AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #1 Skrevet 2. august 2018 Vi står nå overfor et dilemma der vi begge vil ha tredje- (og siste) mann, men jeg starter i neste uke i et årsvikariat. Jeg har akkurat tatt fagbrev, så dette er mitt første vikariat med utdanning, har tidligere jobbet i flere vikariat uten. Vi er egentlig veldig klar på at det er litt nå eller aldri, fordi de to vi har fra før er 5 år i mellom, og vi vil ikke ha så stor aldersforskjell mellom andre og sistemann. Yngste er 2, om jeg blir gravid nå blir hun 3 før en eventuelt tredjemann. Alternativt blir det å se om jeg får fast jobb fra neste høst av, men det er lite sannsynlig da dette er i kommunen, og de fleste må jobbe 4-5 år før det blir fast. Samtidig er jeg bekymret for hva som da skjer etter en eventuell permisjon er over, og jeg står uten jobb. Hva er lurt? Jeg kan jo egentlig bare glemme å vente på fast, da er yngste i verste fall 7-8 år. Men jeg syns det er forferdelig skummelt å tenke på å stå uten noe å komme tilbake til etter permisjon. Jobber i skole/bhg, og der er søknadsperioden på våren, med oppstart på høsten, så om det ikke klaffer med den, så må jeg vel bli ringevikar frem til neste søknadsperiode, og det er skummelt å tenke på. Noen som har erfaringer med dette? Råd og innspill? Anonymkode: 47455...034
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #2 Skrevet 2. august 2018 Sjansen er jo at du står uten jobb etter permisjon. Være vikar å ha fast helgstilling er jo da et alternativ etter permisjon. Hadde nok ventet 1 år for å se om den du går i vil bli fast. Hos oss har alle helsefagarbeidere fått minst 50% fast etter ett år som vikar. Anonymkode: 56c2c...34c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2018 #3 Skrevet 2. august 2018 Ville bare kjørt på og håpet på det beste. Du kvalifiserer til noen stønader mens du er i permisjon (likestilt med arbeid vel?), så penger får du lell. Får du ikke jobb får du ha de eldste ungene delvis hjemme fra SFO, og yngste barnet helt hjemme fra barnehagen mellom 1. og 2. året. Da får du reduserte utgifter på barnepass OG 7500,- i kontantstøtte. Jobber du i skolen og er flink til det, så får du sannsynligvis komme tilbake, evnt referanser til en annen jobb. Anonymkode: 56ac9...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #4 Skrevet 3. august 2018 Kjør på. Hvis du ikke har jobb etter permisjonen kan du melde deg arbeidsledig på NAV, og kan sende inn meldekort hver 14.dag for å få utbetalt pengestøtte, MENS du bruker tida di på å aktivt søke jobb. Lykke til! Anonymkode: 8d247...287 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå