Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ung kvinne på 20 som gjerne kunne tenke meg å prøve meg som modell. Jeg er naturlig slank, har brede skuldre og hofter, høye kinnbein og fyldige lepper. Har siden jeg var liten alltid storkoset meg foran kamera og er naturlig fotogen. Jeg liker å eksprimentere med å skape forskjellige uttrykk for å formidle følelser. 

MEN jeg er bare 166cm høy. Er det da bortkastet å bruke tid og krefter på å skaffe meg oppdrag? Er det noen byrå som også benytter seg av lavere modeller? Jeg vet at flere og flere benytter seg av fyldigere modeller, men må man fortsatt være veldig høy?

Anonymkode: 7f324...505

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Se  her 

Anonymkode: 8c7fc...edf

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal være "vanlig" modell eller mannekeng må du være høy, men det er mange lave som får oppdrag som undertøysmodell og for type glamorøse bilder. Sminkemodell og hårmodell kan du også bli.

Anonymkode: cddfc...2d9

AnonymBruker
Skrevet

På bilder, så synes ikke høyden. Er jo de som går show for designere som skal være høye.

Anonymkode: 75557...838

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal være "vanlig" modell eller mannekeng må du være høy, men det er mange lave som får oppdrag som undertøysmodell og for type glamorøse bilder. Sminkemodell og hårmodell kan du også bli.

Anonymkode: cddfc...2d9

Glamour/undertøysmodell blir jeg nok ikke, da jeg er meget flatbrystet😅 Jeg har ikke så lyst å være en sånn «se så fin hun er»-modell, men heller en «wow, det var uttrykksfullt og spennende» modell. Vet ikke hva det heter på fagspråket😂

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glamour/undertøysmodell blir jeg nok ikke, da jeg er meget flatbrystet😅 Jeg har ikke så lyst å være en sånn «se så fin hun er»-modell, men heller en «wow, det var uttrykksfullt og spennende» modell. Vet ikke hva det heter på fagspråket😂

Du kan bli modell for en fotokunstner?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå til dags er alle former og høyder akseptert. Tror nok om det er snakk om skikkelig ‘high end’ catwalken at det er snakk om høyde.

Anonymkode: 2f4b3...e18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg inn en tråd om det på diskusjonssiden på foto.no, så kanskje du kommer i kontakt med en fotograf som ønsker å gi deg oppdrag. Det er mange fotografer der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se  her 

Var ikke noe greit å lese den tråden, mye latterliggjøring 😕 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok for gammel. Modeller letes etter i 15 års alderen.

Anonymkode: 478ac...9f7

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke noe greit å lese den tråden, mye latterliggjøring 😕 

Beklager. Jeg leste ikke hele tråden. Det var noen gode tips der.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det da bortkastet å bruke tid og krefter på å skaffe meg oppdrag? 

Spørsmålet er jo om du kun ønsker modelloppdrag eller om du ønsker å kunne leve av å være modell. Det siste er ikke så lett.  

Anonymkode: 6eae3...0fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er jo om du kun ønsker modelloppdrag eller om du ønsker å kunne leve av å være modell. Det siste er ikke så lett.  

Jeg har aldri prøvd meg som modell før (bortsett fra luemodell for en liten luefabrikk da jeg var 12), så først og fremst vil jeg prøve meg litt frem og se om det er noe for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er nok for gammel. Modeller letes etter i 15 års alderen.

Anonymkode: 478ac...9f7

Hvor har du det fra? Virkelig lavmål å uttale seg som ekspert uten å ha filla peiling... men antar det får deg til å føle deg bedre, å forsøke å kvele noens drøm.

Modeller kan ha lang karriere i dag, det kommer bare an på hvor pene/fotogene/unike/gode/hardtarbeidende de er. Høyde er primært for runway. 

Ts, få laget deg en god portfolio og bank på dørene til modellbyrået i inn og utland. Men har du ikke et særlig godt fotogent ansikt og evne til å levere ulike uttrykk, er det vanskelig. Det kan også hevde du blir bedt om å slanke deg.

Anonymkode: 356c3...779

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra? Virkelig lavmål å uttale seg som ekspert uten å ha filla peiling... men antar det får deg til å føle deg bedre, å forsøke å kvele noens drøm.

Modeller kan ha lang karriere i dag, det kommer bare an på hvor pene/fotogene/unike/gode/hardtarbeidende de er. Høyde er primært for runway. 

Ts, få laget deg en god portfolio og bank på dørene til modellbyrået i inn og utland. Men har du ikke et særlig godt fotogent ansikt og evne til å levere ulike uttrykk, er det vanskelig. Det kan også hevde du blir bedt om å slanke deg.

Anonymkode: 356c3...779

Takk for tips! 

Jeg har en BMI på 16,5, så håper da inderlig ikke at jeg blir bedt om å slanke meg. 😳

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri prøvd meg som modell før (bortsett fra luemodell for en liten luefabrikk da jeg var 12), så først og fremst vil jeg prøve meg litt frem og se om det er noe for meg. 

Meg du siterte.  Om du bare skal prøve deg frem så tror jeg det er overkommelig og se om det er noe for deg så tror jeg det skal være overkommelig. Nå er jeg mann, men det virker som om ganske mange kvinner har hatt ulike former for modelloppdrag. Altså at de har fått betalt for å bli fotografert, enten klesmodeller, sminkemodeller, eller lignende.  Så skulle tro det var overkommelig for deg også . Vet ikke akkurat hvordan man får disse modelloppdragene så kan ikke gi tipps om det, men forhåpentligvis så kan noen andre svare på det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meg du siterte.  Om du bare skal prøve deg frem så tror jeg det er overkommelig og se om det er noe for deg så tror jeg det skal være overkommelig. Nå er jeg mann, men det virker som om ganske mange kvinner har hatt ulike former for modelloppdrag. Altså at de har fått betalt for å bli fotografert, enten klesmodeller, sminkemodeller, eller lignende.  Så skulle tro det var overkommelig for deg også . Vet ikke akkurat hvordan man får disse modelloppdragene så kan ikke gi tipps om det, men forhåpentligvis så kan noen andre svare på det. 

Takk 😊 skal lete litt rundt på nettet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen modeller blir oppdaget gjennom Instagram faktisk :) 

Skrevet

Jeg er bare 160, men har blitt brukt i reklame fra alt til Jotun maling, møbler og bokomslag 😊 Og close up

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...