Gå til innhold

Klare skole 100%, jobb og unger deltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min utvidete overgangsstønad går ut til våren. Og da gjenstår siste året av en bachelor.

Ungene er forholdsvis store nok og klare for å da kunne være hos far 50%. Jeg må da også skaffe meg en jobb ved siden av studiene.

Er dette gjennomførbart? Har vært heldig og fått overgangsstønad, og kunne fokusert 100% på skole og barn.

Ser veldig frem til litt mer egentid, og kunne komme meg ut i jobb og føle på egenverd og bidragsnytte, men lurer på hvor tøft økonomisk det blir? Per dags dato har jeg bil og husleie på sammenlagt 15.000kr. Lurer på om det er dette som vil knekke budsjettet? 😅

Anonymkode: 146ed...9ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått utvidet med 2 eller 3 år? For det er mulig å få utvidet i tre år: "Perioden kan utvides med opptil 3 år, fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning og har omsorg for flere enn to barn, eller hvis du ble alene med omsorgen for barn før du fylte 18 år."

Jeg er ikke helt i samme situasjon som deg, for jeg er ikke alene. Men, jeg har tre små barn, jobber 40% og studerer 100%. Ganske hektisk, gir lite tid til noe annet utenom, men det er absolutt gjennomførbart. Dessuten er det kun for en kortere periode, så da tåler man belastningen bedre 🙂

Lykke til 👍

Anonymkode: 9472e...475

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått utvidet med 2 eller 3 år? For det er mulig å få utvidet i tre år: "Perioden kan utvides med opptil 3 år, fram til det yngste barnet fyller 8 år, hvis du er i nødvendig og hensiktsmessig utdanning og har omsorg for flere enn to barn, eller hvis du ble alene med omsorgen for barn før du fylte 18 år."

Jeg er ikke helt i samme situasjon som deg, for jeg er ikke alene. Men, jeg har tre små barn, jobber 40% og studerer 100%. Ganske hektisk, gir lite tid til noe annet utenom, men det er absolutt gjennomførbart. Dessuten er det kun for en kortere periode, så da tåler man belastningen bedre 🙂

Lykke til 👍

Anonymkode: 9472e...475

Hei, takk!

Har fått utvidet det jeg har krav på, har «bare» to barn 🤪

Er veldig spent på økonomien mest... tidsmessig tror jeg alt løser seg. 

Anonymkode: 146ed...9ce

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Alt går. Jeg har hovedomsorgen og jobber mer enn 100%. Får hjelp til levering i barnehage fordi jeg begynner på jobb før den åpner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...