex som vanlig!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #12 Skrevet 3. august 2018 Noen gener vil bare ikke gå sammen. Anonymkode: d87e8...3e6 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #13 Skrevet 3. august 2018 13 minutter siden, Lastsmile skrev: Ganske enkelt fordi vi måtte passe på stillinger, vi måtte passe på at han låg inni meg lenge etterpå, jeg måtte selv ligge i sengen i en times tid etter økten.. det var en hel prosess for å lykkes selv de 12 mnd i 3 dager løpet av en mnd... derfor føltest det som en «jobb» det var ikke noe koselig og passe på alt sammen, i steden for å bare ha sex som vanlig! Barn blir til Tilogmed uten alt det der altså. Ikke styr så fælt Anonymkode: 4e1ff...d34 2
Alvildeivf Skrevet 3. august 2018 #14 Skrevet 3. august 2018 Hvis du er bekymret så bestill time hos privat fertilitetsklinikk! Nå aner ikke jeg hva legen din mener med aktive egg, ettersom man ikke vet kvaliteten på eggene før de faktisk hentes ut med ivf.. man kan ha MASSE egg med dårlig kvalitet liksom.. jeg hadde ringt å bestilt time jeg, så får du kanskje roet nervene om ikke annet ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #15 Skrevet 3. august 2018 Dere har rett på videre utredning i det offentlige da dere har prøvd minst et år. Etter fem år uten prevensjon er det en ting som er helt klart - Noe er galt, ett eller annet sted. Det kan være mye en lege eller gynekolog ikke ser. Hos oss viste videre utredning en genfeil. Altså kan vi ikke få barn sammen tross at legene i to år fortalte at alt var tipp-topp. Anonymkode: ca298...22a 5
Momma Skrevet 3. august 2018 #16 Skrevet 3. august 2018 (endret) Hyppig, ubeskyttet sex i fem år uten å bli gravide? Dere har selvsagt rett på videre utredning/hjelp i det offentlige. Er assistert befruktning (IVF/ICSI) et alternativ for dere? I så fall bør dere be om videre utredning med tanke på dette. Lykke til! Endret 3. august 2018 av Garderobemannfrue 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #17 Skrevet 3. august 2018 Er det ikke noe sånt som at hvis man har veldig mange aktive egg, så kan det være noe «galt» som resulterer i at egget ikke blir sluppet? At noen hormoner får mange egg til å modnes, men de blir liksom bare liggende i eggstokkene. Tror jeg hadde noe sånt, men det gikk seg til av seg selv. Tror neste skritt (hvis det ikke «gikk over» av seg selv) ville vært en medisin som het Letrasol eller noe, som får et egg til å løsne. Jeg husker lite om dette, altså, men hør med legen din! Eller privat klinikk! Bare si at dere har prøvd i tre år (de færreste prøver vel aktivt å få barn når de er 18-19?) selv om det bare er halvveis sant, siden dere ikke prøvde aktivt. Så tar de dere nok på alvor. Anonymkode: be45d...214
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #18 Skrevet 3. august 2018 Finn en lege som ikke bryter loven. Spiller ingen rolle at dere er unge. Dere har prøvd i 5 år, mer eller mindre aktivt, men poenget er uten beskyttelse. Dere skal selvfølgelig få utredning! Jeg hadde mitt første IVF forsøk som 22 åring. Alt så bra ut med begge to, det var først når eggene var hentet ut og prøvd befruktet at legene skjønte hva som var galt. Og du må ikke ligge en time i senga etterpå. Den sæden som renner ut etter noen minutter, ville uansett ikke har gjort den jobben du er ute etter. Det er bare en liten del som faktisk blir sprutet opp og kommer seg inn i livmoren. Anonymkode: f259d...ce1 4
Momma Skrevet 3. august 2018 #19 Skrevet 3. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen gener vil bare ikke gå sammen. Anonymkode: d87e8...3e6 Og det baserer du på hvilke undersøkelser? Svært mange, så lenge ikke alderen gjør det vanskeligere, som ikke får det til på naturlig vis, får god hjelp og lykkes når de gjennomgår fertilitetsbehandling. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #20 Skrevet 3. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen gener vil bare ikke gå sammen. Anonymkode: d87e8...3e6 Det der er bare sprøyt! Anonymkode: aee6a...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå